۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
سی‌ویکم اکتبر چه روزی است؟

پس‌انداز یکی از بهترین و عاقلانه‌ترین روش‌ها برای تضمین وضعیت مالی در آینده است؛ سی‌ویکم اکتبر هر سال به عنوان روز جهانی پس‌انداز معرفی شده است به این امید که مردم با ذخیره کردن منابع مالی، آینده بهتری را برای خود رقم بزنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از مردم جهان فواید پس‌انداز را نادیده می‌گیرند و هر ماه درآمد خود را به طور کامل مورد استفاده قرار می‌دهند. حال آن‌که اگر هر ماه تنها بخش کوچکی از درآمد خود را پس‌انداز کنند، پس از مدت زمانی ماهانه این مبلغ افزایش می‌یابد و همین پول‌هایی که به تدریج و با کمترین سختی جمع شده است، می‌تواند آینده بهتری را برای افراد و خانواده‌های آن‌ها به ارمغان بیاورد. سی‌ویکم اکتبر هر سال به عنوان روز جهانی پس‌انداز معرفی شده است و بهانه‌ای برای آگاهی مردم از بهبود استانداردهای زندگی خود در آینده به وسیله ذخیره کردن بخشی از درآمدهای امروز به‌شمار می‌رود.

تاریخچه روز جهانی پس‌انداز

روز جهانی پس‌انداز برای اولین بار در سال ۱۹۳۴ در میلان ایتالیا و طی اولین کنگره بین‌المللی بانک پس‌انداز با حضور نمایندگانی از ۲۹ کشور معرفی شد به این امید که ایده صرفه‌جویی در میان مردم دنیا ترویج بیابد. در آن زمان، سی‌ویکم اکتبر به عنوان روز جهانی صرفه‌جویی معرفی شد، اما به تدریج عنوان آن به «روز جهانی پس‌انداز» تغییر یافت. افزایش آگاهی مردم و ایجاد امید میان آنان برای آینده‌ای بهتر مهم‌ترین هدف روز جهانی پس‌انداز به حساب می‌آید که در این راستا، مدیران شهرهای مختلف جهان آموزش‌هایی را به مردم ارائه می‌دهند.

کشورهای مختلف جهان به شیوه‌های متفاوت به بزرگداشت روز جهانی پس‌انداز می‌پردازند و مردم را از فواید صرفه‌جویی آگاه می‌کنند. به عنوان مثال در اتریش، یک رویداد رسمی برگزار می‌شود و محبوبیت این رویداد به حدی زیاد است که نام یکی از خیابان‌های کشور به همین عنوان نامگذاری شده است.

چگونه می‌توان روز جهانی پس‌انداز را جشن گرفت؟

روز جهانی پس‌انداز علاوه بر جذابیت ویژه خود، بسیار سودآور است زیرا جمعیت زیادی از مردم جهان را به انتقال بخشی از سرمایه و دست کم، درآمد ماهانه خود را به بانک‌ها سوق می‌دهد. روش‌های مختلفی برای بزرگداشت این روز وجود دارد؛ به عنوان مثال، می‌توان در روز جهانی پس‌انداز یک حساب بانکی جدید باز کرد و بسته به استانداردهای بانک مورد نظر به پس‌انداز بخش کوچکی از درآمد خود پرداخت و هر ماه بر این مبلغ افزود. تحولات دیجیتالی قرن بیست‌ویکم باز کردن حساب اینترنتی آنلاین را در بسیاری از بانک‌های سراسر دنیا امکان‌پذیر کرده است که این قابلیت می‌تواند مشکل بسیاری از مردمی را که به علت مشغول بودن در محل کار خود هنگام ساعات فعالیت بانک‌ها یا دلایل دیگر، امکان حضور فیزیکی در آن‌ها را ندارند، حل کرده است.

آموزش دادن به کودکان از همین سال‌های ابتدایی زندگی خود برای پس‌انداز و صرفه‌جویی از دیگر اقداماتی است که می‌توان در روز جهانی پس‌انداز انجام داد و آن‌ها را به کنار گذاشتن بخشی از پول‌های خود برای روز مبادا سوق داد.

بعضی از بانک‌های جهان، برنامه‌های ویژه‌ای برای پس‌انداز کودکان ارائه می‌دهند تا والدین آن‌ها را به پس‌انداز برای فرزندان خود سوق دهند. جست‌وجوی این بانک‌ها و انتقال پول‌های کودکان به آن‌ها از دیگر فعالیت‌های مهم در روز جهانی پس‌انداز به‌شمار می‌رود.

کد خبر 615881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.