از لزوم صادرات میوه برای حمایت باغداران تا رنگ آمیزی پرتقال‌های نارنجی

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان با بیان اینکه میوه به‌طور فراوان در بازار است، گفت: اگر صادرات میوه صورت نگیرد، فعالان با مشکل مواجه می‌شوند.

نوروز علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امسال میوه به‌طور فراوان و باکیفیت خوبی در دسترس مردم قرار دارد.

وی افزود: باوجود اینکه عده‌ای با صادرات میوه مخالف هستند، اما لازم است محصولات صادر شود تا باغداران با مشکل مواجه نشوند.

پرتقال نارنجی در این فصل وجود ندارد و اگر هم هست رنگ‌آمیزی شده است

جواد ابراهیمی، فعال میدان تره‌بار مرکزی نیز در رابطه با پرتقال‌هایی نارنجی‌رنگ موجود در بازار به ایمنا گفت: پرتقال در این زمان، سبزرنگ است و پرتقال‌های زرد و نارنجی هنوز وارد بازار نشده است.

وی تصریح کرد: اما پرتقال‌های نارنجی رنگی که در بازار مشاهده می‌شود، نه به طور طبیعی بلکه در گرمخانه قرار داده شده و با دمای بالا رنگ می‌گیرند سپس در حوضچه‌ها با مواد خاصی رنگ آمیزی می‌شوند که البته اقدامی ممنوع و غیرمجاز است.

این فعال تاکید کرد: این پرتقال‌ها کاملاً برای سلامتی مضر است و بهتر است خریداران از همان پرتقال سبز استفاده کنند، پرتقال‌های زرد و نارنجی بارنگ طبیعی از اوایل برج ۹ وارد بازار می‌شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اما نارنگی‌هایی که در بازار بارنگ‌های زرد و نارنجی موجود است، ۹۰ درصد رنگ اصلی خود را داشته و رنگ‌آمیزی نشده‌اند.

به گفته وی، اصفهان واردکننده پرتقال از جنوب و شهرهای شمالی است که در حال حاضر پرتقال‌های جنوب آبدارتر و شیرین‌تر است، اما باقیمت بالاتر نسبت به محصولات شمال عرضه می‌شود.

کد خبر 616043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.