حضور سرمایه‌گذاران خارجی در نمایشگاه گیاهان دارویی

مدیرکل دفترتوسعه کسب‌وکار بین‌المللی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از حضور نمایندگان ۱۵ کشور در ششمین‌ نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی خبر داد و گفت: تمرکز این نمایشگاه در بخش بین‌المللی و توسعه صادرات محصولات است.

به گزارش ایمنا و به نقل از ستاد توسعه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری، روح‌الله استیری درخصوص ششمین نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی اظهار کرد: برنامه‌ریزی این ستاد که مسؤول تقویت بخش بین‌المللی نمایشگاه امسال است حضور تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در بخش‌های خصوصی و دولتی برخی کشورها بود تا از نزدیک با دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شوند.

وی با بیان اینکه این کشورها می‌توانند نشست‌های تجاری با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی داشته باشند، از سه ماه گذشته برنامه‌ریزی برای حضور برخی کشورها به این نمایشگاه توسط مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و مکاتبه با وزارت امور خارجه آغاز شد.

مدیرکل دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه، حوزه آسیای میانه، جنوب شرق آسیا و آفریقا و کشورهای هند، چین، روسیه و کنیا، ترکیه و ونزوئلا از جمله کشورها و مناطقی بودند که مکاتباتی برای حضور آن‌ها در نمایشگاه انجام شد.

استیری یادآور شد: تحت شرایط خاص کشور حدود ۳۵ میهمان خارجی، تاجر، بازرگان، سرمایه گذار دولتی و خصوصی به صورت قطعی در نمایشگاه امسال حضور می‌یابند.

وی افزود: بازدید از نمایشگاه، برگزاری نشست با شرکت‌های ایرانی و بازدید از واحدهای تولیدی شرکت‌ها سرفصل‌های برنامه میهمانان خارجی در چهار روز برگزاری ششمین‌نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی است.

مدیرکل دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تصریح کرد: درواقع میزبانی از هیأت‌های تجاری و سرمایه گذاری از برنامه‌های مرکز تعاملات بوده که طی سال‌های گذشته تاکنون سرلوحه کار بوده و طی ۶ الی هفت سال گذشته بالغ بر سه هزار میهمان خارجی را میزبانی کرده است تا از نمایشگاه‌های تخصصی ایرانی بازدید کنند. این میهمانان از کشورهای صادراتی ایران شامل ۱۵ کشور هستند.

استیری افزود: در کنار سایر دستورالعمل‌های حمایتی، هیئت‌ها میزبانی می‌شوند و تقبل هزینه‌های این هیئت‌ها از فرودگاه تا فرودگاه بر عهده معاونت علمی و فناوری است؛ این اقدامات در راستای ایجاد زمینه‌های همکاری با کشورها و صادرات محصولات دانش‌بنیان است.

کد خبر 615935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.