احداث پارک خطی در حاشیه رودخانه چشمه‌کیله

شهردار تنکابن گفت: فضاهای مستعد حواشی رودخانه چشمه‌کیله باید مورد بازبینی مجدد قرار بگیرد تا با اتصال حاشیه رودخانه به ساحل دریا، بتوانیم از فضاهای موجود برای تأمین رفاه شهروندان و ایجاد زیرساخت‌های تفریحی، توریستی و ورزشی استفاده کنیم.

محمدابراهیم لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه برای احداث پارک خطی «چشمه‌کیله» بودجه شش میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: بخش اعظمی از ظرفیت این رودخانه و حواشی آن، مورد استفاده قرار نگرفته است، تنها پلاک‌های معدودی با واگذاری در اختیار بخش خصوصی قرار دارد که به صورت کامل از ظرفیت آن بهره‌برداری نشده است.

وی افزود: فضاهای مستعد حواشی رودخانه چشمه‌کیله باید مورد بازبینی مجدد قرار بگیرد تا با اتصال حاشیه رودخانه به ساحل دریا بتوانیم از فضاهای موجود برای تأمین رفاه شهروندان و ایجاد زیرساخت‌های تفریحی، توریستی و ورزشی استفاده کنیم.

شهردار تنکابن خاطرنشان کرد: دو طرف رودخانه، دو پارک خطی از پل چشمه‌کیله تا ساحل دریا طراحی و احداث پارک خطی مصلی آغاز شده است. شهرداری مبلغ ۶ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته و در این بوستان‌ها فضاهای گردشگری و توریستی، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری تعبیه شده است.

لاریجانی بر ضرورت توجه به هسته مرکزی شهر تنکابن تاکید کرد و ادامه داد: بیشترین حجم فرسودگی را در هسته مرکزی شهر شاهد هستیم؛ سال‌ها عقب ماندگی را نمی‌توان در یک سال جبران کرد، از طرفی حضور توریست‌ها منوط به ایجاد زیرساخت‌ها و ارائه فضاهای جذاب و متنوع در سطح شهر خصوصاً هسته مرکزی است.

وی با بیان اینکه شهر تنکابن از حیث وضعیت هسته مرکزی شهر در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد، تصریح کرد: بازسازی ساختمان مرکزی شهر به عنوان یک برند تاریخی و هویتی، بازسازی ساختمان‌های فرسوده ورودی شهر، یکسان‌سازی تابلوها و ایجاد پیاده‌راه در خیابان استاد شهریار و عطار، ساخت پارک‌های خطی در حواشی رودخانه و احیای بازارچه سنتی شهید محمدی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری در راستای احیای بافت مرکزی شهر بوده است.

شهردار تنکابن گفت: در بعضی نقاط هسته مرکزی شهر شاهد وضعیتی هستیم که در شأن و شخصیت شهر تنکابن و شهروندان آن نیست و اصالت شهری را تحت شعاع قرار می‌دهد، برای همه این نقاط برنامه مشخصی تدوین شده است که به مرور اجرا می‌شود.

کد خبر 616087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.