تبدیل سایبان پارکینگ‌ها به نیروگاه‌های خورشیدی در ساراگوسا

شهر ساراگوسا اسپانیا یکی از ۱۰۰ شهر هوشمند و خنثی از نظر اقلیمی است که توسط کمیسیون اروپا به عنوان شهر پیشرو انتخاب شده است. مقامات محلی این شهر، هیچ فرصتی را برای مقابله با بحران انرژی تلف نکرده‌اند و به‌تازگی طرح تبدیل سقف پارکینگ‌ها به پنل‌های خورشیدی را تصویب کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر ساراگوسا ایجاد جوامع خودکفای مشترک با امتیاز برق تجدیدپذیر را تصویب کرد که محور اصلی آن‌ها سایبان‌های دارای پنل خورشیدی در پارکینگ‌ها خواهد بود که برای تأمین مکان وسایل نقلیه و جذب انرژی خورشیدی در نظر گرفته شده‌اند. این جوامع متشکل از خانه‌ها و مشاغل در شعاع ۵۰۰ متری پارکینگ‌های تولید کننده برق واقع خواهند بود. تخمین زده می‌شود که در مجموع بیش از ۱۸ هزار خانوار می‌توانند از این طرح بهره مند شوند.

ناتالیا چوئکا، مشاور خدمات عمومی و پویایی شهر، در این رابطه گفت: "در زمان بحران انرژی مانند شرایط فعلی، ما می‌خواهیم قبض برق را حداقل ۳۰ درصد برای ۱۸ هزار خانواده و ۲۰۰ کسب‌وکار در منطقه Actur و El Rabal کاهش دهیم. بدون انجام این اقدام، هزینه هنگفتی بر دوش شهر قرار می‌گیرد. ما با یک ایده پیشگام و خلاق روبرو هستیم که به شهروندان ما کمک می‌کند تا از فضای عمومی بهره ببرند."

تبدیل سایبان پارکینگ‌ها به نیروگاه‌های خورشیدی در ساراگوسا

این سایبان‌ها در پارکینگ‌های فعلی قرار گرفته است و توسط صاحبان امتیاز در مدت ۲۵ سال نصب، نگهداری، بهره برداری و مدیریت خواهند شد. هدف نهایی، استفاده از فضای موجود در حوزه عمومی است که به عنوان پارکینگ برای نصب سیستم‌های فتوولتائیک استفاده می‌شود که علاوه بر تأمین انرژی، برای خودروها سایه ایجاد می‌کند.

مجموع توان نصب شده ۳.۴ مگاوات و تولید سالانه شش میلیون و ۵۰۰ هزار کیلووات‌ساعت انرژی است. مساحت پوشش با پنل‌های فتوولتائیک لازم برای این میزان تولید، حدود ۱۷ هزار مترمربع خواهد بود.

حداکثر مدت زمان نصب نیروگاه‌های فتوولتائیک ۱۰ ماه و برای ایجاد جوامع انرژی ۱۲ ماه خواهد بود.

پارک کردن ماشین در این فضاها رایگان خواهد بود و سایبان‌ها ارتفاع کافی برای قرار دادن ماشین‌ها در زیر آنها خواهند داشت.

کد خبر 616265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.