آشنایی با تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ کشور اسپانیا

تیم ملی اسپانیا به بازی اصطلاحاً تیکی‌تاکا به‌معنای پاسکاری و حرکت‌های جمعی خود معروف است. تیم ملی فوتبال این کشور موفق شده به قهرمان یورو ۱۹۶۴، یورو ۲۰۰۸، یورو ۲۰۱۲ و جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای‌جنوبی برسد و تنها تیم اروپایی است که توانسته قهرمان سه جام متوالی بین‌المللی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی اسپانیا به بازی اصطلاحاً «تیکی تاکا» به معنای پاسکاری و حرکت‌های جمعی خود معروف است. این تیم از لحاظ دفاعی جزو برترین تیم‌های اروپا است. اسپانیا سال ۱۹۰۴ به لیست فیفا اضافه و فدراسیون ملی فوتبال این کشور، پنج سال بعد تأسیس شد.

«چشم‌سرخ‌ها» و «ماتادورها» القاب تیم ملی فوتبال اسپانیا است. این تیم موفق شده به قهرمان یورو ۱۹۶۴، یورو ۲۰۰۸، یورو ۲۰۱۲ و جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی برسد و تنها تیم اروپایی است که توانسته قهرمان سه جام متوالی بین‌المللی شود. اسپانیا در سال ۲۰۰۸ برای نخستین‌بار به صدر جدول رده‌بندی فیفا صعود کرد و اکنون در جایگاه هفتم قرار دارد.

13 حقیقت در مورد اسپانیا |گردشگر در سرزمین عجایب | سپند پرواز شرق

معرفی کشور اسپانیا

اسپانیا در شبه‌جزیره ایبری در اروپای غربی قرار داد که از جنوب و شرق با دریای مدیترانه و تنگه جبل‌الطارق، از شمال و شمال شرق با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و از غرب و شمال غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس هم‌مرز است. مرز اسپانیا با پرتغال به طول ۱۲۱۴ کیلومتر، طولانی‌ترین مرز یکپارچه در اتحادیه اروپا است.

پایتخت اسپانیا شهر مادرید و از نظر مساحت دومین کشور بزرگ اروپای غربی و پنجمین کشور بزرگ اروپاست. اسپانیا ۴۷ میلیون و ۷۵۲ هزار نفر جمعیت دارد. زبان این کشور اسپانیایی بوده و واحد پول آن یورو است. اسپانیایی زبان مادری ۴۸۳ میلیون نفر شناخته می‌شود و تعداد کل سخنوران این زبان به ۵۷۰ میلیون نفر می‌رسد.

اسپانیا کشوری دموکراتیک و دارای حکومتی پارلمانی تحت قانون اساسی پادشاهی استف همچنین کشوری توسعه‌یافته و پانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا از نظر تولید ناخالص داخلی است. این کشور دارای سطح بالای استاندارد زندگی است. اسپانیا در سازمان ملل متحد، ناتو، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و اتحادیه اروپا عضو است. اقتصاد سرمایه‌داری مختلط اسپانیا سیزدهمین اقتصاد بزرگ جهان، پنجمین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو است.

تیم ملی فوتبال زیر ۲۱ سال اسپانیا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تاریخچه فوتبال اسپانیا

تیم ملی فوتبال اسپانیا زیر نظر فدراسیون فوتبال سلطنتی اسپانیا فعالیت می‌کند. این کشور سال ۱۹۰۴ به لیست فیفا اضافه و فدراسیون ملی فوتبال آن، پنج سال بعد تأسیس شد. اسپانیا بین نوامبر ۲۰۰۶ و ژوئن ۲۰۰۹ در ۳۵ بازی شکست نخورد تا اینکه این رکورد مقابل تیم برزیل شکسته شد. یکی از بزرگ‌ترین بردهای این تیم، رویارویی با کرواسی است که اسپانیا با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید.

