آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در لوندویل

شهردار لوندویل از آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهر خبر داد.

نعمت یاورپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری لوندویل برای انتخاب پیمانکار اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا آگهی مناقصه برگزار کرد، اما فردی در این فراخوان عمومی شرکت نکرد و مدیریت شهری مجبور شد اجرای طرح را به پیمانکار محلی واگذار کند.

وی با بیان اینکه از اواخر مهرماه سال جاری پیمانکار با همکاری شهرداری طرح تفکیک زباله را با سه نیرو و یک دستگاه وانت‌بار در شهر آغاز کرده است، افزود: در این طرح شهر به شش زون تقسیم شده است و زباله‌های خشک طبق زمانبندی از درب منازل جمع‌آوری و در زمین سرپوشیده‌ای که شهرداری به این طرح اختصاص داده است، دپو می‌شود.

شهردار لوندویل با بیان اینکه در ادارات دولتی، بانک‌ها، مؤسسات و مدارس، سطل مخصوص جمع‌آوری کاغذ توزیع شده است، خاطرنشان کرد: پیمانکار با همکاری تعدادی از نیروهای شهرداری روزانه آموزش‌های لازم را در خصوص نحوه تفکیک زباله خشک از تر به تمام خانوارها جلوی درِ منازل ارائه می‌کند. حدود سه هزار بروشور تهیه شده است که درِ منازل، ادارات دولتی، بانک‌ها، مؤسسات و مدارس توزیع می‌شود.

یاورپور با بیان اینکه شهرداری لوندویل در طرح تفکیک زباله از مبدا، دوره‌گردهای محلی جمع‌آوری ضایعات و زباله خشک را زیرمجموعه پیمانکار ساماندهی کرده است، تصریح کرد: شهرداری از ورود وانتی‌های دوره‌گرد غیرمجاز به شهر جلوگیری می‌کند، در این زمینه تعدادی بنر هشدار دهنده در شهر نصب کرده است و در صورت مشاهده این افراد در چارچوب قانون با آنها برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: به منظور تشویق و مشارکت بیشتر خانوارها در طرح تفکیک زباله از مبدا، علاوه بر توزیع کیسه زباله رایگان، پسماند خشک نیز از آنها خریداری می‌شود.

شهردار لوندویل آموزش و فرهنگ‌سازی را دو مقوله مهم در موفقیت طرح تفکیک زباله از مبدا دانست و گفت: شهرداری در راستای فرهنگ‌سازی و استفاده کمتر از کیسه‌های نایلونی، در مرحله نخست یک هزار کیسه پارچه‌ای تهیه و به صورت رایگان بین شهروندان توزیع می‌کند.

وی با بیان اینکه در طرح تفکیک زباله از مبدا قرارداد شهرداری با پیمانکار یک سال است و در صورت موفقیت اجرای طرح، قرارداد طرفین تمدید می‌شود، افزود: شهر لوندویل ۱۲ هزار نفر جمعیت دارد و تولید روزانه ۲۰ تن زباله در این شهر، زنگ خطر جدی برای محیط زیست است که امیدواریم با اجرای موفق طرح تفکیک زباله از مبدا و کاهش زباله تولیدی به حفظ محیط زیست منطقه کمک کنیم.

به گزارش ایمنا، شهر لوندویل از توابع شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع شده است.‌

کد خبر 616553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.