آشنایی با تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ کشور آلمان

تیم ملی فوتبال آلمان بعد از برزیل، دومین تیم ملی پرافتخار محسوب می‌شود؛ همچنین آلمانی‌ها توانسته‌اند چهار بار در جام‌جهانی و سه بار در جام ملت‌های اروپا قهرمان شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال آلمان بعد از برزیل، دومین تیم ملی پرافتخار محسوب می‌شود. آلمانی‌ها توانسته‌اند چهار بار در جام‌جهانی و سه بار در جام ملت‌های اروپا قهرمان شوند. در پایان جام جهانی ۲۰۱۴ تیم ملی آلمان توانست ۲۲۲۳ امتیاز کسب کند که همین موضوع، موجب شد این تیم به رتبه دوم بین تیم‌های ملی جهان از لحاظ میزان امتیاز در جام‌های جهانی برسد. آلمان تنها کشوری است که توانسته در جام‌جهانی فوتبال مردان و زنان قهرمان شود.

درباره ی کشور آلمان – تحصیل رایگان در اروپا

معرفی کشور آلمان

آلمان کشوری در قاره اروپا است و از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند مرز دارد. پایتخت آلمان، شهر برلین بوده و مساحت آن ۳۵۷٬۳۸۶ کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود ۸۳/۷ میلیون نفر و واحد پول آن یورو است.
آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی است و ۱۶ ایالت دارد که می‌توانند در برخی مسائل مستقل عمل کنند. شهرهای بزرگ آلمان برلین، هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت هستند. آلمان یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان است و به‌عنوان ثروتمندترین کشور عضو اتحادیه اروپا، موتور اقتصادیِ حوزه پولی یورو به‌شمار می‌رود.

آلمان در دو جنگ جهانی اول و دوم نقش برجسته‌ای داشت و در پی این دو جنگ آسیب‌های فراوانی را متحمل شد و پس از پایان جنگ با وام‌هایی که از کشورهای متفق گرفت، توانست خودش را بازسازی کند. جمهوری فدرال آلمان اکنون یکی از اعضای سازمان ملل متحد، ناتو، کشورهای گروه هشت و گروه پنج به‌علاوه یک بوده و از بنیانگذاران اتحادیه اروپا است.

تیم ملی فوتبال آلمان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تاریخچه فوتبال آلمان

تیم ملی فوتبال آلمان از سال ۱۹۰۸، نماینده کشور آلمان در مسابقات بین‌المللی است. این تیم تحت کنترل فدراسیون فوتبال آلمان در سال ۱۹۰۰ تأسیس شده‌است. در سال ۱۹۴۹، آلمان به دو تیم آلمان غربی و شرقی تقسیم شد که هر دو توسط فیفا به رسمیت شناخته شدند تا سال ۱۹۹۰ که دوباره باهم متحد شدند. تیم ملی آلمان اولین بازی رسمی خود را سال ۱۹۰۸ انجام داد.

سال‌ها ۱۹۴۹ تا ۱۹۹۰ جنگ‌های داخلی آلمان تشدید شده بود و تیم‌های ملی این کشور به چند دسته تقسیم شدند. DFB تیم فوتبال آلمان غربی، زارلند تیم حفاظت سار و تیم آلمان شرقی نماینده جمهوری دموکراتیک آلمان از جمله این تیم‌ها بودند. زمانی که در سال ۱۹۹۰ اتحاد کامل در این کشور شکل گرفت،تیم ملی آلمان با نام اختصاری FGR در لیست کنفدراسیون فیفا ثبت شد.

آلمان یکی از بهترین تیم‌های ملی دنیا تبدیل است و بعد از برزیل، دومین تیم ملی پرافتخار محسوب می‌شود. آلمانی‌ها توانسته‌اند ۴ بار در جام‌جهانی و ۳ بار در جام ملت‌های اروپا قهرمان شوند. آلمان شرقی توانست جام قهرمانی المپیک سال ۱۹۷۶ را هم در افتخارات خود ثبت کند.

آلمان تنها کشوری است که توانسته در جام‌جهانی فوتبال مردان و زنان قهرمان شود. پایان جام جهانی ۲۰۱۴ تیم ملی آلمان توانست ۲۲۲۳ امتیاز کسب کند، همین موضوع باعث شد که این تیم به رتبه دوم بین تیم‌های ملی جهان از لحاظ میزان امتیاز در جام‌های جهانی برسد.

به زمانی گفته می‌شود که بعد از جنگ جهانی دوم آلمان داری سه تیم آلمان غربی، آلمان شرقی و تیم ملی فوتبال زارلند بود.