فیفا، تیم ملی اسپانیا را پرافتخارترین تیم ملی دنیا می‌داند. دفاع اسپانیا در طول سال‌ها از قدرت‌های تکیه‌کننده این تیم بوده‌است. بسیاری از افراد معتقدند اسپانیایی‌ها این افتخار را مدیون «ویسنته دل بوسکه» هستند. این مربی توانسته دو قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲ برای اسپانیا کسب کند. لیگ برتر فوتبال اسپانیا محبوب‌ترین لیگ فوتبال دنیا محسوب می‌شود و می‌توان گفت که بهترین بازیکن‌های دنیا نیز در این لیگ بازی می‌کنند.

تیم ملی اسپانیا | تاریخچه - لیست بازیکنان + آمار مهم جام جهانی قطر 2022 -  جام جهانی قطر 2022

تیم ملی فوتبال اسپانیا

تیم ملی فوتبال اسپانیا به ارزش ۸۰۵ میلیون یورو، میانگین سنی ۲۶.۸ و میانگین قدی ۱۸۱ و با هدایت «لوئیس انریکه» در جایگاه هفتم فیفا قرار دارد. درحال‌حاضر «پدری» هافبک مرکزی اسپانیا به ارزش ۹۰ میلیون یورو، گران‌قیمت‌ترین بازیکن تیم ملی اسپانیا است. این کشور تاکنون در ۱۵ جام جهانی حضور داشته است و در سال ۲۰۱۰ به قهرمانی جهان رسید.

تیم ملی اسپانیا به بازی اصطلاحاً تیکی‌ تاکا به معنای پاسکاری و حرکت‌های جمعی خود معروف است. این تیم از لحاظ دفاعی جزو برترین تیم‌های اروپا است؛ درباره سابقه دفاعی آن‌ها می‌توان به دریافت تنها دو گل با وجود قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۰، گرفتن کمتر از ۱۰ گل در این سال و قهرمانی با دریافت یک گل در یورو ۲۰۱۲ اشاره کرد. از برترین خط‌های دفاعی این تیم می‌توان به سرخیو راموس، پویول، جرارد پیکه، ویکتور والدز، آلوارو آربه‌لوآ، دنی کارواخال، ایکر کاسیاس، فرناندو هیرو اشاره کرد.

یکی از مهم‌ترین افتخارات تیم اسپانیا بازیکن‌های آن هستند، افرادی مانند پویول، دنی آلوز، اینیستا، دخیا، ایکر کاسیاس، جرارد پی که، سرخیو راموس، بوسکتس داوید ویا، اعضای اصلی تیم ملی اسپانیا بوده‌اند. این بازیکن‌ها در بهترین تیم‌های لیگ اروپا مانند رئال مادرید، بارسلونا، چلسی، لیورپول و منچستر یونایتد بازی کرده‌اند.

وجود بهترین بازیکن‌های دنیا در تیم ملی اسپانیا باعث شده این تیم به یکی از با افتخارترین تیم‌های ملی دنیا تبدیل شود و بازی‌های جذابی را مقابل حریف به نمایش بگذارد. این تیم بعد از برزیل دومین تیم فوتبال پرافتخار دنیا محسوب می‌شود و توانسته در مسابقات مختلف، عناوین باارزشی دریافت کند.

اسپانیا در مرحله مقدماتی حضور در جام جهانی ۲۰۲۲، در گروه دوم (B) با تیم‌های سوئد، یونان، گرجستان و کوزوو هم‌گروه بود و توانست با کسب ۱۹ امتیاز از ۸ بازی، بالاتر از سوئد ۱۵ امتیازی به جام جهانی قطر صعود کند.

توضیحات لوییس انریکه بعد از جدایی از تیم ملی اسپانیا - ورزش سه

بهترین سر مربی‌های تیم ملی اسپانیا

تیم ملی اسپانیا به دست مربیان بزرگی هدایت شده است. این تیم به تیکی‌تاکا یا پاسکاری‌های متعدد معروف است و همه مربی‌های هم این تکنیک را مهم‌ترین برنامه‌شان برای این تیم می‌دانستند. اسپانیا با مربیگری ویسنته دل بوسکه، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و یورو ۲۰۱۲ شده‌است. مربی‌گری اسپانیا در یورو ۲۰۰۸ نیز بر عهده «لوییز آراگونز» بود که باعث شد طرفداران و منتقدان در همان سال لقب «چشم سرخ» را به تیم ملی اسپانیا بدهند.

