آشنایی با تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ کشور بلژیک

تیم فوتبال بلژیک ملقب به شیاطین سرخ در نوامبر ۲۰۱۵ برای نخستین‌بار بدون قهرمانی در تورنمنت بین‌المللی، موفق به کسب مقام اول رده‌بندی جهانی فیفا شد. تیم ملی بلژیک تا امروز در ۱۳ دوره از جام‌جهانی حضور داشته است اما نتوانسته طعم قهرمانی را بچشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال بلژیک در نوامبر ۲۰۱۵ برای نخستین‌بار بدون قهرمانی در تورنومنت بین‌المللی، موفق به کسب مقام اول رده‌بندی جهانی فیفا شد. تیم ملی بلژیک تا امروز در ۱۳ دوره از جام‌جهانی حضور داشته است اما نتوانسته طعم قهرمانی را بچشد.

این تیم در بسیاری از جام‌های جهانی حضور داشته، اما نتوانسته بیشتر از سکوی نایب قهرمانی را تجربه کند. «شیاطین سرخ» مشهورترین لقب تیم فوتبال بلژیک است، این لقب پس از پیروزی سه بر دو برابر هلند در سال ۱۹۰۶ توسط یک مجله به این تیم داده شد و سپس همه از آن استفاده کردند.

آشنایی با تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ کشور بلژیک

آشنایی با کشور بلژیک

بلژیک در غرب اروپا قرار دارد و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است که پایتخت آن شهر بروکسل است. بلژیک از شمال با هلند، از شرق با آلمان، از جنوب شرقی با لوکزامبورگ، از جنوب با فرانسه و از شمال غربی با دریای شمال مجاور است. خط جدایی فرهنگی ژرمن‌ها و رومی‌زبانان از میانه‌های این کشور می‌گذرد. جمعیت بلژیک ۱۱ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۱۶۳ نفر در سال ۲۰۱۸ گزارش شده است، واحد پول این کشور یورو است و مردم این کشور به زبان‌های فرانسوی، هلندی و آلمانی صحبت می‌کنند.

در ۶۰ درصد از مناطق بلژیک، زبان هلندی (گویش فلاندری) صحبت می‌شود و فرانسوی در ۴۰ درصد مناطق جنوبی مثل والونی صحبت می‌شود، در منطقه پایتخت (بروکسل) هر دو زبان در نهادهای دولتی رایج است. کمتر از یک درصد مردم بلژیک آلمانی‌زبان هستند و در شرق کشور زندگی می‌کنند.

به لحاظ تاریخی، بلژیک قسمتی از کشورهای فروبوم بوده که شامل هلند و لوکزامبورگ نیز می‌شده است و پیش‌ترها نواحی گسترده‌تری را نسبت به گروه کشورهای بنلوکس امروزی دربرمی‌گرفته‌است. بلژیک از اواخر سده‌های میانه تا سده هفدهم، کانون بازرگانی و فرهنگی پر رونقی به‌شمار می‌رفته‌است.

از سده شانزدهم تا انقلاب بلژیک در سال ۱۸۳۰ و جدایی این کشور از هلند، بلژیک محل جنگ‌های بسیاری بین قدرت‌های اروپایی بود و به همین دلیل با عنوان «میدان جنگ اروپا» لقب گذاری شده بود. همچنین عضو برجسته‌ای از اتحادیه اروپا به‌شمار می‌رود و میزبان تعدادی از نهادهای اتحادیه اروپا و سازمان‌های بین‌المللی از جمله ناتو است.

بلژیک در تاریخ ۲۸ دسامبر ۱۹۴۵ به سازمان ملل متحد پیوست. بلژیک، یک پادشاهی مشروطه است. نظام سیاسی این کشور، نظام پارلمانی فدرال و دو مجلسی است و مجلس فدرال بلژیک از دو مجلس سنا و مجلس نمایندگان، تشکیل شده‌است.

