بدهی ۳۲ میلیاردی آموزش‌وپرورش به شهرداری

شهردار خرم‌آباد گفت: آموزش و پرورش استان لرستان ۳۲ میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است، اما به دنبال تهاتر هستیم تا به توافق جامعی برسیم.

سعید فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: چندین ملک آموزش‌وپرورش لرستان در مسیر تعریض معابر شهر خرم‌آباد است و براساس تبصره ۲ ماده ۹۶ قانون شهرداری‌ها، چنانچه اراضی متعلق به دستگاه‌های دولتی در مسیر تعریض خیابان‌های شهر قرار بگیرد، با تصویب شورای اسلامی شهر و استانداری به‌صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: در صورت ضرورت از این ماده قانونی استفاده خواهد شد، اما درخصوص آموزش و پرورش لرستان بیشتر محاسبات ما برمبنای تهاتر و توافق است؛ در حالی که آموزش و پرورش در چندین مدرسه بدون پروانه، ساخت‌وساز انجام داده است.

شهردار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: طبق کمیسیون ماده ۱۰۰ برای ساخت یک مدرسه باید بیشتر از ۸۰ میلیارد تومان جریمه پرداخت شود که از این مبلغ پنج میلیارد تومان عوارض نوسازی است، در حالی که آموزش و پرورش تنها سه درصد عوارض نوسازی را به شهرداری پرداخت می‌کند.

فتوحی تصریح کرد: دو موضوع اصلی آموزش و پرورش که در شهر خرم‌آباد به یک چالش تبدیل شده، مدرسه‌ای در ورودی خیابان میرداماد در بلوار کریم‌خان زند است که بخشی از ورودی خیابان را مسدود کرده و دیگری کانون شهید بهاروند در منطقه ماسور است که اطراف آن آزاد شده، اما نیاز است میانه خیابان تعریض شود و ما حاضریم برای رضایت شهروندان، در این زمینه با آموزش و پرورش تهاتر کنیم و به توافق برسیم.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری به دنبال توافق با آموزش‌وپرورش است، گفت: شهرداری حکم توقیف بیشتر اموال ادارات و مسدودسازی ۸۰ درصد ادارات دولتی را گرفته است، اما واقعیت این است که به دلیل وضع نامساعد مالی آموزش‌وپرورش، شهرداری به این موضوع ورود پیدا نکرده است و به‌دنبال توافق برای جلب رضایت شهروندان هستیم.

کد خبر 616159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.