نقش خانواده‌ها در شکل‌دهی به شخصیت نوجوانان کمرنگ شده است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به تبعات زیاد از هم‌پاشیدگی خانواده در جامعه اشاره کرد و گفت: نقش فرهنگی و تربیتی خانواده‌ها در تشکیل شخصیت و شکل‌دهی هویت نوجوانان و جوانان کمرنگ شده و عمدتا به فضای مجازی سپرده شده است.

به گزارش ایمنا، انسیه خزعلی در نشست تبیین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه با محوریت بررسی و تبیین بند ۱۵ این سیاست‌ها با موضوع تحکیم نهاد خانواده و رفع موانع رشد و شکوفایی بانوان، اظهار کرد: در معاونت زنان ریاست جمهوری از روزهای ابتدای ابلاغ سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب پیگیر اجرای برنامه هفتم توسعه هستیم و در این راستا نشست‌های مختلفی برگزار و رایزنی‌هایی نیز با مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شد.

وی افزود: به همین منظور اطلاعاتی از مدیران استانی و مشاوران و بخش‌های مختلف در مساله بانوان جمع‌آوری شده است که امیدواریم با همکاری و تعامل بیشتر، کارها و اقدامات را ارتقاء دهیم.

معاون زنان ریاست جمهوری به بحث سبک زندگی، خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در مساله زنان و خانواده در سطح سیاست‌گذاری و فرآیند برنامه هفتم از دو منظر باید به آن پرداخت که مواردی مربوط به حوزه زنان و خانواده و نقش محوری آن و نگاه جنسیتی و خانواده محوری است که در همه برنامه‌ها و گروه‌ها باید به آن توجه شود.

در پایان برنامه ششم توسعه هشت درصد افزایش طلاق داشتیم

خزلی به اهداف برنامه‌ریزی شده در برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: مساله آسیب‌زدایی در بخش مشاوره و یکپارچه‌سازی در سطح سیاست‌گذاری برای صیانت از تحکیم خانواده و کاهش نرخ طلاق از سوی این معاونت دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: در برنامه ششم توسعه قرار بود تا ۲۰ درصد کاهش طلاق را داشته باشیم در حالی که در پایان برنامه ششم، هشت درصد افزایش طلاق داریم.

خزعلی با بیان اینکه مساله آسیب‌زدایی یکی از برنامه‌ها و اهداف معاونت زنان ریاست جمهوری است، اظهار کرد: باید بتوانیم الگوی مناسبی برای زنان در سطح داخلی و نیز معرفی آن در سطح بین‌المللی داشته باشیم و این یکی از کاستی‌هایی است که با آن مواجه هستیم.

نظام آماری زنان را سیاست‌گذاری کنیم

وی افزود: ما باید نظام آماری زنان را سیاست‌گذاری کنیم تا برنامه‌ریزی و مبنای دقیقی از وضعیت زنان داشته باشیم در مساله عدالت محوری کار چندانی روی آن انجام نشده و جلسات مختلفی داشتیم تا شاخص‌ها به عدالت محوری بپردازد و این مسائل باید در برنامه هفتم به آن پرداخته شود.

خزعلی با بیان اینکه در موضوع زنان با مرکز ملی آمار هماهنگ هستیم تا مسائل زنان و خانواده را با دقت پیگیری کنیم، گفت: چهره و تصویر زن ایرانی در سطح بین‌الملل صدمه دیده و نیاز به کار جدی و وسیع دارد.

کد خبر 615999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.