شرکت انجمن ادبی «شعر دیدار» در همایش ملی شعر «برای وطنم»

مسئول انجمن ادبی «شعر دیدار» با بیان اینکه قرار است برای نخستین بار در یک رویداد برون استانی و ملی در استان گیلان این انجمن شرکت کند، گفت: این همایش کشوری توسط دفتر شعر و سرود سازمان صداوسیما برنامه‌ریزی که طی آن ۲۰۰ نفر از شاعران برتر و برگزیده فراخوان «برای وطنم» شرکت می‌کنند.

مهدی جهاندار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: انجمن شعر دیدار همان‌گونه که از عنوان آن برمی‌آید، از مهرماه سال گذشته با هدف دیدار و ارتباط با انجمن‌ها و گروه‌های ادبی سایر شهرها و استان‌ها تشکیل شده است.

وی افزود: اعضای انجمن شعر دیدار در طول یکسال اخیر چندین سفر درون استانی ترتیب دادند و با انجمن‌های ادبی و شعر تعدادی از شهرستان‌های استان اصفهان دیدار و گفت‌وگو کردند.

شاعر و مسئول انجمن ادبی شعر دیدار با بیان اینکه قرار است برای نخستین بار در یک رویداد برون استانی و ملی در استان گیلان شرکت کنیم، افزود: این همایش کشوری توسط دفتر شعر و سرود سازمان صداوسیما برنامه‌ریزی که طی آن ۲۰۰ نفر از شاعران برتر و برگزیده فراخوان «برای وطنم» شرکت می‌کنند.

وی اظهار کرد: فراخوان رویداد کشوری شعر برای وطنم در اصفهان هم اعلام و اطلاع‌رسانی شده است که علاقه‌مندان تا پایان این هفته فرصت دارند اشعار مرتبط خود با موضوع رویداد را به شماره اعلام شده در پوستر اطلاع‌رسانی ارسال کنند. اشعار پس از بررسی و کیفیت‌سنجی برای شرکت در برنامه کشوری انتخاب می‌شوند.

جهاندار ادامه داد: این رویداد ملی از هجدهم تا بیستم آبان‌ماه در رشت برگزار خواهد شد.

وی در رابطه با انتخاب شهر و استان بعدی انجمن شعر دیدار پس از شرکت در همایش شعر و سرود سازمان صداوسیما، گفت: فعالیت سفرمحور در این انجمن به این شکل دنبال می‌شود که گاهی از طرف انجمن شعر دیدار با مجموعه فعال شهرستانی تماس گرفته می‌شود و گاهی مسئولان انجمن‌های شعر و ادبیات هستند که از ما تقاضای حضور در شهرستان و شرکت در کارگروه و نشست یک روزه تخصصی دارند.

مسئول انجمن شعر دیدار اصفهان افزود: بیشتر شاعران فعال در این انجمن قشر جوان هستند. این انجمن در اواسط موج کرونا کار خود را آغاز کرد و در ماه‌های اخیر با بهتر شدن شرایط، پرکارتر شده است.

وی تصریح کرد: اعضای ثابت انجمن شعر دیدار ۱۵ نفر هستند تا بتوانیم در فضاهای شهرستانی که ممکن است چندان وسیع نباشند شرکت کنیم. نشست‌ها نیز دو هفته یک‌بار یا به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود.

جهاندار هدف اصلی شکل‌گیری انجمن شعر دیدار را ارتباط مستمر و کمک به انجمن‌های ادبی شهرستانی دانست و گفت: این تشکل‌ها در شهرهای کوچک‌تر استان فعالیت دارند و به دلیل دوری از مرکز استان کمتر دیده می‌شوند.

به گفته وی، در شهرها و مناطق بزرگ‌تر انجمن‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در دسترس زیادی وجود دارد که هر فردی که تمایل به فعالیت فرهنگی و هنری خاصی داشته باشد می‌تواند در دوره، انجمن یا هر مجموعه‌ای حضور یابد فعالیت کند.

این شاعر اصفهانی افزود: خیلی از تشکل‌های ادبی و فرهنگی در دوران شیوع کرونا با رکود و سکون روبه‌رو شدند و حتی پس از بهبود شرایط کرونایی هم وضعیت آن‌ها تفاوت چندانی نکرده است و نیاز به تحرک و ارتباط بیشتر با مجموعه‌های مشابه برای تداوم بهتر فعالیت‌های خود دارند.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در کنار تعامل و ارتباط با انجمن‌های ادبی، استعدادهایی که در شهرهای کوچک هستند نیز شناخته‌تر و شکوفا شوند.

کد خبر 616395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.