تیم ملی آلمان | تاریخچه - لیست بازیکنان + آمار مهم جام جهانی قطر 2022 - جام  جهانی قطر 2022

تیم ملی فوتبال آلمان

تیم ملی فوتبال آلمان با لقب «عقاب‌ها» به ارزش ۷۴۶.۵۰ میلیون یورو، با میانگین سنی ۲۶.۸ سال و میانگین قدی ۱۸۲ برای کشور آلمان وارد مستطیل سبز می‌شود. درحال‌حاضر هدایت تیم آلمان برعهده «هانسی فلیک» است. تیم آلمان در رده یازدهم جدول فیفا قرار دارد و پس از برزیل دومین تیم ملی موفق فوتبال در دنیا محسوب می‌شود.

آلمان تنها کشوری است که هم در رده مردان هم در رده زنان در جام جهانی فوتبال به مقام قهرمانی رسیده‌است. عقاب‌ها ۲۰ دوره حضور در جام جهانی و ۴ قهرمانی در سال‌های ۱۹۵۴،۱۹۷۴،۱۹۹۰ و ۲۰۱۴ ا را در کارنامه دارند. با ارزش‌ترین بازیکنان تیم آلمان جاشوا کیمیچ هافبک دفاعی و جمال موسیاله هافبک تهاجمی با ۸۰ میلیون یورو هستند.

آلمانی‌ها چهار مرتبه در سال‌های ۹۵۴۱، ۱۹۷۴، ۱۹۹۰، ۲۰۱۴ قهرمان جام جهانی فوتبال و سه مرتبه قهرمان جام ملت‌های اروپا در سال‌های ۱۹۷۲، ۱۹۸۰، ۱۹۹۶ شده‌اند، آن‌ها دارای چهار نایب‌قهرمانی در جام جهانی، سه نایب قهرمانی در جام ملت‌های اروپا، چهار مقام سومی در جام جهانی، سه مقام سومی در جام ملت‌های اروپا و یک رتبه چهارم در جام جهانی هستند. آلمان شرقی در سال ۱۹۷۶ قهرمان المپیک نیز شد. علاوه بر این، آلمان‌ها در این رقابت‌ها به دو مقام نایب قهرمانی، سه مقام سومی و یک رتبه چهارمی دست یافتند.

تیم ملی آلمان بیشتر بازی‌های ملی خود را در ورزشگاه المپیک برلین انجام داده‌است اما ورزشگاه‌های دیگری نیز میزبان بازی‌های این تیم بوده‌اند. امروزه تیم ملی آلمان مسابقات خانگی خود را در میان استادیوم‌های مختلف این کشور به صورت چرخشی انجام می‌دهد. شهر مونیخ میزبان مسابقات مهمی در طول تاریخ فوتبال آلمان بوده‌است، از جمله فینال جام جهانی فوتبال ۱۹۷۴ که آلمان غربی در برابر هلند به پیروزی رسید.

