گام بلند شهرداری نیشابور در هوشمندسازی شهر

شهردار نیشابور گفت: شهر هوشمند، بروکراسی اداری و روند مراجعه شهروندان به ادارات مختلف را کاهش می‌دهد و ماحصل این کار کاهش سفرهای درون‌شهری، کاهش آلودگی هوا، حفاظت از محیط زیست و صرفه‌جویی در زمان و انرژی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری نیشابور سیدحسن میرفانی اظهار کرد: رشد فناوری و تکنولوژی‌های روز دنیا، بهره‌گیری از این دانش در اداره شهرها و ارائه خدماتی همچون اینترنت پرسرعت در داخل شهر نیازمند زیرساخت‌هایی است که مدیریت شهری را مجاب به ورود به این حوزه و ایجاد زیرساخت‌های لازم همانند فیبر نوری کرده است.

وی افزود: اجرای فازهای بعدی پروژه فیبر نوری نیشابور، بهره‌مندی از ظرفیت‌های فیبر نوری برای استفاده اپراتورها و شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت و مجموعه شهرداری یکی از اهداف مهم است و شهرداری در این راستا اقدام به احداث کانال و داکت‌گذاری فیبر نوری در دو مسیر به طول ۳۱ کیلومتر با همکاری شرکت ایرانسل کرده است.

شهردار نیشابور خاطرنشان کرد: فیبر نوری یکی از ملزومات نوین شهری است که عملیات اجرایی آن بر مبنای تکنولوژی روز و اقدامات فناورانه به صورت شبکه‌ای در شهرداری آغاز شده است.

میرفانی با بیان اینکه فیبر نوری، فناوری نوین ارتباطی در توسعه هوشمند شهرها و ایجاد ارتباط الکترونیک بین بخش‌های مختلف دولتی است، تصریح کرد: این فناوری می‌تواند علاوه بر رفع نیازهای اولیه مجموعه بزرگ شهرداری به دیگر ادارات، نهادها، ارگان‌های دولتی و حتی شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت واپراتورها خدمات ارائه دهد.

وی گفت: تکمیل پروژه بزرگ فیبر نوری شاخص‌های توسعه شهری نیشابور را افزایش و این شهر را در زمره شهرهای هوشمند قرار داده است.

کد خبر 615976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.