اتحادیه سلطنتی فوتبال بلژیک - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تاریخچه فوتبال بلژیک

تیم ملی فوتبال بلژیک به نمایندگی از کشور بلژیک به میدان می‌رود و زیر نظر اتحادیه سلطنتی فوتبال این کشور فعالیت می‌کند. این تیم در نوامبر ۲۰۱۵ برای نخستین بار موفق به کسب مقام اول رده‌بندی جهانی فیفا شد. بلژیک یکی از اولین تیم‌هایی بود که در اروپا فوتبال انجمنی بازی کرد. تمرین این تیم ۲۶ اکتبر ۱۸۶۳ انجام شد. این تمرین در حالی آغاز شد که یک دانشجو با توپ چرمی وارد دانشگاه شد و هم‌کلاسی‌هایش را با فوتبال آشنا کرد.

ابتدا این ورزش، یک سرگرمی برای افرادی خاص بود، اما بعد از گذشت چند سال، انجمن فوتبال راگبی تأسیس شد و آن را محبوب‌ترین ورزش بلژیک نامیدند. سال ۱۹۸۶ اولین لیگ سالانه فوتبال بلژیک تأسیس شد.

تیم ملی این کشور اولین بازی خود را سال ۱۹۰۴ انجام داد. این تیم توانست در بین سال‌های ۱۹۵۴ تا ۲۰۰۲ بردهای متعددی مقابل آلمان غربی، برزیل، آرژانتین و فرانسه داشته باشد؛ همین بردها باعث شد که بلژیک به یکی از تیم‌های ملی دسته اول قرار بگیرد. تیم ملی بلژیک سال ۱۹۷۲ میزبان مسابقات یورو بود که توانست در این تورنمنت مقام سوم را کسب کند.

بسیاری از ورزش‌دوستان از ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ را اوج شکوفایی این تیم می‌دانند. در همین دوران، بلژیک توانست نایب قهرمان یورو ۱۹۸۰ شود و در جام‌جهانی ۱۹۸۶ هم به مقام نایب قهرمانی برسد. سال ۲۰۱۵ تیم ملی بلژیک بهترین تیم ملی از نظر فیفا شد و سال ۲۰۱۸ هم به مقام سومی جهان رسید. بلژیک تنها تیم جهان است که توانسته بدون قهرمانی در جام‌جهانی و جام قاره‌ای به بهترین تیم فیفا تبدیل شود.

با این‌که تیم ملی بلژیک تا امروز نتوانسته طعم قهرمانی را بچشد، اما در ۱۳ دوره از جام‌جهانی حضور داشته است. تیم بلژیک در بسیاری از جام‌های جهانی حضور داشته، اما نتوانسته بیشتر از سکوی نایب قهرمانی را تجربه کند.

گروه F را بیشتر بشناسید؛ جنگ ستارگان در سخت‌ترین گروه جام بیست و دوم

تیم ملی فوتبال بلژیک

تیم ملی بلژیک یکی از تیم‌های راه‌یافته به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر است. این تیم بازیکن‌های خوبی مانند روملو لوکاکو و ادن هازارد را دارد. تیم فوتبال بلژیک به ارزش ۵۵۳ میلیون و ۹۰ هزار یورو در جایگاه دوم فیفا قرار دارد و با میانگین سنی ۲۷.۹، میانگین قدی ۱۸۵.۵ و هدایت روبرتو مارتینس ۴۹ ساله امیدوار است امسال بتواند برای اولین بار طعم قهرمانی در جام جهانی را بچشد.

بلژیک تجربه شرکت در ۱۳ دوره از مسابقات جام‌جهانی را داشته، اما در هیچ‌کدام نتوانسته قهرمان شود. تعداد زیادی از بازی‌های خانگی این تیم در ورزشگاه کینگ بودوئن بروکسل برگزار می‌شود. «شیاطین سرخ» مشهورترین لقب تیم فوتبال بلژیک است. این لقب پس از پیروزی سه بر دو برابر هلند در سال ۱۹۰۶ توسط یک مجله به این تیم داده شد و سپس همه از آن استفاده کردند.

