شهرداری از انجام اقدامات نو در حوزه گردشگری استقبال می‌کند/لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی

شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از دلایل وجود آسیب‌های امروز، فقدان محیط‌های تفریحی و گردشگری است، گفت: از انجام اقدامات نو و بدیع در شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده در جلسه بررسی عملکرد شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان، اظهار کرد: نگاه شهرداری اصفهان به شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان استراتژیک است، زیرا معتقدیم توجه به مأموریت‌های این شرکت یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات اجتماعی است.

وی با بیان اینکه تفریح و سرگرمی از زیرساخت‌های مهمی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: یکی از دلایل وجود آسیب‌های امروز، نبود محیط‌های تفریحی و گردشگری است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در کلام اهل‌بیت (ع) به اشکال مختلف درباره تفریح در زندگی اشاره شده است، تصریح کرد: در روایات آمده است که توجه نکردن به بخش تفریح در زندگی بر عبادت، معیشت و سایر بخش‌های زندگی نیز تأثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه در نگاه روانشناختی نیز علی‌رغم وجود نظریه‌های متنوع و متعدد، به تفریح به عنوان یک نیاز اساسی انسان اشاره شده است، خاطرنشان کرد: اگر نیاز به تفریح تأمین نشود، فرد دچار افسردگی می‌شود یا به بزهکاری رو می‌آورد که به طور معمول نسل جوان به سمت بزهکاری و بزرگسالان به سمت افسردگی حرکت می‌کنند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه امروز شاهد آثار وجود چنین خلاهایی در جامعه هستیم، گفت: اقدامات شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان بسیار ارزشمند است و از دیدگاه دینی به نوعی عبادت محسوب می‌شود، اگر بخواهیم مأموریت‌های این شرکت را به لحاظ اجتماعی بررسی کنیم، به نوعی اضطرار است و باید زمینه‌های نشاط را برای جوانان در جامعه ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری از انجام اقدامات نو و بدیع در این شرکت استقبال می‌کند، گفت: با توجه به اینکه در آستانه تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ هستیم، به این مهم توجه ویژه خواهیم داشت، البته بهتر آن است که توسعه ظرفیت‌های این شرکت را از طریق سرمایه‌گذار ادامه دهیم تا به صورت همزمان بتوانیم پروژه‌های زیادی را فعال کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ضروری است که شهرداری اصفهان امکانی را فراهم سازد که تمام اقشار بتوانند از ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری این شرکت بهره‌مند شوند، ادامه داد: تهیه امکانات لازم برای قشر مستضعف و کم‌برخوردار جامعه نیازمند برنامه‌ریزی است که آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به توان فنی و تخصصی شرکت در حوزه ابرسازه‌های تفریحی برای کسب درآمد، اظهار کرد: شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان می‌تواند در تعاملات خود ضمن به اشتراک گذاشتن دانش فنی و تخصصی خود در حوزه ابرسازه‌های تفریحی با سایر شهرها و حتی کشورها، درآمد مناسبی را از این مسیر کسب کند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه برای کشورهای خارجی خرید دانش فنی از ایران بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر کشورها است و می‌توان در افق بلندمدت این موضوع را به طور ویژه مدنظر قرار داد، تأکید کرد: شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان به خوبی در مسیر رشد خود قرار دارد و شهرداری اصفهان نیز از این مسیر حمایت می‌کند.

استفاده ۶۰۰ هزار نفر از ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری در ۶ ماه نخست سال

سعید ساکت، مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان در تشریح استانداردسازی تله‌کابین صفه و تله‌سیژ ناژوان، اظهار کرد: جنس اتفاقاتی که پیرامون اورهال این ابرسازه‌ها به وقوع پیوست، به نوعی به تن کردن لباس جدید بر این ابرسازه‌ها بود، بر این اساس به دنبال اقدامی فشرده، توانستیم در آخرین ساعات سال ۱۴۰۰ مجوز استاندارد ایمنی این ابرسازه‌ها را از سازمان استاندارد استان اصفهان دریافت کنیم.

وی تصریح کرد: از فروردین‌ماه سال جاری تاکنون نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر از ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری تله‌کابین صفه، تله‌سی‌یژ ناژوان و شهربازی شهر رویاها بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان ادامه داد: در صورت نبود امکان بهره‌برداری از این ابرسازه‌ها، این شرکت با بحران جدی مواجه می‌شد، در این راستا در شهربازی شهر رویاها نیز دو ماه زودتر از موعد، اقدامات استانداردسازی آن انجام و مجوز استاندارد آن دریافت شد.

وی با اشاره به همراهی ویژه اعضای هیئت مدیره در پیشبرد اقدامات این شرکت، ادامه داد: جلسات هیئت مدیره پیش از عید ۱۴۰۱ به صورت فشرده و هفتگی به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب برگزار شد که در این مسیر تعاملات مؤثر اعضا در بخش‌های مختلف تأثیر بسزایی در پیشبرد پروژه‌های عظیم این شرکت داشت.

