انجام ۱۰۹۸ عملیات امدادرسانی توسط آتش‌نشانان اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از انجام ۱۰۹۸ عملیات امدادرسانی (آتش‌سوزی و امداد و نجات) در مهرماه امسال خبر داد و گفت: آتش‌نشانان در این عملیات‌ها ۳۹۶ نفر از شهروندان را نجات دادند.

سرآتشیار فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به گزارش عملکرد مهرماه سال‌جاری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: ماه گذشته در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ این سازمان، ۱۰۹۸ عملیات امدادرسانی (آتش‌سوزی و امداد و نجات) انجام شد که از این تعداد ۳۷۹ مورد حادثه، ۵۵۳ مورد حریق و ۱۶۶ مورد خدمات ایمنی بوده است.

وی با بیان اینکه در مهرماه امسال ۲۲۱ استقرار خودرو در نقاط پرترافیک شهر داشتیم تا زمان رسیدن به محل حریق و حوادث کاهش یابد، افزود: میانگین زمان رسیدن نیروهای این سازمان به محل حادثه سه دقیقه و ۵۲ ثانیه است که آمار آن توسط سیستم ارائه می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: در مهرماه امسال ۵۴ هزار و ۳۳۱ تماس از سوی شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اصفهان برقرار شده است که در پی آن ۱۱۰۰ اعزام انجام شد.

وی ادامه داد: از مجموع تماس‌های گرفته شده با آتش‌نشانی اصفهان در مهرماه، ۵۲ هزار مورد تماس غیر از موارد حریق و حادثه بوده است که گویای حجم زیاد مزاحمت‌ها یا مواردی است که ارتباطی به آتش‌نشانی نداشته است.

کاوه‌آهنگران گفت: آتش‌نشانان مهرماه امسال در عملیات‌های انجام شده ۳۹۶ نفر از شهروندان را نجات دادند، تاکید کرد: رانندگان باید هنگام مشاهده خودروهای آتش‌نشانی واکنش درست و به موقع نشان دهند و وسیله نقلیه خود را به منتهی‌الیه سمت راست هدایت کنند؛ چراکه سد کردن مسیر و دیر رسیدن آتش‌نشانان به محل حریق یا حادثه می‌تواند عمق حادثه را بیشتر کند.

وی تصریح کرد: زمان برای عوامل آتش‌نشانی به منظور انجام عملیات امداد و نجات و اطفای حریق، نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده دارد و آن‌ها سعی دارند فرصت را برای انجام هرچه سریع‌تر عملیات از دست ندهند، البته امیدواریم شهروندان با رعایت نکات ایمنی، از حریق و حوادث در امان باشند.

کد خبر 615922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.