اقدامات شهرداری خمین در هفته پدافند غیرعامل

دبیر کمیته پدافند غیرعامل شهرداری خمین گفت: مانور پدافند غیرعامل با مشارکت دستگاه‌های خدماتی شهرستان و با موضوع پدافند زیستی و آلودگی آب آشامیدنی شهر، برگزار شد.

محسن مؤذنی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه به منظور تبیین نقش پدافند غیرعامل در جامعه و آگاهی بیشتر شهروندان چهارم تا یازدهم آبان‌ماه به نام هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است، اظهار کرد: شعار هفته پدافند غیرعامل در سال جاری «برای مردم؛ پدافند دانش‌بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها و تداوم کارکردها» است.

وی افزود: جلسه آموزشی پدافند غیرعامل شهرداری خمین در خصوص مقررات ملی ساختمان و زیرساخت‌های حیاتی شهر برای کارشناسان شهرسازی، اعضای پدافند غیرعامل و کارشناسان عمران شهرداری برگزار شد.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل شهرداری خمین خاطرنشان کرد: هفته پدافند غیرعامل فرصتی برای ترویج گفتمان پدافند غیرعامل و نهادینه کردن این امر در بین مسئولان، کارکنان و شهروندان با اجرای برنامه‌های ویژه است و رسانه‌ها در امر اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل نقش مؤثری دارند.

حفاظت از داده‌ها و جلوگیری از حمله‌های سایبر

موذنی‌نیا با اشاره به برگزاری مانور پدافند غیرعامل با مشارکت دستگاه‌های خدماتی شهرستان خمین با موضوع پدافند زیستی و آلودگی آب آشامیدنی شهر، تصریح کرد: برگزاری این مانور حائز چند نکته مهم از جمله ذخیره‌سازی آب آشامیدنی، رفع مسمومیت آب در اسرع وقت از طریق آزمایش‌های لازم است تا آب مسموم تخلیه و آب جدید جایگزین شود.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری خمین برای حفاظت از داده‌ها و جلوگیری از حمله‌های سایبر، گفت: یک دستگاه سن استوریچ برای ذخیره‌سازی اطلاعات و داده‌های شهرداری به منظور پشتیبانی از داده‌ها خریداری شد تا اگر سیستم شهرداری دچار نقص شد و مورد حمله سایبری قرار گرفت، داده‌ها را پشتیبانی کند.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل شهرداری خمین ادامه داد: یک نرم‌افزار به نام دیواره آتشین برای جلوگیری از حملات سایبری، هکرها و آنتی‌ ویروس قوی خریداری شد تا برای جلوگیری از ورود ویروس روی سیستم‌های کامپیوتر نصب شود.

موذنی‌نیا اضافه کرد: یک دستگاه ژنراتور برق اضطراری برای شهرداری در مواقع قطعی خریداری شده است تا اقدامات شهرداری با مشکل مواجه نشود و ادارات دیگر نیز باید این دستگاه را فراهم کنند.

تجهیز کامپیوترها به UPS

وی گفت: کامپیوترها مجهز به UPS هستند تا اگر سیستم یا برق قطع شد، خدمات‌رسانی به شهروندان مختل نشود، مجموعه آتش‌نشانی همیشه آماده است و برای شهرداری و مجموعه وابسته نگهبان داریم.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل شهرداری خمین ادامه داد: نصب بنر در سطح شهر توسط روابط عمومی شهرداری، آموزش از طریق فضای مجازی و تلویزیون شهری برای اطلاع‌رسانی شهروندان از دیگر اقدامات شهرداری خمین در هفته پدافند است.

موذنی‌نیا تاکید کرد: ذخیره‌سازی نمک برای فصل زمستان، تهیه سوخت ماشین‌آلات و ذخیره سوخت، رفع آب‌گرفتگی کوچه‌ها و معابر توسط واحد عمران، جذب پیمانکار برای رودخانه و لایروبی مسیر کل سطح رودخانه مرکزی از میدان زائر تا انتهای محدوده شهر به وسیله بلدوزر، سنگ‌چینی بخش‌هایی از رودخانه، احداث پل روی رودخانه خیابان شهید شیخی به منظور آزادسازی مسیر رودخانه از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه لازم است شهروندان در خودروهای خود کپسول آتش‌نشانی، چراغ قوه، ملزومات اولیه و ضروری داشته باشند، اظهار کرد: امیدوارم سطح اطلاعات شهروندان نسبت به پدافند غیرعامل بیشتر و اقدامات اولیه و لازم انجام شود تا آمادگی لازم در تمام زمینه‌ها برای مقابله با بحران‌ها وجود داشته باشد.‌

کد خبر 616371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.