کوین دی بروین هافبک تهاجمی تیم منچسترسیتی با ۸۵ میلیون یورو گران‌ترین بازیکن بلژیک و ادن هازارد بهترین بازیکن تیم ملی بلژیک محسوب می‌شوند. تیم بلژیک در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ مقابل استونی و ولز قرار گرفت و با پیروزی راهی قطر شد. تیم ملی بلژیک در جام‌جهانی قطر از چند بازیکن جوان و چند بازیکن باتجربه تشکیل شده است.

مذاکره منچستریونایتد با روبرتو مارتینز برای جانشینی مورینیو | فوتبالی

بهترین سر مربی‌های تیم ملی فوتبال بلژیک

  • روبرتو مارتینز از سال ۲۰۱۶ مربی‌گری تیم ملی بلژیک را برعهده دارد و توانسته این تیم را در مسابقات مهم به خوبی هدایت کند. روبرتو با تکینک‌های مختلف، در جام‌جهانی ۲۰۱۸ بلژیک را به مقام سوم رساند. در سال‌های ۲۰۱۸ شایعاتی مبنی بر قرارداد این مربی با بارسلونا شنیده شد، اما این اتفاق رقم نخورد.
  • مارک ویلموتس که سال ۱۳۹۸ برای مربی‌گری تیم ملی ایران انتخاب شد، تجربه مربی‌گری برای تیم ملی بلژیک را در کارنامه خود دارد. ویلموتس تا سال ۲۰۱۲ دستیار ژرژ لیکنز بود و با کنار رفتن این شخص، توانست سرمربی‌گری تیم بلژیک را به دست بگیرد. وی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ با پشت‌سر گذاشتن الجزایر، کره جنوبی و روسیه به‌عنوان صدر نشین به مرحله بعدی جام‌جهانی صعود کند.

جام جهانی 2018 | ترکیب دو تیم بلژیک و انگلیس مشخص شد | فرتاک ورزشی

افتخارات تیم ملی فوتبال بلژیک

  • تا تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۲۱ بلژیک ۷۹۸ بازی ملی انجام داده که از این بازی‌ها ۳۴۸ برد، ۱۶۷ تساوی و ۲۸۳ باخت نصیب این تیم شده. رکورد بیشترین گل زده شده توسط شیاطین سرخ، سال ۱۹۹۴ مقابل زامبیا زده شد. بازیکنان بلژیک توانستند ۹-۰ این تیم را شکست دهند. البته این تیم در سال ۲۰۰۱ با نتیجه ۱۰ بر یک سن‌مارینو و سال ۲۰۱۹ توانست ۹-۰ جبل‌اطارق را مغلوب خود کند.
  • بیشترین برد تیم ملی بلژیک در بازی‌های متوالی، ۱۲ برد بوده، همچنین آن‌ها توانستند ۲۳ بازی را پشت سر هم را بدون شکست به پایان برسانند. بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۲ بلژیک توانست برای پنج بار به جام‌جهانی راه پیدا کند. در جام‌جهانی ۱۹۸۲ این تیم توانست با نتیجه یک _صفر آرژانتین را شکست دهد. این برد باعث نشد که بلژیک بتواند به مسابقات این جام‌جهانی راه پیدا کند و باخت آن‌ها مقابل اتحاد جماهیر شوروی باعث حذفشان شد.
  • بلژیک در جام‌جهانی ۲۰۱۴ توانست همه حریف‌هایش را در مرحله مقدماتی شکست دهد. آن‌ها یک بازی مقابل تیم ملی آمریکا انجام داده‌اند که در آن بازی، دروازه‌بان آمریکا ۱۵ سیو داشت، اما بلژیک توانست این تیم را با نتیجه ۲-۱ شکست دهد. در یک چهارم نهایی همین مسابقات، آرژانتین توانست ۱-۰ بلژیک را شکست داده و این تیم را از جام‌جهانی ۲۰۱۴ حذف کند. تیم ملی آرژانتین به یک کابوس برای بلژیکی‌ها تبدیل شده و همیشه باعث حذف شدن آن‌ها از مسابقات جام‌جهانی شده است.
  • جام‌جهانی ۲۰۱۸ خاطره‌سازترین تورنمنت برای بلژیکی‌ها بوده. این تیم توانست در دوره مقدماتی همه پنج تیم هم‌گروهیش را حذف کند. در مرحله یک هشتم نهایی، این تیم مقابل ژاپن قرار گرفت و نیمه اول را با پیروزی دو بر صفر به پایان رساندند، اما ژاپنی‌ها در نیمه دوم سه گل به بلژیک زد و این تیم نتوانست با برد ورزشگاه را ترک کند.
  • این تیم با نتیجه ۲-۱ برزیل را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی رسید. در این مرحله، بلژیک مقابل فرانسه قرار گرفت و نتوانست این تیم را شکست دهد، این بازی با نتیجه ۱-۰ به نفع فرانسه تمام شد. در مسابقات رده‌بندی، بلژیک مقابل انگلیس قرار گرفت و توانست انگلیسی‌ها را با نتیجه ۲ بر ۰ شکست دهد. در جام‌جهانی ۲۰۱۸، بلژیک توانست مقام سوم را کسب کند. بعد از این تورنمنت به ادن هازارد، تیبو کورتوا و روملو لوکاکو به تربیت توپ نقره، دستکش طلایی و کفش برنز اهدا شد.