درحال‌حاضر سرمربی تیم ملی اسپانیا لوییز انریکه، بازیکن سابق و مربی اهل اسپانیا است. وی سابقه بازی در تیم‌های اسپورتینگ خیخون، رئال‌مادرید و بارسلونا را در کارنامه دارد. انریکه در دوران بازیکنی خود به خاطر تطبیق‌پذیری و ثبات فوق‌العاده‌ای که داشت، شناخته می‌شد و یکی از کاپیتان‌های تاریخ بارسا بود.

وی معمولاً پشت مهاجم نوک بازی می‌کرد اما گاهی در بال‌ها یا حتی به عنوان مهاجم مرکزی تیم نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت و در تمام دوران حرفه‌ای‌اش در همه پست‌ها به‌جز مدافع میانی و دروازه‌بان به کار گرفته شد، همچنین به دلیل توانایی‌اش در پیوند دادن خط هافبک و حمله بیشتر به عنوان یار پشت‌مهاجم بازی می‌کرد.

گزارش تصویری/ جشن قهرمانی تیم ملی فوتبال اسپانیا - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency

افتخارات تیم ملی اسپانیا

جام جهانی: یک مرتبه قهرمانی در سال ۲۰۱۰

جام ملت‌های اروپا: سه مرتبه قهرمانی در سال‌های ۱۹۶۴، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲

قهرمانی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۰

تیم ملی فوتبال اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۰، با تیم‌های سوئیس، شیلی و هندوراس هم‌گروه شد. اسپانیا به عنوان تیم اول صعود کرد و در مرحله بعد، روبه‌روی پرتغال قرار گرفت. در یک چهارم نهایی مقابل پاراگوئه به برتری رسید و در نیمه نهایی با ضربه سر پویول مقابل آلمان به فینال راه یافت. سپس در فینال مقابل هلند در وقت اضافه با گل آن درس اینیستا به برتری رسید و قهرمان شد و جام را از هلند گرفت.

