بودجه عمرانی آموزش‌وپرورش افزایش یابد

رئیس اداره بودجه آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: لازم است بودجه عمرانی و جاری آموزش‌وپرورش افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی توکلی امروز _پنجشنبه دوازدهم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نگاه به آموزش و پرورش یک نگاه هم‌افزایی است و همه افراد از دل این نهاد پرورش یافته‌ایم، اظهار کرد: نگاه به آموزش و پرورش باید یک نگاه متعادل و محوری باشد با بتوانیم مشکلات را در آموزش و پرورش رفع کنیم.

وی با اشاره به کمبود مدرسه در شهرکرد، گفت: در منظریه به ساخت چهار مدرسه، بروم پهنه سه مدرسه و میرآباد شرقی دو مدرسه نیاز داریم و همین امر موجب شده تا دانش‌آموزان به داخل شهر بیایند و گره‌های ترافیکی ایجاد شود.

رئیس اداره بودجه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به دلیل مهاجرت بی‌رویه به شهرکرد باعث شده است تا در هر کلاس حدود ۳۷ نفر دانش‌آموز داشته باشیم، این در حالی است که زیرساخت‌ها از ابتدا در شهر تعریف نشده است.

وی با اشاره به مناسب نبودن قرارگیری فضاهای آموزشی در آموزش و پرورش، تاکید کرد: در طرح جامع باید فضاهای آموزشی به درستی دیده شود تا در آینده دچار مشکل نشویم.

توکلی با بیان اینکه در سطح شهر مدارس بسیاری داریم، اما نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم، زیرا این مدارس باید بازسازی و نوسازی شود، گفت: آموزش و پرورش شاید بودجه زیادی داشته باشد، اما حدود ۹۹ درصد آن بودجه مربوط به کارکنان این سازمان بوده و یک درصد آن برای هزینه عمرانی و جاری است و برای آموزش و پرورش کافی نیست.

وی افزود: لازم است از ظرفیت خیران برای بازسازی و توسعه شهر استفاده شود.

کد خبر 616666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.