ضایعات‌فروشی از مشاغل مزاحم است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه ضایعات فروشی جزو مشاغل مزاحم شهری‌ است، گفت: ضایعات باید به بیرون از شهر منتقل شود، از این رو نیازمند ارائه راهکار مطلوب هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افسانه خواست‌خدایی امروز _دوشنبه نهم آبان‌ماه_ در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی منطقه پنج شیراز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهرداری منطقه پنج بسته کاملی از انواع مشاغل مزاحم دارد که در حوزه‌های زیست محیطی، بهداشتی و مشاغل مزاحم مواجه مناسبی با آن‌ها نشده است به گونه‌ای که در برخی محله‌ها شاهد تبدیل واحدهای مسکونی به انبار ضایعات هستیم.

وی بابیان اینکه ضایعات‌فروشی جزو مشاغل مزاحم شهری است، ادامه داد: ضایعات را باید به بیرون از شهر منتقل کنیم، از این رو نیازمند ارائه راهکار مطلوب در خصوص انتقال ضایعات به خارج از شهر هستیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اجرای ۱۷ پروژه بزرگ و ده‌ها زیر پروژه در این منطقه، خاطرنشان کرد: حدود ۱۴ پروژه بزرگ این منطقه بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه منطقه پنج شهرداری شیراز از مناطق کم‌برخوردار شهر است، تصریح کرد: شهروندان این منطقه از اصیل‌ترین شهروندان شیراز هستند و بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است، اما طی سالیان گذشته به این منطقه بی‌توجهی شده و از لحاظ امکانات شهری دچار عقب‌ماندگی شده است، اکنون با تلاش تمام عوامل شهرداری روند ارائه خدمات سرعت گرفته و روند کار رو به بهبودی است.

خواست‌خدایی گفت: منطقه پنج شهرداری شیراز قطب ورزشی شهر است و بیشترین ظرفیت و پتانسیل ورزشی در این منطقه وجود دارد، این منطقه بیشترین جوانان ورزشکار را با کسب عالی‌‎ترین مدال‌ها در سطح جهان به جامعه معرفی کرده است، بنابراین باید در احداث پروژه‌های ورزشی اهتمام ویژه‌ای در این منطقه داشته باشیم، در این منطقه پروژه‌های مناسبی در حوزه کودکان و نوجوانان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های این منطقه به دلیل کم‌توجهی در سال‌های گذشته با فرسودگی روبه‌رو بوده است، ادامه داد: ملاک عمل در این منطقه توجه به زیرساخت‌ها است، زیرا معتقدیم که نباید پروژه‌های توسعه‌ای اجرا شود و بعد از مدتی آن را رها کنیم، بنابراین اولویت برنامه‌ها بر اساس بهسازی و تقویت زیرساخت‌های پروژه‌های قبلی و به موازات آن اجرای پروژه‌های جدید است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پارک شهدا یکی از پروژه‌هایی است که طی سالیان گذشته با فرسایش زیرساختی تأسیسات روبه‌رو شده است و به نظر می‌رسد در سال‌های گذشته به صورت کامل رها شده است، از این رو وظیفه خود می‌دانیم که در گام نخست تأسیسات این پارک را بهسازی و نوسازی و هم‌زمان اقدام به احداث بخش کودک و نوجوان کنیم، همچنین کف‌سازی، بهسازی و نوسازی این پارک مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه منطقه پنج شهرداری از لحاظ درآمدی در شرایط خوبی قرار دارد، اضافه کرد: شهرداری منطقه پنج در پرداخت هزینه‌ها با مشکل مواجه بوده و اکنون این مشکل رفع شده و درآمدها در همین منطقه هزینه می‌شود، مهم‌ترین نیاز منطقه امکانات زیرساختی مانند کف‌سازی معابر و آسفالت بوده که بیشترین ردیف بودجه را به خود تخصیص داده است، قدمت آسفالت برخی از معابر در این منطقه به ۳۰ تا ۴۰ سال قبل باز می‌گردد.

خواست‌خدایی با اشاره به ظرفیت‌های پارک مادر، اظهار کرد: سالن تیراندازی این مجموعه در سال‌های گذشته به صورت موقت با امکانات ضعیفی افتتاح شده و بعد از گذشت دو سال نیاز به تعمیر و ترمیم دارد، این سالن در نوع خود بی‌نظیر است و به زودی با بهره‌برداری از آن شاهد برگزاری مسابقات کشوری خواهیم بود، همچنین این سالن به لحاظ امکانات، قابلیت آموزش‌های نظامی را دارد.

وی اضافه کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه کوشک میدان و حریم شهر، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این منطقه است که شهردار منطقه نسبت به آن توجه ویژه‌ای دارد، اما این منطقه دارای بیشترین حاشیه و حریم در بین مناطق است که باید نسبت به رفع این مشکل توجه خاص صورت گیرد.

کد خبر 615919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.