تولید نسل بعدی اتوبوس‌های بدون راننده در استونی

کمپانی Auve Tech در تالین استونی به طراحی نسل جدیدی از اتوبوس‌های بدون راننده به نام MiCa پرداخته است که از بالاترین تاب‌آوری در مقابل تغییرات اقلیمی برخوردار است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اتوبوس‌های بدون راننده جدید استونی مجهز به هفت سنسور لیدار و ۱۰ دوربین دیجیتالی است که قدرت خودروها را در بدترین شرایط آب‌وهوایی افزایش می‌دهد و از وقوع حوادث در شرایط بد جوی خودداری می‌کند. خودروهای بدون راننده جدید که به تقلید از مدل ژاپنی اتوبوس‌های بدون سرنشین طراحی شده است، از پایان سال ۲۰۲۳ در معابر عمومی سراسر تالین به تردد خواهد پرداخت.

سنسورهای لیدار

خودروهای بدون راننده جدید تالین از سنسورهای حساس و دوربین‌های دیجیتالی برخوردار خواهد بود که این تجهیزات قدرت دیداری آن‌ها را نسبت به وسایل نقلیه مشابه قبلی چند برابر می‌کند، ضمن این‌که قابلیت رویت ۳۶۰ درجه محیط اطراف را فراهم می‌آورد. علاوه بر این، قرار است سیستم‌های مهمی در این خودروها نصب شود که امکان خطای دید را در آن‌ها به حداقل می‌رساند و در نتیجه، وسایل نقلیه بدون راننده جدید در تمام شرایط با تامین امنیت کافی مسافران تردد خواهد کرد. نکته جالب توجه دیگر در مورد خودروهای جدید تالین این است که امنیت سایبری در آن‌ها بهینه خواهد شد، بنابراین سودجویان به هیچ‌وجه قادر به حک اطلاعات و اعمال سایر اقدامات مخاطره‌آمیز در آن‌ها نخواهند بود.

تولید نسل بعدی اتوبوس‌های بدون راننده در استونی

پیش از این نیز، کمپانی ذکر شده به تولید خودروهای راننده برای حمل مسافران در ۱۲ کشور دنیا پرداخته است، با این حال ادعا کرده است که اتوبوس‌های بدون راننده تالین از قابلیت‌های بیشتری نسبت به انواع مشابه خود در سایر نقاط دنیا برخوردار است. در واقع، سازندگان این خودروها با کسب تجربه از خودروهای قبلی به بهبود نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای خود پرداخته‌اند تا نوعی اتوبوس بدون نقص با بیشترین امنیت و ایمنی را وارد خیابان‌های تالین کنند. آن‌ها در نظر دارند پیش از ورود این اتوبوس‌ها به پایتخت استونی، آن‌ها را در شرایط آب و هوایی مختلف مورد آزمایش قرار دهند و پس از اطمینان کافی، عبور و مرور از طریق این اتوبوس‌ها را برای مردم تالین امکان‌پذیر کنند.

کد خبر 616575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.