شخصیت‌های شاخص منطقه ۳ اصفهان معرفی می‌شوند

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: شهرداری این منطقه به‌منظور حفظ هویت محلی شخصیت‌های شاخص منطقه سه، کتیبه آنها را در محل سکونتشان نصب می‌کند.

محمدباقر کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هر محله هویتی دارد که برگرفته از پیشینه تاریخی و انسان‌هایی است که در آن رشد یافته‌اند و در حال حاضر آن محله با نام این شخصیت‌ها شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا قرار است با توجه به رویکرد محله‌محوری شهرداری، شخصیت‌های شاخص منطقه معرفی و کتیبه آنها در محل سکونتشان نصب شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه این طرح در مناطق تاریخی یک و سه شهرداری اجرا می‌شود، افزود: به‌تازگی کتیبه آیت‌الله محمدرضا خراسانی در خیابان آیت‌الله خراسانی و کتیبه شهید حجت‌الاسلام بهشتی‌نژاد در خیابان حجت‌الاسلام بهشتی‌نژاد نصب شده است که این کتیبه‌ها حاوی عکس شخصیت و مختصری از زندگینامه وی به دو زبان فارسی و انگلیسی است.

وی گفت: در طراحی این کتیبه‌ها از نمادهای ایرانی-اسلامی همچون نقوش شمسه و رنگ فیروزه‌ای الهام گرفته از گنبدهای فیروزه‌ای اصفهان استفاده شده است.

وی با تاکید بر پیشینه محلات منطقه سه که محل سکونت و تحصیل بسیاری از بزرگان اصفهان بوده است، گفت: این کتیبه‌ها جهت آشنایی بیشتر شهروندان با شخصیت‌های برجسته این منطقه و ایجاد خاطره شهری، به تدریج در سایر محلات منطقه نصب می‌شود.

کد خبر 615370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.