واکنش نویر به تصمیم خداحافظی اوزیل - ورزش سه


آشنایی با ستاره‌های تیم ملی فوتبال آلمان

  • لوتار ماتیوس (ماتئوس):ماتیوس یکی از اسطوره‌های افسانه‌ای تیم آلمان است. این بازیکن با ۲۵ بازی، رکورددار بیشترین حضور در جام جهانی فوتبال است. ماتیوس که ۱۵۰ گل ملی را در کارنامه افتخاراتش دارد در فوتبال باشگاهی هم پرآوازه بود. او در تیم اینتر و بایرن مونیخ و بعضی دیگر از تیم‌های باشگاهی آلمان بازی کرده است. حضور ماتئوس در بایرن مونیخ پررنگ‌تر از تیم‌های دیگر بوده است. او در سال ۱۹۹۹ در حالی که ۳۸ سال داشت به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال آلمان معرفی شد.
  • گرد مولر: گرد مولر با لقب بمب افکن یکی از بازیکنان بزرگ تاریخ فوتبال است. این بازیکن بزرگ که به مولر افسانه‌ای هم شهرت دارد در ۶۲ بازی ملی ۶۸ گل به ثمر رسانده است. مولر افسانه‌ای فوتبال آلمان، در سال‌های حضور در تیم ملی و نیز در طول ۱۵ سال حضور در بایرن مونیخ گل‌های زیادی به ثمر رسانده است. آمار خارق العاده او در تعداد گل‌های به ثمر رسیده و سبک بازی افسانه‌ای اش از ماندگارترین خاطرات فوتبال دوستان آلمانی است.‌
  • یوپ هاینکس: یوپ هاینکس یکی از اسطوره‌های بزرگ فوتبال آلمان است که اغلب افراد او را با تجربیات موفق مربی‌گری‌اش می‌شناسند. یوپ هاینکس در ۱۹۷۲ و ۱۹۷۴ همراه تیم ملی آلمان غربی به‌ترتیب قهرمان اروپا و جام جهانی شد. او پس از دوره بازی هم در جایگاه مربیگری بسیار خوش درخشید و قهرمانی‌های زیادی را همراه با تیم‌های باشگاهی تجربه کرده است. هاینکس در سال ۲۰۱۳ از سوی فیفا به‌عنوان برترین مربی سال شناخته شد.
  • مانوئل نویر: مانوئل موپیتر نویر یکی از بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال و آلمان است که به یک کابوس برای مهاجمان تیم‌های حریف تبدیل شده. این دروازه‌بان که یکی از پرافتخارترین دروازه‌بان‌های جهان محسوب می‌شود، توانسته سیوهای خارق‌العاده‌ای از خود نشان دهد. نویر اکنون کاپیتان تیم ملی آلمان بوده و از دروازه بایرن‌مونیخ محافظت می‌کند. این دروازه‌بان توانسته ۵ عنوان بهترین بازیکن دنیا را در سال‌های مختلف دریافت کند. نویر تنها دروازه‌بانی است که طی دهه گذشته بین نامزدهای دریافت توپ طلا قرار گرفته است.
  • سامی خدیرا: سامی خدیرا یکی دیگر از نام‌آورترین بازیکن‌های آلمان است. یکی از افتخارات این بازیکن این است که توانست سال ۲۰۱۴، جام‌جهانی را بالای سر ببرد. سامی خدیرا از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ در تیم فوتبال اشتوتگارت حضور داشت و توانست سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ با این تیم، قهرمان بوندس لیگا شود. در جام‌جهانی ۲۰۱۰ آفریقا جنوبی، سامی خدیرا بازی حیرت‌انگیز از خودش نشان داد و باعث شد که مسئولان تیم رئال‌مادرید آن را خریداری کنند. سامی خدیرا سال ۲۰۲۱ فوتبال را برای همیشه کنار گذاشت.
  • مسعود اوزیل: مسعود اوزیل اسطوره فوتبال دنیا و آلمان است که در تیم فنرباغچه ترکیه بازی می‌کند. البته این بازیکن به‌دلیل سن نسبتاً زیاد (۳۳ سال) نمی‌تواند مانند قبل بازی‌های خارق‌العاده‌ای از خود نشان دهد. اوج بازی‌های این بازیکن بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ انجام شد. منتقدان به این اوزیل لقب سلطان پاس را داده بودند. لقب آقای پاس گل دنیا توسط کنفدراسیون فیفا به این بازیکن داده شده.
  • توماس مولر: توماس مولر بازیکنی ۳۳ ساله است که در پست هافبک برای تیم بایرن مونیخ توپ می‌زند. مولر توانسته قهرمانی در بوندسلیگا و جام حذفی را در این تیم تجربه کند. بازی حیرت‌انگیز این بازیکن باعث شد که مورد توجه سرمربی تیم ملی آلمان قرار گرفته و سال ۲۰۱۰ به تیم ملی آلمان دعوت شود. توماس مولر در جام جهانی ۲۰۱۴ اولین گل آلمان را به برزیل زد. احتمالاً جام جهانی ۲۰۲۲ آخرین دوره حضور او در تیم ملی باشد.
  • تونی کروس: تونی کروس یکی‌دیگر از برترین بازیکن‌های تیم ملی آلمان است است که در تیم رئال‌مادرید بازی می‌کند. این بازیکن همیشه به‌عنوان یکی از بهترین هافبک‌های میانی توسط بزرگان فوتبال انتخاب شده است. تونی کروس و لوکا مدریچ با کمک هم یکی از بهترین زوج‌های میانی زمین فوتبال را تشکیل داده‌اند.

