پارلمان شهرهای جهان در هفته‌ای که گذشت

خانه‌های سبز برای خانواده‌های محلی کانتربری، تغییرات زیرساختی پارکینگ‌های کینگستون، وضعیت اضطراری هزینه‌های زندگی وست‌مینستر، محدودیت گسترس خانه‌های چندکاربره هال، تصویب نرخ جدید مالیات و بودجه لنکستر و افتتاح شورای نوجوانان لاتروب، عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر کانتربری به‌تازگی ۱۶ خانه برای اجاره اجتماعی در میدان «کینگزمید» ساخته و برای این مجموعه آپارتمان نام «کینگ‌فیشر» را برگزیده است. پنج مورد از خانه‌های جدید در اختیار خانواده‌هایی قرار خواهد گرفت که نام آن‌ها در لیست انتظار قرار دارد که این پنج خانه کاملاً به فناوری‌های سبز مجهز هستند.

شورای شهر خاطرنشان کرد که استفاده از پمپ‌های حرارتی منبع هوای چهار کیلوواتی، رادیاتورهای بزرگ‌تر از معمول، یک سیلندر عایق با راندمان بالا و یک مبدل حرارتی داخلی به سبک دیگ بخار در آشپزخانه از ویژگی‌های خانه‌های جدید شورای شهر کانتربری است. پمپ‌های حرارتی خانه‌ها از برق برای انتقال گرما از بیرون خانه به سیستم آب‌گرم و رادیاتورهای داخل خانه استفاده می‌کنند و هر واحد الکتریسیته حول سه واحد گرما پمپاژ می‌کند که باعث می‌شود سیستم نسبت به رادیاتورهای برقی بسیار کارآمدتر عمل کند و هزینه کمتری داشته باشد. این ویژگی‌ها نیاز به مصرف گاز را در این خانه‌ها برطرف می‌کند و همچنین باعث می‌شود مصرف انرژی آن‌ها بسیار پایین باشد.

کینگستون؛ تغییرات زیرساختی پارکینگ‌ها

شورای شهر کینگستون لایحه ایجاد دو تغییر اساسی را در پارکومترهای «پرداخت و نمایش» شهر به‌تصویب رساند چراکه گزارش کارکنان شورا نشان می‌دهد تعدادی از دستگاه‌های فعلی به پایان عمر خود رسیده است و نیاز به تعویض دارند.

تغییرات شامل طرحی برای جایگزینی بعضی از زیرساخت‌های پارکینگ موجود در سراسر مرکز شهر با تجهیزات پیشرفته جدید و طرحی برای بازسازی ۱۸۰ واحد پرداخت و نمایش موجود به‌منظور افزودن گزینه‌های پرداخت بدون تماس به دستگاه‌ها می‌شود. به‌این‌ترتیب کاربران پارکومترها و افراد نیازمند به پارکینگ‌های خیابانی به‌زودی از گزینه‌هایی برای پرداخت‌های بیشتر با دستگاه‌هایی مجهز بهره‌مند خواهند شد که می‌تواند طیف وسیعی از گزینه‌های بدون تماس را مدیریت کند.

شورا خاطرنشان کرد که تصمیم برای افزودن پرداخت بدون تماس تضمینی برای سازگاری دستگاه‌های پرداخت و نمایش موجود در شهر با استانداردهای این صنعت است و تمام پایانه‌های فعال‌شده توسط دارندگان کارت (UCAT) مانند پایانه‌های پارکینگ شهر، باید تا اکتبر ۲۰۲۲ به یکی از روش‌های پرداخت بر اساس استانداردهای فنی برای کارت‌های پرداخت هوشمند و دستگاه‌های باجه خودکار مجهز شوند.

وست‌مینستر؛ اعلام وضعیت اضطراری هزینه‌های زندگی

اعضای شورای شهر وست‌مینستر در جلسه رسمی شورا پیشنهادی را برای اعلام وضعیت اضطراری هزینه‌های زندگی تصویب و اعلام کردند که مقیاس این چالش به «اقدام فوری و اساسی» از سوی شورا، دولت و سایر افراد دارای توانایی امدادرسانی نیاز دارد.

شورای شهر وست‌مینستر پیش از این نیز یک بسته محلی ۵.۶ میلیون پوندی را به‌عنوان بخشی از استراتژی جامع هزینه‌های زندگی برای حمایت از ساکنان آسیب‌پذیر شهر ارائه کرده بود؛ چراکه حدود یک‌چهارم از خانواده‌های وست‌مینستر به‌دلیل افزایش هزینه‌های قبض‌های انرژی و غذا با بحران استاندارد زندگی روبه‌رو هستند. حمایت‌های بیشتر از ساکنان آسیب‌پذیر در زمستان پیش رو، جدیدترین اقدام شورای شهر وست‌مینستر است و شامل شبکه‌ای از مکان‌های پذیرایی می‌شود که فرصت‌هایی را برای فعالیت‌های اجتماعی و فضاهایی گرم با عنوان «زمستان در شهر» را در اختیار ساکنان قرار می‌دهد.