دی بروین: فکر نمی کنم انتقال هازارد به رئال مادرید به زودی رسمی شود؛ او به  محض ورود به مادرید، تبدیل به رهبر تیم نخواهد شد | طرفداری

بهترین بازیکن‌ها تیم ملی بلژیک

  • ادن آزار: ادن آزار بازیکن تیم ملی بلژیک و باشگاه رئال مادرید است. در ۱۸ نوامبر ۲۰۰۸، آزار ۱۷ ساله اولین دیدار ملی‌اش را مقابل لوکزامبورگ انجام داد. در جام جهانی ۲۰۱۸، تیم بلژک با درخشش وی توانست به مقام سوم برسد. ازار کاپیتان تیم ملی بلژیک است و در ۱۱۶ بازی ملی توانسته است ۳۳ گل به ثمر برساند. نمایش‌های رضایت بخش آزار در لیل از دیدگاه سرمربی تیم ملی بلژیک، رنه فاندریکن، دور نماند و گفت: «ادن بسیار مستعد بوده و لایق دعوت به تیم ملی است.»
  • روملو لوکاکو: روملو لوکاکو بازیکن فوتبال اهل بلژیک است که برای باشگاه اینترمیلان بازی می‌کند. لوکاکو و چهار بازیکن دیگر تاکنون موفق شده‌اند تا قبل از بیست و سه سالگی، پنجاه گل در لیگ برتر انگلستان به ثمر برسانند. وی پنجمین بازیکن جوانی است که به رکورد ۱۰۰ گل زده در این لیگ می‌رسد. روملو لوکاکو در تیم ملی بلژیک با ۶۸ گل زده بهترین گلزن تاریخ این کشور به حساب میاید. روملولوکاکو اولین بازی ملی‌اش را در سال ۲۰۱۰ انجام داد و از آن موقع تاکنون در ۱۰۱ بازی ملی به میدان رفته‌است و با ۶۸ گل زده، بهترین گلزن تاریخ این کشور محسوب می‌شود. لوکاکو در جام جهانی ۲۰۱۸ با تیم بلژیک توانست به مقام سومی دست پیدا کند و در جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ به همراه تیم ملی بلژیک تا مرحله یک چهارم بالا آمد ولی از تیم ملی ایتالیا شکست خورد و حذف شد. روملو لوکاکو ۲۹ ساله بهترین گلزن بلژیک در مرحله انتخابی جام جهانی باشگاه است، بچه غول بلژیکی توانست در ۴ بازی ۵ گل و یک پاس را برای این تیم به ثمر برساند.
  • اکسل ویتسل: اکسل ویتسل اهل بلژیک است که برای باشگاه اتلتیکو مادرید بازی می‌کند. اکسل با ۳۳ سال سن و قد ۱۸۶ سانتی‌متر به عنوان هافبک راست پا وارد مستطیل سبز می‌شود. این بازیکن در حال حاضر با شماره ۲۰ برای تیم فوتبال اتلتیکو مادرید و تیم ملی بلژیک بازی می‌کند. وی در ۱۲۰ دیدار تیم ملی بلژیک حضور داشته و توانسته ۱۱ گل بزند.
  • کوین دی‌بروین: کوین دی‌بروین بهترین بازیکن بلژیک در مرحله انتخابی جام جهانی بود که توانست در ۴ بازی ۲ گل، ۲ پاس گل و دقت پاس ۸۳ درصدی نمره ۸.۱ را کسب کند. کوین هافبک باشگاه منچسترسیتی انگلیس است. دی بروینه اولین بازی ملی خود را در سال ۲۰۱۰ انجام داد و از آن زمان در ۸۴ بازی ملی حضور داشته و ۲۲ گل برای بلژیک به ثمر رسانده‌است. وی همراه تیم بلژیک در جام جهانی ۲۰۱۴ و در جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. کوین نماینده بلژیک در جام جهانی ۲۰۱۸ بود، جایی که بلژیک در مسابقه رده‌بندی در مقابل انگلیس پیروز شد و به مقام سومی جهان رسید و در پایان جام، دی بروینه در تیم رویایی جام جهانی ۲۰۱۸ گنجانده شد.
  • هانس فاناکن: هانس فاناکن ۲۹ ساله هافبک باشگاه کلوب بروژ بلژیک است که در ۵ بازی ۳ گل، ۴ پاس گل و دقت پاس ۹۱ درصدی نمره ۸ را کسب کرده است.‌

