توجه به تاکیدات رهبری برای مقابله با موج‌سواری دشمن/ شورای شهر دغدغه فرهنگی و معنوی  دارد

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (یکشنبه) در جلسه علنی میزبان حجت‌الاسلام داستان‌پور کارشناس مذهبی بودند و به مباحث مختلفی در خصوص نوجوانان و جوانان پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به مناسبت روز نوجوان اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _یکشنبه هشتم آبان‌ماه_ در شصت‌ویکمین جلسه علنی میزبان حجت‌الاسلام داستان‌پور، کنشگر اجتماعی و کارشناس مذهبی بودند.

مشکلات را به کمک مردم رفع کنیم

عباس حاج‌رسولی‌ها، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در دوره‌های نخست شورای اسلامی شهر دیدارهای منظمی با آیت‌الله‌العظمی حسین مظاهری داشتیم و ایشان همواره توصیه‌هایی خوبی داشتند، اظهار کرد: معظم‌له درباره سه اصل اشتغال، ازدواج و مسکن تاکیداتی داشتند، امروزه بر اساس قانون اساسی، دولت باید بستر ساخت مسکن را فراهم کند.

وی افزود: نگاه‌ها در کشور صفر و صدی بوده و قانون‌هایی نوشته شده است که گاهی آن طور که باید مشکلات رفع نمی‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید مشکلات را به کمک مردم رفع کنیم، گفت: دولت باید از فضای بسته و محدود به قوانین بیرون بیاید و از خود انعطاف نشان دهند تا راه حل مشکلات را بیابیم.

وی گفت: پیشنهاد می‌دهم مسئولان در رده‌های کلان حاکمیت، اختیارات خود را برای رفع مشکلات مردم به مسئولان رده پایین‌تر واگذار کنند.

امکانات قابل توجه شهر باید منجر به رفع مشکلات جوانان شود

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به روز نوجوان، اظهار کرد: فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی حجت‌الاسلام داستان‌پور در شهر اصفهان در خصوص نوجوانان و جوانان بسیار تأثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه امکانات قابل توجهی در شهر اصفهان وجود دارد که با برنامه‌ریزی خوب می‌تواند در اختیار جوانان قرار گیرد، تصریح کرد: باغ جوان از جمله ظرفیت‌های خوب شهر است و باید بررسی شود برنامه‌های آن، چه میزان در رفع مشکلات نوجوانان مؤثر بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه سه باغ بانوان خوب در شهر اصفهان داریم که تنها یکی از آنها در یک ساعت ۳۳ هزار مراجعه‌کننده داشته است، ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم، برنامه‌های ویژه نوجوانان در مراکز زیرمجموعه شهرداری تقویت شود.

بوروکراسی‌های اداری موجب نارضایتی مردم شده است

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از اول انقلاب تاکنون مردم ایران پیرو روحانیت بوده‌اند و توجه به نقش روحانیت در جامعه اهمیت دارد، اظهار کرد: لازم است در خصوص مسائل روز، تناقضاتی که نوجوانان را به تعارض مجبور می‌کند، بررسی و رفع شود، همچنین در مدارس و دانشگاه‌ها نیز کوتاهی‌های انجام شده است که باید در صدد رفع آن برآییم.

عضو شورای اسلامی شهر با تاکید بر اینکه به روز شدن مسائل امری ضروری است، گفت: لازم است در تمام زمینه‌ها به روز عمل می‌کنیم تا رضایتی مردم فراهم شود.

وی در خصوص وجود برخی بوروکراسی‌های اداری و ایجاد نارضایتی مردم، افزود: ادارات مبتنی بر بوروکراسی اداری، مردم را سرگردان کرده‌اند، به طوری که گاهی نحوه عملکرد برخی ادارات سبب نارضایتی‌هایی می‌شود.

ضرورت حمایت ریشه‌ای اعضای شورای شهر از مجموعه‌های مردمی و فرهنگی

علی صالحی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه، اظهار کرد: با توجه به ارزیابی‌هایی که در حوزه هوش مصنوعی و فضای مجازی انجام گرفته است، شورای اسلامی شهر در این دوره، وضعیت قابل توجهی در شاخص سرمایه اجتماعی دارد.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان قصد دارد، نسبت به مجموعه‌های مؤثری که خروجی قابل توجه‌ای در راستای سیاست کلان مدیریت شهر داشته باشد، توجه خاص کند.

عضو شورای اسلامی شهر تاکید کرد: لازم است اعضای شورای ششم شهر نیز همراهی خود را با طرح‌ها و لوایحی که در راستای حمایت ریشه‌ای و توانمند کردن مجموعه‌های مردمی و فرهنگی شهر بوده است، نشان دهند تا اقدامی نیکو و مؤثری در این دوره به یادگار بگذاریم.

لزوم ایجاد مکان‌های ویژه برای دختران نوجوان

فرزانه کلاهدوزان، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به آماده شدن پیش‌نویس طرح باشگاه نوجوان که امروز وصول شد، اظهار کرد: ایجاد مکان‌هایی ویژه دختران نوجوان با همراهی شهرداری از اولویت‌ها است.

وی تاکید کرد: در وقایع اخیر بیش از آنکه مسئولان سخن بگویند، باید شنونده باشند تا ارتباط و دوستی برقرار شود.

لزوم رصد مشکلات جامعه و یافتن راه حل مناسب

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه باید مسائل و مشکلات جامعه مطرح و مورد کاوش جدی قرار گیرد تا تربیت نسل‌های جوان راهگشا باشد، اظهار کرد: فراموش نکنیم که در حوادث اخیر تمام دنیا علیه ما بسیج شده است.

وی ادامه داد: لازم است مسائل را به خوبی رصد کنیم تا بتوانیم نسخه خوبی جهت حل آنها بپیچیم، در ۴۳ سال گذشته هر سال شاهد چنین مسائلی در کشور بودیم، زیرا دنیا برای ما برنامه دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) همیشه به نقش دشمن و دشمن‌شناسی اشاره می‌کنند، تصریح کرد: دشمن قرار نیست بیکار بنشیند، بلکه حادثه‌هایی را ایجاد می‌کند و بر موج آن سوار می‌شود و پیش می‌رود.

توجه به موضوعات فرهنگی و معنوی دغدغه شورای ششم شهر

رسول میرباقری، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه نیاز است مسئولان و روحانیون نگاه جدیدی به موضوعات داشته باشند، اظهار کرد: حضور حجت‌الاسلام داستانپور در اصفهان فرصتی کم‌نظیر است که باید از آن استفاده کرد، برنامه‌هایی که وی در شهر برای دختران و پسران دارد، بسیار مناسب بوده و کمتر کسی به آن پرداخته است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت شورای ششم شهر به عنوان یک فرصت استفاده کرد، گفت: شورای اسلامی شهر در این دوره دغدغه‌های معنوی و فرهنگی بسیاری دارد، از این‌رو در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌توان تعاملات خوبی با سایر نهادها برقرار کرد.

کد خبر 615678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.