۴۰ درصد بودجه عمرانی شهرداری مشهد در حاشیه شهر هزینه می‌شود

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد گفت: ۴۰ درصد بودجه عمرانی شهرداری به حاشیه شهر تعلق گرفته و ۴۱۰ پروژه زودبازده تعریف شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی رضازاده‌همدانی اظهار کرد: سازمان بازآفرینی شهرداری دارای پنج محور عملیاتی است که بر اساس مصوبات قانون‌گذار بر عهده آن قرار گرفته و سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه شهر، بافت فرسوده، بافت تاریخی، بافت ناهمگون و بافت الحاقی را شامل می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بیش از یک‌سوم جمعیت شهری در سکونتگاه‌های غیررسمی با مساحت ۳۸۹۴ هکتار سکونت دارند که موجب ایجاد آسیب و معضلات زیادی شده است، رویکرد این دوره مدیریت شهری، نگاه ویژه به حاشیه شهر است و بخش زیادی از هزینه‌ها در این حوزه تعریف می‌شود و یکی از آن‌ها پروژه‌های زودبازده است.

مدیر عامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه ۴۰ درصد بودجه عمرانی شهرداری به حاشیه شهر تعلق گرفته است، تصریح کرد: جلسات متعددی با شورای اجتماعی محلات، معتمدان، روحانیون، مسئولان پهنه و دفاتر تسهیل‌گری برگزار و تمام نیاز محلات احصا و ۴۱۰ پروژه عملیاتی در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: به‌طور کلی حدود ۱۲۵ جلسه با معتمدان پیش از مصوبه نهایی و ۵۰ جلسه با شورای نظارتی و شهرداران برگزار شد که منجر به تصویب ۴۱۰ پروژه شده است؛ ۱۷۳ پروژه روبنایی و ۲۳۷ پروژه زیربنایی است و بیشترین اعتبارات به پروژه‌های زیربنایی اختصاص یافته است.

رضازاده‌همدانی تصریح کرد: بر اساس خدمت‌هایی که تعریف شد به ترتیب معابر سواره‌رو، پیاده‌رو، فضای سبز، مباحث فرهنگی و ورزشی و آب‌های سطحی به ترتیب بیشترین درخواست‌های مردمی بوده است و از آغاز پروژه‌های زودبازده، بیش از ۱۲۸ هزار متر مساحت پیاده‌روسازی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع در کل شهر پیاده‌روسازی شده است که ۱۲۸ هزار مترمربع آن در حاشیه شهر قرار دارد، گفت: یکی از مشکلات اصلی در ایجاد معابر سواره‌رو قیر بود که با رایزنی ارگان‌های بالا دستی و مسئولان برای اولین‌بار در مشهد و کشور، دو هزار تن قیر را به صورت رایگان دریافت کردیم که برای آسفالت ۲۸۰ هزار متر مربع از معابر کافی است.

کد خبر 616334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.