مجموعه بازیافت خاک و نخاله در پایتخت به بهره‌برداری خواهد رسید

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: کارخانه‌های حوزه پسماند تکمیل خواهد شد و بهره‌برداری از آن در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا مجموعه بزرگی در تهران برای بازیافت خاک و نخاله به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی پیرهادی امروز_ شنبه هفتم آبان‌ماه_ در مراسم بهره‌برداری از نخستین مرکز مدیریت یکپارچه پسماند شهری (MRF)، با اشاره به حمله تروریستی در حرم شاهچراغ، اظهار کرد: این حادثه تروریستی را به مردم ایران تسلیت می‌گویم و این عمل تروریستی که توسط ایادی دشمن و داعش انجام شده است را محکوم می‌کنم. بی‌تردید دشمن بداند که در ایران اسلامی انسجام، وحدت و یکپارچگی شکل خواهد گرفت و هیچکدام از مردم کشورمان رضایت ندارند که تمامیت ارضی کشور به خطر بیفتد. هر چند که ممکن است برخی تحت تأثیر هجمه‌های رسانه‌ای قرار گرفته باشند.

وی با اشاره به افتتاح مجموعه MRF در غرب تهران، ادامه داد: این مجموعه یکی از هشت مرکز تعیین شده برای شهر تهران است که به زودی در تهران افتتاح خواهد شد. یکی از ویژگی‌های این مراکز فشرده‌سازی پسماندهای «ریجکتی» است که از این طریق کاهش شیرابه را امکان‌پذیر می‌کند. این در شرایطی است که در گذشته شیرابه و بوی نامطبوع ناشی از مدیریت این پسماندها مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد می‌کرد، اما امروز با افتتاح این مرکز تصفیه شیرابه انجام می‌شود و شاهد انتشار کمترین بوی نامطبوع خواهیم بود.

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دو سال آینده بیش از ۸۰ درصد زباله‌های شهر تهران در همین ایستگاه‌های میانی تفکیک خواهند شد و درصد قابل توجهی از زباله انتقالی برای دفن در آرادکوه کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: کارخانه‌های حوزه پسماند نیز تکمیل و بهره‌برداری از آنها در دستور کار قرار گرفته است که از جمله آنها می‌توان به مجموعه بزرگی در تهران برای بازیافت خاک و نخاله اشاره کرد که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین کارخانه‌ای در حوزه تولید برق برنامه‌ریزی شده است که طی سه سال آینده به عنوان مجموعه‌ای بزرگ در این حوزه به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 615454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.