بوستان موضوعی پدافند غیرعامل در قم احداث می‌شود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار قم گفت: بوستان موضوعی آموزشی و ترویجی پدافند غیرعامل در قالب طرح توسعه بوستان جوان به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های آینده شهرداری تعریف شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم با اشاره به فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل، اظهار کرد: مسئله پدافند غیرعامل به نوعی با فعالیت و وظایف بسیاری از دستگاه‌های اجرایی گره خورده است و شهرداری نیز به الزامات این موضوع در اجرای وظایف ذاتی توجه ویژه دارد.

وی با تاکید بر اینکه اهداف، ملاحظات و اصول پدافند غیرعامل در فعالیت‌های شهرداری قم پیگیری و اجرا می‌شود، افزود: یکی از مهم‌ترین عرصه‌های پدافند غیرعامل در حوزه شهری تعریف می‌شود که همکاری با سازمان پدافند غیرعامل کشور و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار شهرداری قرار دارد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار قم با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه برای کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها، تأسیسات و تجهیزات شهری و شریان‌های شهر در مقابل اقدامات خصمانه و مخرب دشمن است، گفت: برای چنین امری مدیریت شهری نیاز به زیرساخت‌های فکری و مطالعاتی دارد.

وی با اشاره به انجام مطالعات مورد نیاز برای پدافند غیرعامل در حیطه وظایف شهرداری قم، افزود: در این مطالعات تمام فرایندهای شهری شناسایی و طبقه‌بندی شده است و سناریوهای پایه تهدیدات متصور و نحوه اقدامات مقابله‌ای با تهدیدات مشخص شده است.

اصفهانیان‌مقدم با بیان اینکه تبیین فعالیت‌های زیرساختی و ارتباطی حساس و حیاتی سطح شهر و تدوین سناریوهای پایه برای کاهش یا حذف خطر طراحی و پیشنهاد شده است، گفت: باید توجه داشته باشیم این موضوع تنها محدود به مجموعه شهرداری نمی‌شود و لازم است تمام دستگاه‌های اجرایی در سطح شهر نسبت به پیگیری این موضوع اقدام کنند.

وی افزود: در سال‌های اخیر پدافند مردم‌محور به عنوان یکی از جنبه‌های پدافند غیرعامل مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است که در شهرداری قم نیز این موضوع با محوریت آموزش‌های شهروندی پیگیری می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار قم گفت: بوستان موضوعی آموزشی و ترویجی پدافند غیرعامل در قالب طرح توسعه بوستان جوان به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های آینده شهرداری تعریف شده است.

کد خبر 616355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.