لیست تیم ملی آلمان برای بازی های ملی مارس 2021 اعلام شد | طرفداری

بهترین مربی‌های تیم ملی آلمان

  • یواخیم لو: یواخیم‌لو یکی از بهترین مربی‌های تیم ملی آلمان است. این مربی بعد از تمام شدن یورو ۲۰۲۰ از سمت خود کناره‌گیری کرد. بعد این دوره از مسابقات، هانسی فلیک سرمربی تیم آلمان شد و احتمالاً تا سال‌های بعد نیز در این سمت بماند. یواخیم‌لو دستیار کلینزمان بود و توانست جای استاد خود را بگیرد.
  • برتی فوگتس: برتی فوگتس بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۸ سرمربی آلمان بود. در این دوره تقریباً عقاب‌های آلمانی، یک تیم رویایی داشتند که نتیجه‌های خوبی در مسابقات مختلف می‌گرفت. یکی از بزرگترین مشکلات این تیم در این سال‌ها، سن بالای بازیکن‌ها بود. میانگین سن تیم ملی آلمان در آن زمان حدود ۳۲ سال و باید مقابل تیم‌های نسبتاً جوان‌تر مسابقه می‌دادند. بازیکنانی مانند الیور بیرهو، ماتیاس سامر و اولف کیرشتین بازیکن‌هایی بودند که در آن دوران برای آلمان توپ می‌زدند.

تیم ملی آلمان در جام‌جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی آلمان در اغلب جام جهانی‌ها با آمادگی کامل حضور داشته است، بدون شک امسال هم شاهد عملکردی فوق‌العاده از شاگردان هانسی فلیک خواهیم بود. مهاجمان این تیم آماده هستند تا دروازه‌های حریف را یکی پس از دیگری باز کرده و راهشان را برای قهرمانی هموارتر کنند. بازیکنانی مانند تیمو ورنر، توماس مولر، کای هاورتز، کوین فولاند، لروی سانه و یوناس هوفمان کنار هم قرار گرفته‌اند تا به یک کابوس برای حریفان تبدیل شوند. البته از این مسئله نباید غافل بود که آمار آلمان قبل از حضور هانسی فلیک خیلی خوب نبود.

تاریخچه باشگاه های فوتبال : بایرن مونیخ | طرفداری

باشگاه فوتبال بایرن مونیخ

باشگاه فوتبال بایرن مونیخ که به صورت کوتاه بایرن شناخته می‌شود، باشگاه فوتبال حرفه‌ای آلمانی است که در مونیخ پایتخت ایالت باواریا قرار دارد و در بوندس‌لیگا به رقابت می‌پردازد. بایرن مونیخ در سال ۱۹۰۰ میلادی توسط ۱۱ فوتبالیست و در رأس آن «فرانتس جان» تأسیس گردید. اگرچه بایرن برای اولین بار در سال ۱۹۳۲ قهرمانی آلمان را کسب کرد اما در نخستین دوره بوندس‌لیگا که در سال ۱۹۶۳ آغاز شد، بایرن برای این مسابقات انتخاب نشد.

بهترین دوران تاریخ باشگاه به اواسط دهه ۷۰ میلادی بازمی‌گردد که بایرن با کاپیتانی فرانتس بکن‌باوئر موفق به سه قهرمانی پیاپی (۱۹۷۶–۱۹۷۴) در لیگ قهرمانان اروپا شد. تاکنون بایرن ۱۱ بار به فینال لیگ قهرمانان راه یافته که در ۶ بار آن قهرمان شده‌است. آخرین قهرمانی این باشگاه در اروپا لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۰ است. بایرن همچنین موفق به یک قهرمانی در لیگ اروپا، یک قهرمانی در جام برندگان جام اروپا، دو قهرمانی در سوپرجام اروپا، دو قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان و دو قهرمانی در جام بین قاره‌ای شده‌است که آن‌ها را تبدیل به یکی از پرافتخارترین تیم‌های اروپایی کرده‌است.

بایرن مونیخ با کسب ۳۲ قهرمانی در بوندس‌لیگا، ۲۰ قهرمانی در جام حذفی آلمان، ۶ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و دو قهرمانی در سوپرجام اروپا موفق‌ترین و پرافتخارترین باشگاه فوتبال در آلمان و یکی از پر افتخارترین باشگاه‌های فوتبال جهان به شمار می‌رود. باشگاه بایرن مونیخ در سال ۲۰۲۰ با مربیگری هانس دیتر فلیک آلمانی موفق به کسب شش‌گانه شد و بعد از باشگاه فوتبال بارسلونا دومین تیم تاریخ است که موفق به کسب این افتخار شده است. رقبای سنتی باشگاه مونیخ ۱۸۶۰، نورنبرگ و بروسیا دورتموند در بوندس‌لیگا و رئال مادرید، آ. ث میلان و منچستر یونایتد در اروپا هستند.