ساکت با بیان آن که تاکنون با شهرهای اطراف کلان‌شهر اصفهان، شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های فعال در زمینه بازی و سرگرمی نزدیک به ۱۵ تفاهم‌نامه منعقد شده است، اظهار کرد: برگزاری نزدیک به ۱۰۰ جلسه ویژه سرمایه‌گذاران و برگزاری جلسات ستادی، انجام ۱۰۰ نامه‌نگاری ویژه پیگیری استانداردسازی ابرسازه‌های تفریحی از جمله موارد قابل توجه این شرکت بوده است، همچنین در مسیر توسعه شرکت اقدامات عمرانی زیرساختی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طی این مدت نقاط پرچالش شرکت، شناسایی و به دنبال رفع آن هستیم، گفت: اقدامات فنی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان توسط هیچ پیمانکاری جز نیروهای فنی و کارکنان آن امکان‌پذیر نیست، از این‌رو در این مسیر به دنبال بهره‌برداری از این دانش فنی در شهرهای دیگر کشور هستیم.

امکان همراهی شرکت‌های بین‌الملل در پیشبرد امور ابرسازه‌های تفریحی

منصور خانبانی، رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان پیرامون الزامات استانداردسازی، اظهار کرد: این شرکت به دلیل در اختیار داشتن ابرسازه‌های تفریحی کلان‌شهر اصفهان، نقش مؤثری در جذب و توسعه گردشگری اصفهان و حتی استان خواهد داشت.

وی ادامه داد: سال گذشته به واسطه وجود موارد انطباق نداشتن، شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان روزهای پرتلاش و سختی را برای دریافت مجوزهای استاندارد ایمنی از اداره کل استاندارد استان اصفهان پشت سر گذاشت که این مجوزها باید به طور سالانه تمدید شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با بیان اینکه در روند دریافت مجوز استاندارد ایمنی اتفاق بزرگی در زمان کوتاه به وقوع پیوست، تصریح کرد: مسیر استانداردسازی و ارتقای کیفیت ایمنی ابرسازه‌های این شرکت تداوم خواهد داشت که در این راه به همراهی و حمایت شهرداری اصفهان نیازمندیم.

وی با اشاره به توان شرکت به منظور بهره‌مندی از همراهی شرکت‌های بین‌الملل در پیشبرد امور ابرسازه‌های تفریحی، خاطرنشان کرد: برای آن که در آینده با مشکلات مختلفی مواجه نشویم، الزامات ابرسازه‌های این شرکت به توان مضاعف نیازمند است.

فعال‌سازی ابرسازه‌های اصفهان در ۳ ماه

مهدی کفایت، عضو هیئت مدیره شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: اقداماتی که پیش از عید پیرامون دریافت مجوز استانداردها و راه‌اندازی ابر سازه‌ها در سه ماه به وقوع پیوست، معجزه بود.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی هر مجموعه یک سرمایه است و اگر به نیروهای یک شرکت توجه شود، آن نیرو با تمام توان خود فعالیت و در انجام امور همراهی می‌کند، ادامه داد: یکی از فرمول‌های توسعه توجه به پرسنل است که این مهم در این شرکت به درستی در حال پیشروی است.

عضو هیئت مدیره شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری با بیان اینکه آینده اصفهان در گرو توجه مدیران به نیروها است، تصریح کرد: باید به دنبال آن باشیم که به روحیه هیجان‌طلبی جوانان و نوجوانان به درستی و به اندازه نیازشان پاسخ دهیم، بنابراین به حمایت شهرداری اصفهان در مسیر توسعه ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان نیازمندیم.

نقش ویژه شرکت توسعه سیاحتی سپاهان در حوزه‌های امنیت، سلامت و گردشگری

حسین حسین‌زاده، عضو هیئت مدیره شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان اظهار کرد: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و شهر افسانه‌ای است.

وی با اشاره به وجود انسجام قابل توجه در شرکت خاطرنشان کرد: حرکت صحیح ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی این مجموعه منجر شد تا شرکتی که به ورشکستگی نزدیک بود، امروز سود ده شود و مشکلات پیشین خود را جبران کند، از سوی دیگر در این مدت به برنامه‌های آتی خود می‌اندیشد و از جانب شهرداری نسبت به انجام اقدامات جدید تشویق می‌شود.

عضو هیئت مدیره شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان تصریح کرد: این شرکت آینده درخشانی خواهد داشت. مردم، اصفهان را به عنوان قطب گردشگری کشور می‌شناسند، اما در دوره‌ای به واسطه نبود زیرساخت و سایر الزامات گردشگری از حضور بخش قابل توجهی در اصفهان بی‌بهره ماندیم.

حسین‌زاده با تاکید بر اینکه اگر چنین مجموعه‌ای شاداب و رو به توسعه نباشد رسالت خود را به درستی در حوزه گردشگری انجام نداده است، اظهار کرد: سه حوزه امنیت، سلامت و گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان شهرداری اصفهان در تمام این حوزه‌ها می‌تواند نقش ویژه‌ای را ایفا کند.

کد خبر 615416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.