لیست تیم ملی بلژیک برای بازی های پیش رو اعلام شد | طرفداری

لیست بازیکنان تیم ملی بلژیک در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دروازه‌بانان: تیبو کورتوا (رئال مادرید)،کوئن کاستیلز (ولفسبورگماتز سلز (آرسی استراسبورگ آلزاس) سیمون مینیوله (کلوب بروژ)

مدافعین: توبی آلدرویرلد (الدوحیلددریک بویاتا (هرتابرلین)، تیموتی کاستانیه (لستر)، جیسون دنایر (لئون)، ووت فائس و توماس فوکت (ریمسبراندون مچله (بروخه)، توماس مونیه (دورتموند)، آرتور تئاته (بولونیایان فرتونگن (بنفیکا)

هافبک‌ها: یانیک کاراسکو (اتلتیکومادرید)، کوین دی بروین (منچسترسیتی)، لیاندر دندونکر (وولورهمپتون)، تورگان هازارد (دورتموند)، آمادو اونانا (لیل)، دنیس پرائت (تورینوالکسیس سائلماکرز (میلان)، یوری تیلمانز (لستر)، هانس فاناکن (بروخه)، اکسل ویتسل (دورتموند)

مهاجمان: میچی باتشوایی (بشیکتاش)، چارلز دی کتلائر (بروخهادن هازارد (رئال مادرید)، ادنان یانوزای (سوسیدادروملو لوکاکو (چلسی)، دریس مرتنز (ناپولی)، لوئیس اوپندا (ویتسهلیاندرو تروسارد (برایتون)

باشگاه فوتبال اندرلشت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

باشگاه فوتبال اندرلشت

لیگ برتر فوتبال بلژیک معتبرترین لیگ فوتبال در کشور بلژیک است که از سال ۱۸۹۵ میلادی تاکنون در این کشور برگزار می‌شود و در حال حاضر ۱۶ باشگاه در این مسابقات حضور دارند. باشگاه فوتبال اندرلشت با ۳۴ قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ برتر فوتبال بلژیک به حساب می‌آید. اندرلشت ۹ بار فاتح جام حذفی بلژیک و ۱۳ بار قهرمان سوپرجام فوتبال بلژیک شده‌است.