تیم ملی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۲۲

بهترین بازیکن‌های تیم ملی اسپانیا

  • آندرس اینیستا: درمورد اینیستا حرفی باقی نمی‌ماند. تنها قهرمانی اسپانیا در جام جهانی به لطف گل اینیستا در دقیقه ۱۱۶ وقت‌های اضافی در بازی فینال مقابل هلند بود. اینیستا یکی از اسطوره‌ها و فوتبالیست‌های معروف اسپانیایی است که ۱۶ سال در پست هافبک برای باشگاه بارسلونا توپ زد و در سن ۳۷ سالگی در باشگاه ویسل کوبه در کشور ژاپن بازی می‌کند.
  • ایکر کاسیاس: ایکر کاسیاس جزو اسطوره‌ها و دروازه‌بان معروف اسپانیایی است. ایکر کاسیاس سابقه کاپیتانی هم در تیم ملی اسپانیا و هم در باشگاه رئال مادرید را دارد. وی موفق به کسب جام جهانی، جام ملت‌های اروپا، قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا و تعداد زیادی عناوین فردی شده است. دستاورد بزرگ کاسیاس قهرمانی در جام جهانی بود که تنها با دریافت دو گل توانست اسپانیا را به این جام برساند.
  • ژاوی هرناندز: به گفته برخی مفسرین ژاوی بهترین بازیکن اسپانیایی تا به امروز است. او نه گل بسیاری به ثمر می‌رساند و نه توانایی فیزیکی و سرعتی بالایی داشت، اما چیزی که ژاوی را از دیگر بازیکنان متمایز می‌کرد بازی استادانه وی بود. در تاریخ جام جهانی هیچ بازیکنی به‌اندازه ژاوی پاس سالم نداشته و همین سبک بازی در تیم باشگاهی‌اش نیز مشاهده می‌شد. او هم‌اکنون مربی بارسلونا است.
  • کارلس پویول: کارلس پویول یکی از ترسناک‌ترین و محکم‌ترین سدهای دفاعی در تاریخ فوتبال اسپانیا و دنیا است. وی از سال ۱۹۹۹ در بارسلونا فوتبال را به‌طورحرفه‌ای آغاز کرد. در تیم ملی اسپانیا زوج دفاعی پویول با پیکه یا پویول با راموس از سنگین‌ترین موانع دفاعی بود که هر کشوری را به چالش می‌کشید.
  • داوید ویا: ویا، یکی از بهترین مهاجمان گلزن تاریخ است که برای اسپانیا در ۸۰ بازی، ۵۰ گل به ثمر رساند و تا به امروز بهترین گلزن تیم ملی اسپانیا به شمار می‌رود. عملکرد ویا به‌تنهایی در جام جهانی ۲۰۱۰ کافی بود تا همه از او به‌عنوان بازیکنی بزرگ یاد کنند. اسپانیا تا رسیدن به فینال فقط هشت گل به ثمر رساند که سهم ویا از این هشت گل، پنج گل یعنی بیش از ۵۰ درصد کل گل‌های تیم اسپانیا بود.
  • سرخیو راموس: راموس یکی دیگر از اسطوره‌ها و فوتبالیست‌های معروف اسپانیایی است که در پست دفاع وسط بازی می‌کند. او یکی از گلزن‌ترین مدافعان به شمار می‌رود و گل‌های مهم دقایق پایانی وی در پیراهن رئال مادرید هرگز از یاد طرفداران این تیم پاک نخواهد شد. گل دقیقه ۹۴ راموس در فینال لیگ قهرمانان اروپا سال ۲۰۱۴ که باعث شد بازی به‌تساوی کشیده شده و به دقایق اضافی برود. این دقیقه گلزنی در حال حاضر به راموس تایم معروف است. راموس به‌دلیل عملکرد خیره‌کننده‌ای که داشته، توانسته از سال ۲۰۰۵ برای اسپانیا بازی کند اما این بازیکن در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در این تیم بازی نخواهد کرد. راموس در ۱۸۰ بازی، برای اسپانیا بازی کرده است.
  • پدری گونزالس: پدری با ۲۰ سال سن و قد ۱۷۴ سانتی‌متر به عنوان هافبک برای تیم اسپانیا بازی می‌کند و از پای راست خود به خوبی بهره می‌گیرد. این بازیکن در حال حاضر با شماره ۸ برای تیم فوتبال بارسلونا و تیم ملی کشور اسپانیا بازی می‌کند و باارزش‌ترین بازیکن این تیم است.

لباس تیم زنان برای اسپانیا خوش‌یمن بود (عکس) - ورزش سه

لیست بازیکنان تیم ملی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

اسپانیا از نظر مهره، یکی از برترین تیم‌های کل جام محسوب می‌شود. ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان، دست لوییز انریکه برای انتخاب ترکیب دلخواهش را باز گذاشته است.

دروازه‌بان‌ها: اونای سیمون (اتلتیک بیلبائو)، رابرت سانچز (برایتون آلبیون) و دیوید رایا (برنتفورد)

مدافعان: دنی کارواخال (رئال مادرید)، سزار آزپیلیکوئتا (چلسی)، اریک گارسیا و جوردی آلبا (بارسلونا)، پائو تورس (ویارئالدیگو یورنته (لیدز یونایتد)، هوگو گیامون (والنسیا) و خوزه گایا (والنسیا)

هافبک‌ها: سرخیو بوسکتس، پدری و گاوی (بارسلونا)، رودری (منچستر سیتیکوکه (اتلتیکو مادرید)، مارکوس یورنته (اتلتیکو مادرید) و کارلوس سولر (پاری سن ژرمن)

