احمدی: کرمانشاه کمبود تاکسی ندارد

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری کرمانشاه با اشاره به وجود حدود ۹۰۰۰ تاکسی و تاکسی تلفنی در کرمانشاه، گفت: این تعداد با جمعیت یک میلیون نفری شهر کرمانشاه تناسب دارد و کمبودی در این زمینه نداریم.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی احمدی با اشاره به فعالیت حدود ۱۰ هزار دستگاه خودرو در ناوگان حمل‌ونقل درون شهری کرمانشاه، اظهار کرد: این خودروها شامل تاکسی‌های گردشی، مسیری، آژانس‌های تاکسی تلفنی و اتوبوس‌های درون شهری است که حدود ۹۰۰۰ دستگاه آن را تاکسی شهری و تاکسی تلفنی تشکیل می‌دهد.

وی از انجام روزانه ۸۰۰ هزار نفر سفر توسط ناوگان حمل‌ونقل درون شهری کرمانشاه خبر داد و گفت: با توجه به جمعیت یک میلیون نفری این کلان‌شهر کمبود تاکسی نداریم، اما در بعضی ساعات به دلیل ترافیک و پیک مسافر ممکن است تاکسی با کمی تأخیر پیدا شود، چرا که با توجه به ترافیک، زمان بیشتری برای طی مسیرها لازم است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری کرمانشاه افزود: ساعات پیک و تراکم مسافر در حال حاضر اول صبح و زمان فعالیت مدارس و ادارات و زمان غروب است که اکثر افراد به منازل خود باز می‌گردند.

وی در خصوص فعالیت بعضی تاکسی‌های شهر به عنوان سرویس مدرسه، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۰۰ دستگاه در این زمینه ثبت نام کرده‌اند و ثبت بسیاری دیگر از تاکسی‌ها در حال طی روند قانونی آن است، چرا که رانندگان تاکسی باید ابتدا در سامانه "سپند" ثبت نام کنند.

احمدی با بیان اینکه افرادی که در این سامانه ثبت کنند در مرحله بعد احراز صلاحیت شده و برچسب "سرویس مدرسه" دریافت می‌کنند، گفت: رانندگان باید به خاطر داشته باشند که فعالیت بدون این برچسب غیرمجاز بوده و با این رانندگان برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این سازمان مسئول نظارت بر نرخ کرایه سرویس مدارس است، گفت: نرخ‌های کرایه سرویس مدارس از قبل اعلام شده است و در صورت هرگونه تخلف افراد می‌توانند مراتب را به سامانه شبانه‌روزی ۱۳۳ یا شماره تلفن اداری ۳۸۲۴۶۵۶۵ گزارش دهند.

منبع: ایسنا

کد خبر 616220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.