کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر تهران تغییر چندانی نکرد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بررسی تعیین اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر، گفت: اگر کمیسیون‌های شش‌گانه تخصصی در شورای اسلامی شهر استمرار داشته باشد، موفقیت بیشتری را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه هشتم آبان‌ماه_ در یکصد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بررسی تعیین اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: اگر کمیسیون‌های شش‌گانه تخصصی در شورای اسلامی شهر استمرار داشته باشد، موفقیت بیشتری در پیش خواهیم داشت، لذا پیشنهاد می‌دهم ساختار فعلی ادامه یابد و تنها تغییر کوچکی در تعداد اعضای کمیسیون‌ها خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: برخی از اعضای شورای اسلامی شهر درخواست تغییر کمیسیون‌ها را داشتند، از این رو با بررسی‌های صورت گرفته اگر تغییراتی ایجاد و افرادی از کمیسیون‌ها خارج شوند، فرد دیگری برای جایگزینی وجود ندارد و کمیسیون دو نفره معنایی ندارد و قانونی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر کمیسیون برنامه و بودجه پنج نفره است که با توجه به تخصص حقوقی حبیب کاشانی پیشنهاد می‌دهم که وی از کمیسیون برنامه و بودجه به کمیسیون حقوقی و نظارت برود و اعضای شورای اسلامی شهر این پیشنهاد را قبول کنند.

رأی گیری اعضای کمیسیون‌های تخصصی به صورت کتبی انجام شود

احمد صادقی، عضو شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری، اظهار کرد: بر اساس ماده ۵ دستورالعمل و آئین‌نامه داخلی شورای اسلامی شهر تهران رأی‌گیری برای اعضای کمیسیون‌های تخصصی باید به صورت کتبی و مخفی انجام شود.

به گزارش ایمنا، پیشنهاد رئیس شورای اسلامی شهر تهران برای جابه‌جایی حبیب کاشانی از کمیسیون برنامه و بودجه به کمیسیون حقوقی و نظارت با هشت رأی موافق و ۱۲ رأی مخالف مورد تأیید اعضای شورای اسلامی شهر قرار نگرفت و به این ترتیب رأی‌گیری برای اعضای کمیسیون‌ها به صورت مجزا انجام شد.

آخوندی، کاشانی، صادقی، مظفر و امانی با اکثریت آرا به عنوان اعضای کمیسیون برنامه و بودجه انتخاب شدند، همچنین زهرا شمس احسان، علوی، نادعلی، معدنی‌پور با اکثریت آرا به عنوان اعضای کمیسیون فرهنگی انتخاب شدند.

تشکری‌هاشمی، قائمی و آقامیری به عنوان اعضای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و چمران، شربیانی و عباسی با اکثریت آرا به عنوان اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری انتخاب شدند، همچنین سروری، سلیمانی و اقراریان با موافقت اعضا برای کمیسیون حقوقی و نظارت و نیز پیرهادی، بابایی و نجفی به عنوان اعضای کمیسیون خدمات شهری و سلامت انتخاب شدند.

کد خبر 615677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.