جام جهانی 2014/قهرمانی آلمان با تحقیر برزیلی ها

قهرمانی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴

آلمان با هدایت «یواخیم لوو» توانست در جام جهانی ۲۰۱۴ با شکست همه رقیبان از جمله پیروزی به یاد ماندنی هفت بر یک برابر برزیل میزبان و در نهایت شکست آرژانتین با اقتدار به مقام قهرمانی دست یابد. در این دوره از بازی‌ها میروسلاو کلوزه با دو گلی که در این رقابت‌ها به ثمر رساند از رونالدوی برزیلی پیشی گرفت و با ۱۶ گل بهترین گلزن ادوار جام‌های جهانی لقب گرفت. همچنین آلمان تنها کشور اروپایی شد که در طول تاریخ موفق به قهرمانی در خاک قاره آمریکا شده‌است.

پایان یک تراژدی با لبخند : بررسی مسیر قهرمانی آلمان در جام جهانی 2014 |  طرفداری

افتخارات تیم ملی فوتبال آلمان

جام جهانی

  • قهرمان (۴ بار): ۱۹۵۴، ۱۹۷۴، ۱۹۹۰، ۲۰۱۴
  • نایب قهرمان (۴ بار): ۱۹۶۶، ۱۹۸۲، ۱۹۸۶، ۲۰۰۲
  • سومی (۴ بار): ۱۹۳۴، ۱۹۷۰، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰
  • چهارمی (۱ بار): ۱۹۵۸

جام ملت‌های اروپا

  • قهرمان (۳ بار): ۱۹۷۲، ۱۹۸۰، ۱۹۹۶
  • نایب قهرمان (۳ بار): ۱۹۷۶، ۱۹۹۲، ۲۰۰۸
  • سومی (۳ بار): ۱۹۸۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۶

جام کنفدراسیون‌ها

  • قهرمان (۱ بار): ۲۰۱۷
  • سومی (۱ بار): ۲۰۰۵

فوتبال المپیک

  • قهرمان (۱ بار): ۱۹۷۶
  • نایب قهرمان (۲ بار): ۱۹۸۰، ۲۰۱۶
  • سومی (۳ بار): ۱۹۶۴، ۱۹۷۲، ۱۹۸۸
  • چهارمی (۱ بار): ۱۹۵۲

لیست تیم ملی آلمان برای بازی با اسپانیا و سوئیس اعلام شد | طرفداری

لیست بازیکنان تیم ملی آلمان‌
 

دروازه‌بان‌ها

  • مانوئل نویر (بایرن مونیخ)
  • مارک آندره تراشتگن (بارسلونا)
  • کوین تراپ (آینتراخت فرانکفورت)

مدافع‌ها

  • ماتیاس گینتر (فرایبورگ)
  • آرمل بلا کوچاپ (ساوتهمپتون)
  • رابین گوزنس (اینتر)
  • تیلو کرر (وست هم)
  • داوید رائوم (لایپزیش)
  • آنتونیو رودیگر (رئال مادرید)
  • نیکو شلوتربک (دورتموند)
  • نیکلاس زوله (دورتموند)

هافبک‌ها و مهاجمان

  • ایلکای گوندوعان (منچسترسیتی)
  • یولیان برانت (دورتموند)
  • سرژ گنابری (بایرن مونیخ)
  • لئون گورتسکا (بایرن مونیخ)
  • کای هاورتس (چلسی)
  • یوناس هوفمان (مونشن گلادباخ)
  • یوسوا کیمیش (بایرن مونیخ)
  • توماس مولر (بایرن مونیخ)
  • جمال موسیالا (بایرن مونیخ)
  • لوکاس انمچا (وولفسبورگ)
  • مارکو رویس (دورتموند)
  • لروی سانه (بایرن مونیخ)
  • تیمو ورنر (لایپزیش)

گروه مرگ جام جهانی 2022 کدام است؟ | بتاکاپ

مسابقات دور گروهی آلمان در گروه E جام جهانی ۲۰۲۲

گروه E جام جهانی قطر را گروه مرگ می‌دانند به همین دلیل تیم‌های حاضر در این گروه راه سختی برای صعود دارند. اسپانیا که قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی شد به مصاف آلمان قهرمان ۲۰۱۴ برزیل خواهد رفت. ژاپن یکی از قدرت‌های آسیا نیز در این گروه قرار خواهد داشت و برای صعود کار دشواری دارد.

برنامه بازی‌های تیم ملی آلمان در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲

چهارشنبه ۲ آذر: آلمان -ژاپن ساعت ۱۶:۳۰

یکشنبه ۶ آذر: آلمان-اسپانیا ساعت ۲۲:۳۰

پنج شنبه ۱۰ آذر: کاستاریکا- آلمان ساعت ۲۲:۳۰

کد خبر 615589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لویزانی اسپانسر تیم ملی فوتبال المان IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 0
    همه سعی خود را برای قهرمان شدن بکنید