مهاجمان: فران تورس (بارسلونا)، آلوارو موراتا (اتلتیکو مادرید)، پابلو سارابیا (پاری سن ژرمنیرمی پینو (ویارئالبورخا ایگلسیاس (رئال بتیس)، نیکو ویلیامز (اتلتیک بیلبائو) و مارکو آسنسیو (رئال مادرید)

الکلاسیکو

باشگاه‌های مهم لیگ اسپانیا

لیگ برتر فوتبال اسپانیا محبوب‌ترین لیگ فوتبال دنیا محسوب می‌شود و به‌جرات می‌توان گفت که بهترین بازیکن‌های دنیا نیز در این لیگ بازی می‌کنند. با وجود قدرت گرفتن تیم‌هایی نظیر سویا و اتلتیکومادرید در سال‌های اخیر، اما همچنان این بارسلونا و رئال مادرید هستند که قدرتمندترین باشگاه‌های فوتبال اسپانیا محسوب می‌شوند؛ دو غول فوتبال باشگاهی جهان که دیدار رودرروی آن‌ها موسوم به «ال‌کلاسیکو» یکی از رویدادهای مهم فوتبال و حتی ورزش جهان محسوب می‌شود.

باشگاه فوتبال بارسلونا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

باشگاه فوتبال بارسلونا: بارسلونا یا به صورت مخفف بارسا، یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای اسپانیایی است که در شهر بارسلون از منطقه کاتالونیای اسپانیا قرار دارد. این باشگاه در سال ۱۸۹۹ توسط عده‌ای بازیکن فوتبال سوئیسی، انگلیسی و اسپانیایی، به رهبری «خوان گمپر» تأسیس شد. تیم فوتبال باشگاه بارسلونا در لالیگا بازی می‌کند و جزو سه تیمی است که هرگز به دسته پایین‌تر سقوط نکرده‌است.

شهرت تاریخی تیم این باشگاه به‌دلیل شیوه حمله‌ای ماهرانه و جذابش بود است. باشگاه بارسلونا با درآمد حدودی ۳۶۶ میلیون یورو در سال، دومین باشگاه ثروتمند جهان است. نیوکمپ با گنجایش ۹۹ هزار و ۳۵۴ نفر تماشاگر، ورزشگاه خانگی بارسلونا و بزرگترین استادیوم اروپا است. حدود ۲۵٬۷٪ مردم اسپانیا طرفدار بارسلونا هستند.

باشگاه فوتبال بارسلونا با کسب ۹۷ قهرمانی رسمی، یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های تاریخ فوتبال به‌شمار می‌رود. این باشگاه با ۲۶ عنوان قهرمانی در لالیگا، ۳۱ قهرمانی در کوپا دل‌ری، ۱۳ قهرمانی در سوپر جام اسپانیا، سه قهرمانی در کوپا اوا دیورته و دو قهرمانی در کوپا دی‌لالیگا، بعد از رئال مادرید پرافتخارترین تیم اسپانیا است. افتخارات بین‌المللی بارسلونا شامل پنج قهرمانی در لیگ قهرمانان، پنج قهرمانی در سوپر جام اروپا، چهار قهرمانی در جام در جام اروپا، سه قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان، سه قهرمانی در اینتر-سیتیز فیرز کاپ و دو قهرمانی در جام لاتین می‌شود.

بارسلونا را می‌توان یکی از موفق‌ترین تیم‌های حاضر در اروپا دانست. در سال ۲۰۰۹، بارسلونا به عنوان اولین باشگاه اسپانیایی موفق شد سه‌گانه لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد و در همان سال نخستین باشگاه تاریخ فوتبال لقب گرفت که توانسته‌است شش‌گانه جام‌ها را فتح کند.

