شیکاگو میزبان مناطق هوشمند انتشار صفر کربن

کمپانی‌های مختلف شیکاگو، بزرگ‌ترین شهر ایالت ایلینوی در آمریکا، در نظر دارند از طریق همکاری با یکدیگر مناطقی هوشمند در شهر ایجاد کنند که در آن‌ها از انرژی تجدیدپذیر و فناوری‌های گاز و برق طبیعی برای تامین نیروی مورد نیاز مردم بهره گرفته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اقدامات جدید کمپانی‌های شیکاگو برای تأمین انرژی تجدیدپذیر در راستای بهبود کیفیت زندگی شهروندان و به عنوان امری بشردوستانه انجام خواهد شد و ایجاد مناطقی هوشمند با میزان انتشار صفر کربن را در پی خواهد داشت. در این راستا، ابتدا دو منطقه مهم شهر در مجموع ۳۰ خانه جدید با میزان انتشار صفر گازهای آلاینده را در بر خواهد گرفت که در این خانه‌ها قرار است از فناوری‌های روز دنیا برای تأمین انرژی برق و گاز طبیعی بهره گرفته شود.

مناطق هوشمند جدید شیکاگو

پروژه جدید شیکاگو برای احداث مناطق هوشمند با نرخ انتشار صفر کربن، علاوه بر تأمین الکتریسیته و گاز طبیعی به بهبود اقتصاد مقرون‌به‌صرفه منجر خواهد شد، ضمن این‌که کارآفرینی، مشارکت تجاری متنوع، توسعه اقتصادی و حمل‌ونقل سبز را نیز در پی خواهد داشت.

شیکاگو میزبان مناطق هوشمند انتشار صفر کربن

ساکنان این خانه‌ها نیز از مزایای متعددی برخوردار خواهند شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تأمین مسکن با مبلغ پایین‌تر، پرداخت کم‌تر هزینه خدمات انرژی و کاهش تنفس گازهای آلاینده اشاره کرد که می‌تواند رفاه جسمی و روانی آن‌ها را به طور قابل توجهی بهبود ببخشد. علاوه بر این، کارآمدی ساختمان‌های جدید، وجود پنل‌های خورشیدی و باتری‌های شارژی سبز تاب‌آوری مناطق هوشمند جدید را در مقابل پدیده‌های مختلف نظیر طوفان و بالا رفتن دمای هوا افزایش می‌دهد.

مدیران شیکاگو بر این باور هستند که جهان قابلیت بهره‌برداری هرچه بیشتر از فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر و پایداری آینده از طریق تولید نیروی پاک را دارد که آغاز انقلاب چهارم صنعتی، ضرورت استفاده از آن‌ها را تشدید کرده است. آن‌ها استدلال می‌کنند که همه مردم و مدیران باید رویکردهایی خلاق برای توسعه انرژی تجدیدپذیر اعمال کنند تا خود از مزایای بی‌شمار آن مانند بهبود سلامت و کاهش هزینه‌ها بهره گیرند.

شیکاگو میزبان مناطق هوشمند انتشار صفر کربن

احداث دو منطقه جدید هوشمند انتشار صفر کربن در بهار سال آینده آغاز خواهد شد و قرار است تا پایان سال ۲۰۲۴ به بهره‌برداری برسد. در این پروژه‌ها که پیش‌بینی شده است پیاده‌سازی آن‌ها حدود سه سال طول بکشد، اهداف انرژی تجدیدپذیر و انتشار صفر کربن از طریق تولید گاز طبیعی و الکتریسیته پاک تحقق خواهد یافت.

کد خبر 615496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.