شهرداران اعتبارات فرهنگی را در سایر حوزه‌ها هزینه نکنند!

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداران مناطق نباید بودجه و اعتبارات حوزه فرهنگی و اجتماعی را در سایر حوزه‌ها هزینه کنند.

نرگس معدنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، در حال حاضر معاونت اجتماعی شهرداری تهران بعضی از ردیف‌های بودجه‌ای را صددرصد باز کرده است، لذا ضروری است تا مناطق از این فرصت استفاده بهینه را ببرند و پروژه‌های منطقه را فعال کنند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه حوزه اجتماعی و فرهنگی در مدیریت شهری بسیار مهم است، ادامه داد: این حوزه باید محور تمام مأموریت‌های مدیریت شهری باشد، البته معاونت فرهنگی و اجتماعی با دیگر معاونت‌ها متفاوت است که این تفاوت در خصوص نیروها و کادر معاونت در سطح ستاد و مناطق نیز مصداق دارد، چراکه تجربه در این حوزه حرف اول را می‌زند، لذا ضرورت دارد قدردان نیروهای با تجربه این حوزه باشیم و آنها را حفظ کنیم زیرا نیروها سرمایه‌های اجتماعی این حوزه هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از سال ۸۶ تاکنون چارت حوزه فرهنگی و اجتماعی ثابت باقی مانده است که با توجه به تغییرات و نیازهای فرهنگی در جامعه این چارت باید به‌روزرسانی شود که این امر از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: از معاونان فرهنگی و اجتماعی مناطق درخواست می‌کنم گوش شنوایی برای حرف‌های مردم و مدیران محلات داشته باشند.

معدنی‌پور با بیان اینکه شهرداران مناطق نباید بودجه و اعتبار حوزه فرهنگی و اجتماعی را در سایر حوزه‌ها هزینه کنند، تاکید کرد: توجه به شاخص‌های مدیریتی در برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی، تعامل مناسب بین شهردار و معاون فرهنگی و اجتماعی، نیازسنجی اولویت‌های مناطق و افزایش اختیارات معاونان اجتماعی از دیگر موضوعاتی است که باید مورد تاکید قرار گیرد.

کد خبر 616463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.