ارائه تسهیلات برای صدور پروانه ساختمانی در شیراز

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برای صدور پروانه های ساختمانی تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامعلی ترابی امروز _ چهارشنبه یازدهم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بحث صدور پروانه‌های ساختمانی تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که نخست دو مرحله‌ای کردن پروانه‌های شهرسازی و اجرا و دیگری دریافت تأییدیه‌های نقشه‌های معماری است که پروسه زمان‌بری بود و با مصوبه شورا تعیین تکلیف شد، ضمن اینکه با صدور پروانه شهرسازی مسائل انتخاب ناظر و مجری که در زمان صدور پروانه دخیل نیست، نیز مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمان صدور پروانه تعدادی از دستگاه خدمات‌رسان دولتی درگیر هستند، ادامه داد: با اجرایی شدن این مصوبه طی چند هفته شاهد صدور پروانه ساختمانی خواهیم بود که در حال حاضر میانگین زمان صدور پروانه ساختمانی دو سال است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: دولت و مجلس مصوباتی را برای پاسخ استعلام‌ها داشته‌اند که امیدوارم تصمیم‌گیری‌ها به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذار دغدغه زمانی برای صدور مجوزها نداشته باشد.

وی تصریح کرد: در اجرای قوانین شهرداری نیز دو کمیسیون ماده ۱۰۰ تخلفات ساخت و ساز و کمیسیون ماده ۱۰۱ در خصوص قدرالسهم شهرداری است که کمیسیون معماری و شهرسازی شورا به آن ورود کرده است تا علاوه بر اجرای قانون، امور شهروندان به سرعت انجام شود.

ترابی اضافه کرد: تخلفات حوزه ساخت‌وساز چند گروه است، برخی ناشی از نحوه اجرای ساخت‌وساز توسط مردم است که تخلفات در این حوزه آنچنان نیست، اما بعضی تخلفات عمدی است و ساخت‌وساز بدون مجوز و بیش از تراکم است که در این راستا راه‌اندازی پلیس ساختمان در شورا مصوب شد و تجهیزات آن در حال تهیه است.

وی افزود: در کمیسیون ماده ۱۰۰ آرای تخلفات عمدی قاطع‌تر و مبلغ جریمه به نحوی بازدارنده است و آرایی که منجر به تخریب می‌شود با همکاری مجموعه دادگستری انجام می‌شود کما اینکه در حوزه اجرا مشکلاتی وجود دارد.

کد خبر 616467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.