رئیس شورای شهر وست‌مینستر ضمن اشاره به آگاهی شورا از هراس ساکنان مبنی بر چشم‌انداز قبوض سنگین انرژی در زمستان امسال به‌رغم کمک‌های پرداخت‌شده تا این لحظه، گفت: «افزایش هزینه‌های ضروری روزمره در وضعیت فعلی شرایط را سخت‌تر کرده و آنچه مورد نیاز است اقدام فوری و اساسی نه تنها از سوی شورا که از سوی دولت مرکزی و هر سازمانی محسوب می‌شود که توانایی کمک را دارد.»

هال؛ محدودیت گسترس خانه‌های چندکاربره

شورای شهر هال با مورد توجه قرار دادن نگرانی‌های ساکنان در زمینه گسترش بیشتر خانه‌های چندکاربره (HMOs)، گام دیگری برای اعمال کنترل بیشتر بر این خانه‌ها برداشت. خانه‌های چندکاربره عبارتند از خانه‌هایی با حداقل سه یا پنج مستأجر غیرمرتبط که بیش از یک خانوار را تشکیل می‌دهند، از سرویس، حمام یا آشپزخانه به‌طور مشترک با سایر مستأجران استفاده می‌کنند، خانواده‌ها در آن در کنار افراد مجرد زندگی می‌کنند یا بستگانی هم‌چون پدربزرگ و مادربزرگ، خاله، عمو و سایر بستگان در حال زندگی با هم هستند.

شورای شهر در این راستا با تصویب یک سند برنامه‌ریزی تکمیلی (SPD) به جلوگیری از گسترش این خانه‌ها در سطح شهر اقدام کرده است و با قرار دادن اختیار عمل بیشتر به کارکنان شورا در این بخش امکان اعمال کنترل بیشتر بر خانه‌های چندکاربره و حصول اطمینان از کیفیت زندگی ساکنان و محیط محلی را ایجاد کرده است. این رویکرد پیش از این نیز در برخورد با مسئله‌ای مشابه در خیابان ملبورن با موفقیت رو به شده و شورا امیدوار است بار دیگر مؤثر واقع شود.

لنکستر؛ تصویب نرخ جدید مالیات و بودجه

شورای شهر لنکستر به اتفاق آرا نرخ جدید مالیات پیشنهادی شهر را به‌تصویب رساند. بنا به گفته شورا، رشد تجاری و صنعتی شهر لنکستر کمک قابل‌توجهی به توسعه جوامع آن کرده تا جایی که شورای شهر برای چندین پروژه راه و راه‌سازی و بهبود آب و فاضلاب برای سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ برنامه‌ریزی کرده است.

شورای شهر اظهار کرد که نرخ‌های مالیاتی هر ساله به‌منظور تأمین درآمد هزینه‌های عملیاتی و تعمیر و نگهداری فعلی شهر، همچنین هزینه‌های مورد نیاز صندوق‌های سود تعیین می‌شود و نرخ مالیات تعیین‌شده امسال در لنکستر با در برداشتن مالیات‌های بیشتر برای تأمین هزینه فرآیندهای نگهداری و عملیاتی نسبت به نرخ مالیات سال گذشته شاهد افزایشی ۵.۱۲ درصدی خواهد بود.

گزارش کارکنان شورا نشان می‌دهد که در بودجه سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ نرخ مالیات منجر به افزایش درآمدها می‌شود و قطعنامه‌ای که در حال حاضر برای تصویب بودجه، نیاز به رأی‌گیری دارد بیشتر مورد نیاز شهرها و شهرستان‌هایی است که درآمد بیشتری از مالیات بر دارایی نسبت به سال قبل به‌دست آورده‌اند.

لاتروب؛ افتتاح شورای نوجوانان

شورای شهر لاتروب با مدنظر قرار دادن این واقعیت که ایده‌ها و انرژی جوانان ۱۴ تا ۱۸ ساله در مورد چگونگی تبدیل شدن شهر به مکانی بهتر بسیار مفید عمل خواهد کرد، از افتتاح شورای جوانان تا سال ۲۰۲۳ خبر داد و اعلام کرد که شورای جوانان فرصتی را برای کسب تجربه رهبری عملی از طریق طیف وسیعی از فعالیت‌ها فراهم می‌کند.

شورا با اشاره به این‌که شورای جوانان پیوندی اساسی بین جوانان و شورای شهر ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: «ما به ایده‌ها و دیدگاه‌های جوانان اهمیت می‌دهیم. این موارد به اطمینان از این امر کمک می‌کند که تصمیم‌های ما به‌عنوان شورای شهر منعکس‌کننده نیازهای فعلی و آینده کل جامعه است و توانمندسازی جوانان برای داشتن صدایی قوی و گوش دادن به بینش آن‌ها بخش مهمی از ایجاد یک جامعه قوی و مرتبط محسوب می‌شود.»

اعضای شورای جوانان لاتروب هر دو هفته یک‌بار برای به‌اشتراک‌گذاشتن ایده‌های خود در مورد موضوعات مختلف با هدف ارائه ایده‌های مرتبط به شورای شهر لاتروب گرد هم می‌آیند و این فرصت را دارند که بخشی از رویدادهای شورا و جامعه باشند.

کد خبر 616481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.