باشگاه فوتبال آر. سی. اس اندرلشت ( R.S.C. Anderlecht) در منطقه اندرلشت در تاریخ ۲۷ مه ۱۹۰۸ تأسیس شده‌است و در بروکسل، پایتخت کشور بلژیک قرار دارد. اندرلشت نخستین بار در فصل ۲۲–۱۹۲۱ به بالاترین سطح فوتبال بلژیک راه یافتند و از فصل ۳۶–۱۹۳۵، به طور پیوسته در سطح اول فوتبال بلژیک به رقابت پرداخته و از سال ۶۵–۱۹۶۴ وارد رقابت‌های اروپایی شده است. اندرلشت نخستین قهرمانی خود را پس از جنگ جهانی دوم و با قهرمانی در لیگ برتر بلژیک سال ۴۷–۱۹۴۶ به دست آورد و از آن پس، آن‌ها هرگز رتبه‌ای پایین‌تر از جایگاه ششم در لیگ برتر بلژیک کسب نکرده‌اند.

باشگاه اندرلشت با ۵ عنوان قهرمانی، دو قهرمان جام برندگان جام اروپا، یک قهرمان جام یوفا و دو قهرمان سوپرجام اروپا، پر افتخارترین تیم بلژیکی در رقابت‌های اروپایی است. اندرلشت رکورد دار قهرمانی پیاپی در لیگ برتر بلژیک با پنج قهرمانی پیاپی در بین سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۷ است. اندرلشت در جایگاه چهاردهم پرافتخارترین تیم‌های فاتح جام‌های اروپایی قرار دارد و در جایگاه دهم برترین باشگاه‌های اروپایی قرن ۲۰ به انتخاب فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال قرار گرفته‌اند.

در سال ۱۹۸۶، اندرلشت به طور مشترک با یوونتوس، در جایگاه نخست رده‌بندی یوفا قرار گرفت، این بهترین رتبه آن‌ها در رده‌بندی یوفا است.بازی‌های خانگی این تیم در ورزشگاه کنستانت واندن استوک (لوتو پارک) برگزار می‌شود. اندرلشت به همراه کلوب بروخه و استاندارد لیژ، یکی از سه قدرت اصلی فوتبال بلژیک است و رقابت شدیدی را با این دو تیم دارد.

گروه مرگ جام جهانی 2022 کدام است؟ | بتاکاپ

مسابقات دور گروهی بلژیک در گروهF جام جهانی ۲۰۲۲

تیم‌های بلژیک، کانادا، مراکش و کرواسی در گروه F جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم‌گروه هستند. بهترین نتیجه بلژیک در جام جهانی، به جام ۲۰۱۸ روسیه برمی‌گردد که تیم بلژیک توانست به مقام سومی برسد. شیاطین سرخ امیدوار هستند که در قطر به جمع چهار تیم نهایی راه یافته و نگاهی نیز به قهرمانی دارند.

تیم کرواسی با برد دو بر یک مقابل تیم انگلستان در بازی نیمه نهایی در رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه برای اولین بار به فینال جام جهانی راه یافت تا نشان دهد که دیگر یک تیم معمولی نیست و حرف‌های زیادی در بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی دنیا دارد. مراکش در سال ۲۰۱۸ بعد از سال‌ها توانست جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد و امسال مجدد راهی قطر شده است.

تیم ملی کانادا بعد از انتظاری ۳۶ ساله برای دومین بار راهی جام جهانی می‌شود. کانادا فقط یک بار در سال ۱۹۸۶ توانست به جام جهانی صعود کند و در مرحله گروهی حذف شد و به مراحل بالاتر راه نیافت.

برنامه بازی‌های تیم بلژیک در گروهF جام جهانی ۲۰۲۲

چهارشنبه ۲ آذر: بلژیک-کانادا ساعت ۲۲:۳۰

یکشنبه ۶ آذر: بلژیک-مراکش ساعت ۱۶:۳۰

پنج شنبه ۱۰ آذر: کرواسی-بلژیک ساعت ۱۸:۳۰

کد خبر 616302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.