مخالف استیضاح وزیر صمت هستم/تغییر فاطمی‌امین موجب توقف اصلاحات ساختاری می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: نشانه‌گرفتن اصلاح ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت از همان آغاز وزارت، جزو برنامه‌های فاطمی‌امین بوده است؛ تغییر وزیر صمت موجب توقف اصلاحات ساختاری می‌شود.

مسعود گلشیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نشانه گرفتن اصلاح ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت از همان آغاز وزارت از برنامه‌های فاطمی‌امین بوده است. معنی این اصلاح ساختار، دگرگونی در وزارت صمت بوده که این اقدام هم طی یک سال اخیر در حال انجام بوده است.

وی افزود: براین اساس تغییر وزیر صمت، منجر به توقف اصلاحات ساختاری در حوزه وزارت صمت می‌شود. قطعاً استیضاح وزیر از نظر استیضاح‌کنندگان جای تأمل دارد اما مهم آن است که طی یک سال اخیر، کشور ما هزینه تغییر ساختار را داده و اکنون که زمان ریشه گرفتن است، این تغییر هزینه‌ای را به کشور تحمیل خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: تغییر وزیر صمت در این مقطع، جدای از نقاط قوت و ضعفی که دارد، صحیح نیست؛ باید فرصت دهیم که تغییر ساختار رخ دهد.

گلشیرازی در پاسخ به این پرسش که اقدامات انجام گرفته از سوی این وزارتخانه برای اتاق چه بوده است؟ گفت: ایراد مهمی که بر وزیر صمت در یک سال گذشته وارد بوده قیمت‌گذاری است که البته فقط معطوف به این وزارتخانه نمی‌شود؛ وزارت صمت یکی از دستگاه‌های ذی‌ربط بوده است.

وی اظهار کرد: دولت سیاست کنترل قیمت‌ها را داشت و مشکل تولیدکنندگان هم رفتار نظارتی در وزارت صمت بوده است که این اتفاق موجب گلایه‌مندی فعالان را فراهم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تأکید کرد: علی‌رغم مباحث موجود، در شرایط فعلی مخالف استیضاح وزیر صمت هستم.

کد خبر 615575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.