بازیکنانم ارزش حضور در لیگ برتر را می‌دانند/می‌توانیم پدیده لیگ باشیم!

«بازیکنانم به‌دلیل آنکه بعد از پنج سال تلاش و به‌مرور به لیگ برتر راه پیدا کردند، قدر حضورشان را می‌دانند، برای آن می‌جنگند و این تفاوت تیم ما با تیم‌های دیگر است.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم بسکتبال بانوان ذوب‌آهن فصل گذشته با هدایت «فرحناز شمس» موفق شد از لیگ دسته اول به لیگ برتر بسکتبال بانوان راه پیدا کند. مدتی بعد صحبت‌هایی مبنی بر منحل‌شدن این تیم به گوش رسید، اما این موضوع در حد شایعه باقی ماند و شاگردان شمس از شهریورماه تمرین خود را برای حضور در لیگ برتر شروع کردند.

بانوان بسکتبالیست ذوب‌آهن در فصل جاری از بازیکنان جوان تشکیل شده که برای تقویت تیم مژگان خدادادی و مریم حبیبی‌زاده به جمع گاندوها اضافه شدند. هفته نخست لیگ برتر بسکتبال بانوان از جمعه _ششم آبان‌ماه_ آغاز شد و سبزپوشان اصفهانی مقابل پادما یدک ایرانیان اصفهان قرار گرفتند تا خیلی زود شاهد یک دربی تمام عیار باشیم.

گاندوها در یک بازی نزدیک با نتیجه ۵۵ بر ۵۳ پادما را شکست دادند تا نخستین پیروزی ذوبی‌ها در لیگ برتر بسکتبال بانوان رقم بخورد. خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با فرحناز شمس سرمربی تیم بسکتبال بانوان ذوب‌آهن داشته است که در ادامه می‌خوانید:

تیم بسکتبال بانوان ذوب‌آهن سال گذشته از لیگ دسته اول به لیگ برتر بسکتبال بانوان صعود کرد، راجع به شرایط و تمرینات تیم قبل از شروع فصل بگویید

سیاست باشگاه ذوب‌آهن این بود که تیم از رده‌های پایه به لیگ برتر راه پیدا کند و این اتفاق هم افتاد. در مقطعی شرایطی پیش آمد که حضور ما در لیگ برتر مشخص نبود، اما با حمایت مدیران باشگاه و کارخانه قرار شد در لیگ برتر حضور داشته باشیم. حدود دو ماه تمرین داشتیم، ۷۰ درصد بازیکنان جوان فصل پیش را حفظ کردیم و دو بازیکن با تجربه به تیم اضافه کردیم تا ترکیب خوبی از جوانان و باتجربه‌ها داشته باشیم و برای سال‌های دیگر بیشتر بازیکنان باتجربه شوند.

ملاک شما برای جذب بازیکنان برای فصل جدید چگونه بود؟

بازیکنان جوانی را که می‌دانستیم در سال‌های آینده می‌توانند برای تیم نتیجه‌بخش باشند، حفظ کردیم؛ مژگان خدادادی بازیکن ملی‌پوش کشورمان که سابقه حضور در اصفهان را دارد و سبک بازی بچه‌های اصفهان را می‌شناسد به تیم اضافه شد، همچنین مریم حبیبی‌زاده بازیکن گرگان را در جمع خود داریم.

بازیکنانم ارزش حضور در لیگ برتر را می‌دانند/می‌توانیم پدیده لیگ باشیم!

نحوه برگزاری لیگ برتر بسکتبال بانوان چگونه است؟

در لیگ دسته اول، دو هفته یک بار و به صورت متمرکز بازی می‌کردیم، اما امسال لیگ برتر به صورت هفتگی است که طبق قرعه‌کشی تیم ما در یک هفته سه بازی دارد و فشار زیادی را باید تحمل کنیم. امیدوارم با یک برنامه‌ریزی درست مسابقات را به خوبی پشت سر بگذاریم.

قبل از شروع فصل تمرینات را از چه زمانی شروع کردید و با چه تیم‌هایی بازی دوستانه داشتید؟

تمرینات را از شهریورماه شروع کردیم و بازی دوستانه با تیم‌هایی از اصفهان و یزد داشتیم تا بازیکنان در فضای مسابقه قرار بگیرند و تمرین تاکتیکی تیم را بهتر درک کنند.

ارزیابی شما از لیگ برتر بسکتبال بانوان چیست؟

با توجه به شرایط اقتصادی باشگاه‌ها، بازیکنان خوب در تیم‌های مختلف حضور دارند تا شاهد مسابقات نزدیکی باشیم. به جز تیم‌هایی که اعتبار مالی خوبی دارند، بقیه تیم‌ها در یک سطح هستند.

فکر می‌کنیدحضور تیم بسکتبال بانوان ذوب آهن در لیگ برتر چقدر با بازیکنان اصفهانی انگیزه می‌دهد؟

بازیکنانی که از لیگ دسته اول به لیگ برتر آمدند، استعداد زیادی دارند به شکلی که دو نفر از آن‌ها به تیم ملی دعوت شدند. فصل پیش پخش زنده بازی‌ها از صفحه رسمی فدراسیون بسکتبال را داشتیم که درخشش بازیکنانم بیشتر دیده شد. درواقع هر قدر حمایت از تیم دختران ما بیشتر باشد انگیزه بیشتری بین آن‌ها ایجاد می‌شود.

تیم ما با امکانات کمی به لیگ برتر راه پیدا کرد که اگر حمایت‌های باشگاه ذوب‌آهن ادامه‌دار باشد می‌توانیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم. حضور ذوب‌آهن در لیگ برتر بسکتبال بانوان خیلی خوب است، همچنین خوشحال هستیم پادما یدک نماینده دیگری از اصفهان از لیگ دسته دوم به لیگ برتر راه پیدا کرده است. بازیکنانم به دلیل اینکه بعد از پنج سال تلاش و به مرور زمان به لیگ برتر راه پیدا کردند که قدر این حضورشان را می‌دانند، برای آن می‌جنگند و این تفاوت تیم ما با تیم‌های دیگر است.

بازیکنانم ارزش حضور در لیگ برتر را می‌دانند/می‌توانیم پدیده لیگ باشیم!

فصل گذشته به دلیل آنکه مسابقات به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شد، مسابقات پخش زنده مجازی داشت. درحال‌حاضر برای پخش زنده بازی‌های خانگی خود چه انتظاری دارید؟

هر قدر مسابقات بانوان پخش زنده داشته باشد و بازیکنان دیده شوند، آینده بهتری خواهند داشت، اما هر قدر محدود شوند، بازیکنان هم دیده نمی‌شوند. امیدوارم پخش زنده در مسابقات خانگی داشته باشیم تا انگیزه بازیکنان بیشتر شود.

سخن پایانی؟

از باشگاه ذوب‌آهن بابت حمایتی که دارد تشکر می‌کنم، امیدوارم این حمایت ادامه دار باشد تا نتایج خوبی بگیریم. در بسکتبال هیچ چیز مشخص نیست و به نظر من ترکیب جوان می‌تواند پدیده لیگ باشد.

کد خبر 615376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.