باشگاه فوتبال رئال مادرید - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

رئال مادرید: رئال مادرید یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال است که در مادرید، پایتخت اسپانیا قرار دارد. کلمه رئال در زبان اسپانیایی، به معنی «سلطنتی» است، این لقب را شاه آلفونسو سیزدهم در سال ۱۹۲۰ بر این تیم نهاد. رئال موفق‌ترین تیم تاریخ فوتبال اسپانیا و موفق‌ترین تیم تاریخ فوتبال اروپا و موفق‌ترین تیم فوتبال سده ۲۰ میلادی به انتخاب فیفا است.

آن‌ها دارای رکورد ۳۵ بار قهرمانی در لالیگا، ۱۹ قهرمانی در کوپا دل ری، ۱۲ سوپرجام اسپانیا، ۱۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، دو جام یوفا، پنج سوپرجام اروپا و چهار قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان هستند. رئال مادرید رکورددار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با ۱۴ قهرمانی و جام باشگاه‌های جهان با چهار قهرمانی است و برنده بهترین باشگاه قرن از سوی فیفا شده‌است.

رئالی‌ها حتی یک بار هم از لیگ اول اسپانیا (لالیگا) سقوط نکرده‌اند. آن‌ها از دهه ۵۰ بود که خود را به عنوان یکی از قدرت‌های فوتبال اسپانیا و اروپا به همگان معرفی کردند. در دهه ۸۰ یکی از بهترین دوران‌های خود را داشتند و یکی از بهترین تیم‌ها معروف به «تیم کرکس‌ها» بودند که موفق به کسب دو جام یوفا، پنج قهرمانی متوالی اسپانیا، یک قهرمانی جام اسپانیا و سه قهرمانی سوپر کاپ اسپانیا شدند.

رئال‌مادرید سال‌هاست که در لالیگا، از تیم‌های قدرتمند محسوب می‌شود و رقیب اصلی این تیم نیز، بارسلونا است. از نظر درآمد، رئال مادرید با حدود ۵۵۷ میلیون یورو درآمد در در صدر پردرآمدترین باشگاه‌های فوتبال جهان تا سال ۲۰۱۶ بوده‌است.

ورزشگاه خانگی آن‌ها، سانتیاگو برنابئوست که گنجایش ۸۰ هزار و ۳۵۴ نفر را داراست. این ورزشگاه در مرکز شهر مادرید قرار دارد و از سال ۱۹۴۷، ورزشگاه اختصاصی این تیم شد. این ورزشگاه تاکنون چهار بار و در سال‌های ۱۹۵۷، ۱۹۶۹، ۱۹۸۰ و ۲۰۱۰، میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا بوده‌است.

گروه مرگ جام جهانی 2022 کدام است؟ | بتاکاپ

مسابقات دور گروهی اسپانیا در گروه E جام جهانی ۲۰۲۲

گروه E جام جهانی قطر را گروه مرگ می‌دانند به همین دلیل تیم‌های حاضر در این گروه راه سختی برای صعود دارند. اسپانیا که قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی شد به مصاف آلمان قهرمان ۲۰۱۴ برزیل خواهد رفت. ژاپن یکی از قدرت‌های آسیا نیز در این گروه قرار خواهد داشت و برای صعود کار دشواری دارد.

تیم ملی اسپانیا در نخستین مسابقه خود در جام جهانی قطر به مصاف کاستاریکا خواهد رفت و دیدار دوم تیم ملی فوتبال اسپانیا که یکی از حساس‌ترین دیدارهای کل جام جهانی محسوب می‌شود، برابر تیم ملی آلمان خواهد بود. آخرین مسابقه اسپانیا در گروه E مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ نیز برابر تیم ملی ژاپن خواهد بود.

برنامه بازی‌های تیم ملی آلمان در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲

چهارشنبه ۲ آذر: اسپانیا -کاستاریکا ساعت ۱۹:۳۰

یکشنبه ۶ آذر: آلمان-اسپانیا ساعت ۲۲:۳۰

پنج شنبه ۱۰ آذر: ژاپن- اسپانیا ساعت ۲۲:۳۰

کد خبر 616268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.