تقابل دوستانه پیشکسوتان سپاهان و شاگردان مرحوم یاوری به‌سود طلایی‌پوشان

تیم فوتبال پیشکسوتان سپاهان در دیداری تدارکاتی با نتیجه چهار بر یک از سد شاگردان زنده‌یاد محمود یاوری گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال پیشکسوتان سپاهان و شاگردان زنده‌یاد محمود یاوری به‌مناسبت پاسداشت و تجلیل از خدمات ارزنده مرحوم محمود یاوری به فوتبال ایران و زنده نگه‌داشتن نام این مربی بزرگ تاریخ فوتبال ایران، از ساعت ۱۴ امروز _سه‌شنبه دهم آبان‌ماه_ در ورزشگاه نقش‌جهان در یک دیدار دوستانه به‌مصاف یکدیگر رفتند.

در پایان این دیدار که در دو نیمه ۳۰ دقیقه‌ای برگزار شد پیشکسوتان تیم فوتبال سپاهان با نتیجه چهار بر یک، برابر شاگردان زنده‌یاد محمود یاوری به پیروزی دست یافتند.

در این دیدار چهره‌های شاخص و بزرگی ازجمله غلام‌حسین پیروانی، رسول کربکندی و حسین چرخابی به‌عنوان مربی، رضا حاج اسکویی، رسول خطیبی، سیدداوود سیدعباسی، مجید بصیرت، هوشنگ لونیان، محمد سواری، مرتضی یزدخواستی، جلال اکبری، کریم قنبری، مهدی جعفرپور، حسین طلاکش، عباس سروری و احمد باغبانباشی به‌عنوان بازیکنان دو تیم حضور داشتند و برای هر دو تیم به‌میدان رفتند.

گل‌های پیشکسوتان سپاهان: احمد باغبانباشی (دقایق ۳ و ۱۰) - کریم قنبری (دقیقه ۶) - کبیر بیلو (دقیقه ۳۵)

گل‌های شاگردان زنده‌یاد محمود یاوری: رسول خطیبی (دقیقه ۲۵)

* این دیدار به‌صورت زنده از شبکه استانی اصفهان پخش شد.

* محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه و سیدمحمدرضا حسینی بازیکن تیم فوتبال سپاهان و جواد محمدی مدیرکل اداره ورزش‌وجوانان استان اصفهان برای تماشای این دیدار به ورزشگاه نقش‌جهان آمده بودند.

* مربیان و بازیکنان دو تیم با اهدای گل‌هایی مقابل مجسمه زنده‌یاد محمود یاوری، به وی ادای احترام کردند.

تقابل دوستانه پیشکسوتان سپاهان و شاگردان مرحوم یاوری به‌سود طلایی‌پوشان

* در پوستر یادبودی که باشگاه سپاهان و معاونت ورزشی‌تفریحی سازمان فرهنگی‌ورزشی‌اجتماعی سازمان شهرداری اصفهان طراحی شده بود، پسر محمود یاوری دست‌نوشته‌ای که از پدر مرحومش پیدا کرده را نوشته بود.

نوشته مرحوم یاوری به‌شرح زیر است:

" دوستان و سروران عزیز سلام، از اینکه به‌یاد من هستید سپاسگزارم و ممنونم؛ آرزوی بهترین‌ها را برای تک‌تک شما دارم"

تقابل دوستانه پیشکسوتان سپاهان و شاگردان مرحوم یاوری به‌سود طلایی‌پوشان

به گزارش ایمنا، پس از پایان این دیدار مراسمی به‌یاد زنده‌یاد محمود یاوری در مجموعه ورزشگاه نقش‌جهان با حضور تمام پیشکسوتان و عوامل برگزار شد.

گفتنی است میانگین سنی پیشکسوتان سپاهان در این دیدار به مراتب کمتر از تیم یاران یاوری بود، با این حال رقابتی زیبا از دو تیم به نمایش گذاشته شد.

علی اصغر کلانتری، علی لسان فولادی، ابراهیم لوینیان، محمود ابراهیمی، حسن استکی، رضا حاج اسکویی، رسول خطیبی سید داوود سید عباسی، مجید بصیرت، هوشنگ لوینیان، محمد سواری، مرتضی یزدخواستی، جلال اکبری، کریم قنبری، حسین طلاکش، عباس سروری، احمد باغبانباشی از جمله بازیکنانی بودند که در این دیدار دوستانه به یاد مرحوم یاوری به میدان رفتند. داوری این مسابقه بر عهده مهدی اخوان از پیشکسوتان فوتبال اصفهان و داور باسابقه فوتبال کشور بود. همه بازیکنان تیم یاران یاوری با شماره ۹ که شماره مرحوم محمود یاوری بود به میدان آمدند.

رسول خطیبی که دقایقی از این دیدار را در تیم یاران یاوری بازی کرد، پس از یک تعویض، پیراهن سپاهان را نیز برای دقایق دیگر بازی به تن کرد. تیم‌هایی که محمود یاوری در آن‌ها به مربیگری پرداخت روی پیراهن تیم یاران یاوری به چاپ رسیده بود. پیشکسوتان فوتبال اصفهان با حضور در ورزشگاه فولادشهر این دیدار را از نزدیک تماشا کردند.

مربیان و بازیکنان دو تیم با اهدای گل‌هایی مقابل تندیس زنده‌یاد محمود یاوری، به وی ادای احترام کردند.

در پوستر یادبودی که به همت باشگاه سپاهان و معاونت ورزشی‌تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان طراحی شده بود، پسر محمود یاوری دست‌نوشته‌ای که از پدر مرحومش پیدا کرده را نوشته بود.

نوشته مرحوم یاوری به‌شرح زیر است:

" دوستان و سروران عزیز سلام، از اینکه به‌یاد من هستید سپاسگزارم و ممنونم؛ آرزوی بهترین‌ها را برای تک‌تک شما دارم"

مرحوم محمود یاوری، ۹ مهر ۱۳۱۸ در اصفهان متولد شد. فوتبال را از سال ۱۳۳۹ آغاز کرد و تا لحظات پایانی عمر خود در این رشته ورزشی به فعالیت پرداخت. یاوری از باسابقه‌ترین مربیان فوتبال ایران محسوب می‌شد، او سال‌های زیادی از عمر خود را به مربیگری فوتبال در تیم‌های مختلف پرداخت و مربیگری در ۱۶ تیم را طی ۳۴ سال به نام خود به ثبت رساند.

کد خبر 616215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.