ساماندهی فضای سبز بوستان فرشته با ۲ میلیارد ریال اعتبار

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به ساماندهی و اجرای طرح‌های فضای سبز در بوستان‌های اصلی و محلی سطح منطقه، گفت: در حال حاضر ساماندهی بوستان فرشته با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر اظهار کرد: فضای سبز به عنوان عضو جدا ناپذیر پیکره شهرها در حفظ متابولیسم آن نقش اساسی دارد، به طوری که کمبود فضای سبز می‌تواند اختلالات جدی در روند حیات شهروندان و شهرها به وجود آورد.

وی افزود: فضاهای سبز شهری با درختان و گیاهان مختلف بر کالبد شهر حیات می‌بخشد و آدمی را از حصار آهن و سیمان ساختمان‌های شهر رها می‌کند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: دیدن فضاها و چشم‌اندازهای طبیعی حتی نگاه‌های گذرا و غیرارادی افراد از محل کار یا زندگی به محیط‌های طبیعی، تأثیر مثبتی بر عملکرد مغز انسان دارد؛ بر این اساس رسیدگی به فضاهای سبز و بوستان‌ها علاوه بر تغییر منظر شهر، می‌تواند نقش مؤثری در آرامش روانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کند.

وی با اشاره به ساماندهی و اجرای طرح‌های فضای سبز در بوستان‌های اصلی و محلی سطح منطقه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ساماندهی بوستان فرشته با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال در حال انجام است.

قاضی‌عسگر گفت: کاشت انواع درخت و درختچه مقاوم به کم‌آبی، گیاهان پوششی متنوع و گل‌های زینتی فصل در طرح ساماندهی بوستان فرشته استفاده می‌شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان اظهار کرد: ساماندهی فضاهای سبز شهری با بهبود وضعیت زیست‌محیطی شهرها، شرایط مناسبی را با برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان ایجاد می‌کند که ایجاد و حفظ فضای سبز در این عرصه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

کد خبر 616321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.