کمبود "آنتی‌بیوتیک" و "سرم" هفته آینده رفع می‌شود

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو از توزیع محموله‌های جدید سرم و آنتی‌بیوتیک در کشور طی هفته آینده خبر داد و گفت: این محموله‌ها نیاز واقعی جامعه به این اقلام دارویی را رفع می‌کند.

به گزارش ایمنا، مهناز خانوی در جمع خبرنگاران، با اشاره به واردات محموله سرم و آنتی‌بیوتیک به کشور، اظهار کرد: این محموله‌های وارداتی هم‌اکنون در مرحله ارزیابی کیفیت است و حداکثر از هفته آینده کار توزیع آنها آغاز می‌شود.

وی افزود: تجربه نشان می‌دهد که همواره پس از یک کمبود، تقاضا برای آن کالا به طور کاذب و فزاینده‌ای بالا می‌رود، در همین راستا کار توزیع این اقلام دارویی به صورت کنترل شده خواهد بود.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به نیازمندی بازار به محموله‌های وارداتی، خاطرنشان کرد: تجارب اجتماعی نشان می‌دهد به طور معمول پس از حذف یک دارو از قفسه داروخانه‌ها، حداقل باید سه برابر نیاز واقعی بازار تأمین شود تا وضعیت به حالت عادی بازگردد، چراکه به دلیل ترس و اضطراب ناشی از کمبود، تقاضا برای خرید بالا می‌رود.

خانوی اضافه کرد: نمی‌توان پاسخگوی کامل این نیاز کاذب بود، اما نیاز واقعی جامعه در این زمینه مرتفع و توزیع به صورت کنترل شده انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به اقدامات انجام شده برای رفع مشکل تولیدکنندگان این اقلام دارویی، وضعیت در این زمینه بهبود می‌یابد.

منبع: ایسنا

کد خبر 616273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.