تجهیز اسپانیا به نخستین سیستم تراموا-قطار شهری

اسپانیا به نخستین سیستم تراموا-قطار شهری خود مجهز خواهد شد و استفاده از آن را برای سال اول راه‌اندازی، رایگان اعلام کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از گذشت ۲۰ سال از ارائه طرح اولیه و ۱۶ سال از پایه‌ریزی آنچه به‌دلیل مشکلات بودجه و فقدان هماهنگی‌های اولیه با وزارت حمل‌ونقل، شرکت‌های عمومی راه و ترابری و آژانس ایمنی راه‌آهن دولتی (AESF)، همچنین کشف بقایای تاریخی و وجود تعارضات قانونی، پروژه با سلب مالکیت متوقف شد، سرانجام خدمات راه‌آهن جدید، شهر کادیز و اطراف آن را به سیستمی مجهز خواهد کرد که آن را به منطقه شبیه به یک کلان‌شهر تبدیل می‌کند؛ این سیستم خط تراموا-قطار خلیج کادیز است که پس از گذشت سال‌ها از راه‌اندازی رسمی آن در سال‌های گذشته به واقعیتی در امروز تبدیل شده است.

سیستم تراموا-قطار خلیج کادیز با عنوان «ترامباهیا»، نام خود را از ترکیب کلمات «ترانویا» به‌معنای تراموا و «باهیا» به‌معنای خلیج گرفته است تا توضیح دهد چگونه این خلیج زیبا توانسته است شهر جنوبی اندلس کادیز و شهرهای مجاور آن را به یکدیگر پیوند دهد. این خط در بر گیرنده مسیری ۲۴ کیلومتری با ۲۱ ایستگاه است و به جمعیتی بالغ بر ۲۳۴ هزار نفر که در فاصله کمتر از هزار متر از هر ایستگاه زندگی می‌کنند، خدمات‌رسانی خواهد کرد.

همان‌طور که از نام خط پیدا است، این سرویس ویژگی‌های یک تراموا را دارد اما محدوده فرا شهری آن شبیه به قطار منطقه‌ای است. این نوع خط در واقع نخستین نوع خود در اسپانیا به‌شمار می‌رود و ماهیت ترکیبی آن نیازمند تأیید آژانس ایمنی راه‌آهن دولتی کشور بود تا بتواند با آسودگی در راه‌آهن تردد و در کارگاه‌هایی که به‌عنوان نقطه تعمیر و نگهداری از راه‌آهن تعبیه شده‌اند، توقف کند.

سرویس جدید تراموا-قطار خلیج کادیز حداقل تا پایان سال ۲۰۲۳ (برای دارندگان بلیت ماهانه) رایگان خواهد بود و با آن به‌عنوان یک قطار منطقه‌ای برای دریافت همان یارانه‌های دولتی موجود برای ارتقای حمل‌ونقل عمومی برخورد خواهد شد که سایر خدمات منطقه‌ای کشور از سپتامبر از آن برخوردار بوده‌اند.

کد خبر 615593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.