موافق نظر رئیس جمهور ایران در مورد استقرار صلح و امنیت پایدار در منطقه هستم

نخست وزیر ارمنستان از ارایه گزارشی درباره نتایج نشست سه جانبه سوچی میان سران ارمنستان، آذربایجان و روسیه به آیت الله رئیسی خبر داد و گفت: موافق نقطه نظرات رئیس جمهور ایران در مورد استقرار صلح و امنیت پایدار در منطقه هستم.

به گزارش ایمنا، نیکول پاشینیان در نشست خبری مشترک با آیت الله رئیسی که در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد، با قدردانی از دعوت رئیس‌جمهور کشورمان برای سفر به تهران اظهار کرد: در جریان این سفر مذاکرات پرمحتوا و جامعی در حال انجام است.

وی با اشاره به گفت‌وگوی دوجانبه خود با آیت الله رئیسی ادامه داد: بررسی‌های زیادی در زمینه‌های اقتصاد، سیاست، روابط اقتصادی و سیاسی انجام و بر روابط تاریخی دو کشور تأکید شد و همچنین به ظرافت‌های نهفته در روابط دو کشور در همه زمینه‌ها اشاره کردیم.

نخست وزیر ارمنستان با قدردانی از رئیس جمهور به دلیل رویکرد ایشان نسبت به جامعه ارامنه ایران، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نماد شفاف و صریح بر همکاری و همزیستی مسالمت‌آمیز در میان پیروان ادیان مختلف باشد.

پاشینیان با قدردانی از دیدگاه‌های اصولی ایران نسبت به صلح و امنیت در منطقه قفقاز اظهار کرد: موضوعات دستور کار امروز همکاری‌های منطقه‌ای هم بود و اینکه ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه همکاری بین دو کشور وجود دارد.

وی افزود: اطلاعاتی در مورد نشست سه جانبه روز گذشته در سوچی به آقای رئیسی ارائه کردم و موافق نقطه نظرات رئیس جمهور ایران در مورد استقرار صلح و امنیت پایدار در منطقه هستم.

نخست وزیر ارمنستان خاطرنشان کرد: اصرار داریم مسئولان جمهوری اسلامی از مسائلی که در مذاکراتمان مطرح می‌کنیم و همچنین از روابط ارمنستان با آذربایجان و ارمنستان با ترکیه در مسأله قره باغ آگاهی داشته باشند.

پاشینیان بخش عمده مذاکرات را مربوط به روابط اقتصادی، بالا بردن حجم مبادلات تجاری و یافتن راه‌حل‌هایی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی مطرح کرد و گفت: در زمینه انرژی و کشاورزی، زیرساخت‌ها و مدیریت منابع آبی مذاکراتی انجام شد که باید جمع بندی شود.

وی با ابراز خوشحالی از نتیجه بخش بودن دیدار امروز خود با رئیس‌جمهور ایران گفت: وزرای مربوطه درباره تمدید قرارداد تهاتر برق و گاز یادداشت تفاهمی امضا کردند و شواهد نشان می‌دهد این دیدار کاملاً مفید و در جهت افزایش روابط دو کشور سازنده بود.

نخست وزیر ارمنستان از رئیس جمهور کشورمان دعوت کرد برای ادامه این گفت‌وگوها به ارمنستان سفر کند.

پاشینیان در پایان سخنانش با قدردانی از موضع گیری آیت‌الله رئیسی برای توسعه مثبت روابط دو کشور، افتتاح سرکنسول گری ایران در یکی از استان‌های ارمنستان را یکی از نمونه‌های این همکاری برشمرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 616219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.