گلایه شهروندان اصفهانی از کمبود روشنایی میدان امام (ره)+ پاسخ مسئولان

برخی از شهروندان از کمبود روشنایی میدان امام (ره) اصفهان گلایه‌مند هستند و می‌گویند این کمبود روشنایی، گاهی با افزایش بزهکاری‌ها و کاهش امنیت افراد حاضر در این میدان همراه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به‌دلیل لزوم توجه به صنعت گردشگری به‌عنوان یک صنعت سبز و پایدار، در نظر گرفتن اقداماتی در راستای افزایش گردشگرپذیری شهرها در کشور احساس می‌شود.

وجود امکانات رفاهی، روشنایی کافی و نورپردازی آثار تاریخی می‌تواند در افزایش بازدید گردشگران مؤثر باشد؛ این موارد باید توسط ارگان‌هایی همچون شهرداری و سازمان میراث فرهنگی تأمین شود تا با افزایش بازدید گردشگران، علاوه بر توسعه این صنعت سبز، جلوه زیبایی از این آثار را به نمایش در آید.

میدان امام (ره) به‌عنوان بزرگ‌ترین میدان تاریخی جهان در اصفهان قرار دارد و با وجود چهار اثر تاریخی در چهار ضلع آن، ظرفیت بسیار خوبی برای پذیرش گردشگران است.

اصفهان که لقب پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را یدک می‌کشد، آثار تاریخی متعددی را در خود جای داده است، لذا باید به موضوع تأمین روشنایی کافی و نورپردازی این آثار تاریخی توجه کافی شود؛ در این بین برخی از شهروندان در تماس با خبرگزاری ایمنا از کمبود روشنایی میدان امام (ره) گلایه‌مند بودند.

آنها می‌گویند کمبود روشنایی در این میدان گاهی با افزایش بزهکاری‌ها و کاهش امنیت افراد حاضر در این میدان همراه است و باید نهادهای مربوطه برای افزایش روشنایی آن اقدام کنند.

کمبود روشنایی محوطه باز میدان امام (ره) ربطی به سازمان زیباسازی ندارد

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، حمید قنادنیا، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان اظهار کرد: کمبود روشنایی، مربوط به محوطه باز میدان امام (ره) است و این سازمان برای نورپردازی آثار تاریخی شهر اقدام می‌کند، لذا این موضوع باید از منطقه سه شهرداری پیگیری شود.

ساماندهی روشنایی میدان امام (ره) تا پایان امسال

بر این اساس، موضوع را از محمدباقر کلاهدوزان، مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان پیگیر شدیم که وی در پاسخ گفت: روشنایی میدان امام (ره) به دو بخش نورپردازی آثار تاریخی و روشنایی محوطه آن تقسیم‌بندی می‌شود.

وی تصریح کرد: تأمین روشنایی محوطه باز میدان امام (ره) جزو وظایف معاونت خدمات شهری منطقه سه است و نورپردازی آثار تاریخی توسط دیگر ارگان‌ها انجام می‌شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نور محوطه باز میدان امام (ره) متناسب با روشنایی کل دیده شده است، برای تأمین روشنایی این محوطه از پایه‌های یک متری استفاده شده است.

وی با بیان اینکه امسال تمام پایه‌های روشنایی میدان ساماندهی می‌شود، گفت: این اقدام در راستای افزایش میزان روشنایی و ایمنی بیشتر پایه‌ها انجام می‌شود و اجرای نورپردازی ورودی مسجد شیخ لطف‌الله نیز در دست اقدام است.

به گزارش ایمنا، شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

کد خبر 616337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.