ناحیه غرب نیازمند توسعه است

سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: منابع درآمدی در ناحیه غرب اندک است، به نحوی که از سال گذشته تاکنون تنها دو میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم اما ۱۵ میلیارد تومان در این ناحیه هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالصادق نجفی امروز _دوشنبه نهم آبان‌ماه_ در جلسه بررسی مشکلات ناحیه غرب شهرکرد، اظهار کرد: سرانه فضای سبز در ناحیه غرب بسیار پایین است و مشکلاتی داریم، اما چنان‌چه در بازنگری طرح جامع محدوده‌هایی لحاظ و تملک انجام شود، می‌توان فضای سبز و پارک ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه در طرح جامع، مسیر امامزاده سلطان سبزپوش و به مسیر سلامت و فضای سبز تبدیل می‌شود، افزود: منابع درآمدی در ناحیه غرب اندک است، به نحوی که از سال گذشته تاکنون تنها دو میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم، اما ۱۵ میلیارد تومان در این ناحیه هزینه شده است.

سرپرست شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: لازم است از محل بازآفرینی، اعتباراتی به این ناحیه تخصیص یابد تا بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه دهیم.

نجفی ادامه داد: منابعی برای تملک زمین و ایجاد فضای سبز نداریم و چنان‌چه زمینی وجود داشته باشد، آماده همکاری جهت ایجاد پارک و فضای سبز هستیم.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ تن قیر از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به مرکز استان تخصیص یافته است، ادامه داد: بخشی از این قیر جهت آسفالت معابر به ناحیه غرب اختصاص پیدا می‌کند.

ایجاد شهرک صنعتی تخصصی در ناحیه غرب

در ادامه جلسه احمد راستینه، رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: تشکیل شوراهای پیشرفت و تعالی شهر و روستا در بخش‌های مختلف از اولویت‌ها است، چراکه بازوان فکری هستند و مشکلات را انتقال می‌دهند، این‌گونه نماینده مجلس نسبت به مشکلات مردم بیگانه نیست.

وی با اشاره به انتظارات مردم از نمایندگان مجلس، افزود: مردم انتظار دارند مسائل اصلی آن‌ها دیده و برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: در این استان قدم‌های بلندی برای توسعه برداشته شده است، در سفر ریاست‌جمهوری ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای توسعه استان تصویب شد، زمانی که این میزان اعتبار را با مصوبات سفرهای قبلی به استان‌ها مقایسه می‌کنیم، متوجه اتفاق بزرگ در استان می‌شویم.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتبارات مصوب سفر ریاست‌جمهوری، تاکید کرد: استان چهارمحال‌وبختیاری دومین استان کشور است که بالاترین مصوبه عمرانی سفر رئیس‌جمهور را دارد.

بهره‌برداری از پروژه بزرگ تأمین آب شرب

راستینه با اشاره به پیگیری پروژه‌های بزرگ استان، گفت: پروژه بزرگ تأمین آب شرب نیمی از جمعیت استان از سال ۱۳۸۸ آغاز و دو سال پیش متوقف شد، اما طی این دو سال بالغ بر هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است و ۶۰۰ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری مصوب و ابلاغ شد؛ این طرح بنا بر هدف‌گذاری‌ها در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: با اجماع، وحدت و همدلی مسئولان و نمایندگان مردم استان چهارمحال‌وبختیاری، تأمین آب شرب پایدار نیمی از جمعیت استان تا دهه فجر محقق و دغدغه مردم برطرف می‌شود.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: راه‌آهن شهرکرد از ۲۲ درصد به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است که در سفر ریاست‌جمهوری هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت و هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ریل‌گذاری آن مصوب شد؛ طرح ایستگاه راه‌آهن همزمان با سفر ریاست‌جمهوری آغاز به کار کرد و باید تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل شود.

راستینه اضافه کرد: اعتبارات تخصیص داده شده در مرحله اول و دوم سفر ریاست جمهوری، نزدیک به هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود که برای استان چهارمحال‌وبختیاری رقم بزرگی است.

وی گفت: تخصیص مرحله سوم اعتبارات سفر که بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، تا دو هفته آینده ابلاغ می‌شود و حرکت بالندگی استان با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت، در زمینه صنعت نیز با نقش‌آفرینی دستگاه‌های مختلف و هم‌افزایی شکل گرفته در حوزه انتخابیه شهرکرد، بالغ بر هزار هکتار به نواحی صنعتی بن و سامان طی دو سال اخیر اضافه شده است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، گفت: ظرف همین هفته، شش سرمایه‌گذار بزرگ جذب شدند که با دو نفر از این سرمایه‌گذاران برای پروژه‌های مهم اشتغال در مرحله نهایی شدن قرارداد هستیم.

راستینه ادامه داد: همراهی مسئولان و کار بی‌منت و جهادی، انتظار مردم و نمایندگان مردم است؛ از بعضی دستگاه‌ها راضی نیستم، چراکه به وظایف خود عمل نمی‌کنند، قطعاً این مدیران در جمع مردم معرفی می‌شوند و به مسئولان مربوطه گزارش‌ها داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه کار باید جهادی باشد و با همت و هم‌افزایی مسئولان انجام شود، خاطرنشان کرد: برای پیگیری مطالبات مردم با کسی تعارف نداریم، در استان چهارمحال‌وبختیاری در مقایسه با دو سال گذشته قدم‌های بزرگی برداشته شده است و باید کمی صبر کرد تا این بذرها به ثمر بنشینند و مردم نتیجه این کار جهادی را ببینند.

راستینه ادامه داد: ظرف مدت یک ماه آینده باید جانمایی و مطالعات لازم برای ایجاد یک ناحیه صنعتی تخصصی در غرب شهرکرد انجام و نتیجه اعلام شود.

لزوم تسریع در تصویب و ابلاغ طرح جامع

رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال‌وبختیاری، تصریح کرد: طرح جامع نیز باید سریعاً تصویب، به شورای‌عالی معماری و شهرسازی ارسال و تا پایان سال جاری به استان ابلاغ شود.

راستینه اظهار کرد: آسفالت و تعمیر معابر، طراحی و اجرای ورودی اشکفتک، ایجاد قطعه اشکفتک در آرامستان بهشت رحمت، ارائه و ارسال راهکار تشویق و افزایش تراکم توسط شهرداری به کمیسیون ماده پنج از جمله اقداماتی است که باید توسط شهرداری، راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های متولی انجام شود.

کد خبر 615907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.