بیمه و حفظ کرامت کارگران فصلی مورد توجه قرار گیرد/ بازآفرینی بافت فرسوده محلات اصفهان

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به فصل سرد سال نزدیک می‌شویم، باید نسبت به مشکلات عدیده کارگران فصلی اقدام شود. در این زمینه باید به سمتی برویم که لایحه‌ای برای ارتقای مهارت و حفظ کرامت این افراد و بیمه آنها آماده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _یکشنبه هشتم آبان‌ماه_ در نطق میان دستور شصت‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، با گرامیداشت هشتم آبان، سالروز ورود رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) به اصفهان در سال ۱۳۸۰، اظهار کرد: ایشان در جمعیت انبوه مردم اصفهان در میدان امام (ره) فرمودند: «جنگ هشت ساله نام اصفهان را سرلوحه افتخارات انسانی قرار داده است، شاهد هستیم اتفاقات انسانی و اسلامی ویژه در این شهر افتاده و ان‌شاالله خواهد افتاد.»

وی با گرامیداشت شهید فهمیده، روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی، گفت: فهمیده را باید فهمید تا فهمیده شد؛ نوجوانان در طول تاریخ درخشیده‌اند و اتفاقات خوبی را در جنگ تحمیلی رقم زده‌اند؛ در این بحران نیز به خوبی ورود کرده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به یاد شهید آرمان علی‌وردی، افزود: این شهید به دست آشوبگران ملحد به شهادت رسید؛ شرایط شهادت وی را مشاهده کردیم و به یاد برهه‌هایی از تاریخ افتادیم. در ابتدای اسلام از میثم تمار خواستند به حضرت علی (ع) دشنام دهد، نداد، در دوره پهلوی نیز از طیب خواستند به امام (ره) دشمنان دهد، نداد. در ایام اخیر نیز به آرمان گفتند به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) دشنام بده، اما نداد. هر سه آن‌ها به جرم حمایت از ولی خود به شهادت رسیدند. امثال این شهید بزرگوار در میان جوانان کم نیستند، البته باید دیده شوند و با آنها گفت‌وگو کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمود "سربازان من در گهواره هستند، بدانیم که منشأ ظهور امام زمان (عج) نیز همین نوجوانان هستند."

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با گرامیداشت یاد شهدای شاه‌چراغ، گفت: کینه دشمن نسبت به مردم ایران ادامه دارد؛ در این روزهای اخیر صحنه‌ای بازنشر شد و آن مصاحبه با آرتین عزیز بود. به او می‌گوئیم امروز شما قلب ما هستید و روی مژه‌های چشمان ما بزرگ خواهی شد.

وی با اشاره به دل‌نوشته امیر موسوی، فرمانده ارتش، تصریح کرد: امیر موسوی نوشت که "ای کاش به جای پدر و مادر و برادرت من به خون غلتیده بودم و تو اکنون تنها و داغدار نبودی."

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: افرادی خون ریخته نشده را فریاد می‌کنند، اما در برابر داغ یتیمی این طفل معصوم، چیزی نمی‌گویند و داد می‌زنند دین ما انسانیت است، شرم بر این تبعیض شما که برای دروغ عزا می‌گیرید و برای حقیقت لال می‌شوید.

انتقام خون شهدا را می‌گیریم

وی ادامه داد: ان‌شاالله انتقام خون شهدای اغتشاشات را می‌گیریم و دشمنان و مسببان اصلی منتظر باشند که انتقام سخت در پیش است. تشییع این شهدا نیز نشان‌دهنده حمایت مردم از نظام و انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام مهروی‌پور با اشاره به وضعیت سازمان میادین و مشاغل شهری، گفت: این سازمان نیازمند تحول، اقدام ویژه و ایده‌های تحولی، همچنین توسعه کمی شبکه عرضه، توزیع و نقش محوری در این سازمان و تنظیم بازار است.

وی خاطرنشان کرد: از هیئت مدیره و دست‌اندرکاران این مجموعه می‌خواهم که تعاملات خود را با دولت و مجلس پیگیری و قوانین مورد نیاز را وضع کنند و تسهیل‌گر صادرات و واردات در بازارهای مرتبط باشند؛ همچنین امکان عرضه محصولات تولیدگران به صورت ویژه را مهیا کنند. به فصل سرد سال نزدیک می‌شویم، لازم است نسبت به مشکلات عدیده کارگران فصلی اقدام شود. در این زمینه باید به سمتی برویم که لایحه‌ای برای ارتقای مهارت و حفظ کرامت این افراد و بیمه آنها آماده شود.

بافت فرسوده شهر بازآفرینی می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلات منطقه هشت شهرداری اصفهان، گفت: مردم محله بهرام‌آباد در این منطقه دچار مشکل هستند. از جمله خیابان شهید چمران که خیابان بنفشه را به منطقه هشت وصل می‌کند. از سال‌ها قبل قول آزادسازی این خیابان داده شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۲۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم که دو درصد آن در منطقه شش و بیشتر آن در منطقه همت‌آباد است، افزود: کلنگ نوسازی این محله را در قالب طرح ملی به زمین زدیم. اتفاقات خوبی نیز رقم خورد، اما باید تسریع یابد، چرا که مردم نیازمند نوآوری و بازآفرینی در این بافت هستند.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور خاطرنشان کرد: ایجاد فضای سبز در دل بافت همت‌آباد مهم بوده و برای تملک و احداث آن در بودجه امسال نگاه ویژه‌ای شده است.

وی با اشاره به وضعیت سازمان درآمد شهرداری، گفت: دروازه ورود درآمد به شهرداری این سازمان است و به صورت ویژه در جلسات تلفیق باید به آن بپردازیم. نظام منضبط مالی در این سازمان باید مستقر شود و حقوق مردم نادیده گرفته نشود. نیازمند دقت در محاسبات هستیم، زیرا باعث شفافیت در تأمین منابع مالی می‌شود. اداره درآمد نیازمند جهاد خالصانه و مدیر جهادی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتصابات در شهرداری، اظهار کرد: افرادی منصوب شوند که از دید خاص ما بالاتر باشند؛ به جوانان اطمینان شود تا اتفاقات خوبی در انتصابات رقم بخورد.

کد خبر 615674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.