شهروندان با پرداخت عوارض به شکوفایی شهر کمک کنند

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: شهروندان باید با پرداخت به‌موقع عوارض، به خدمات‌رسانی بهتر شهرداری و شکوفایی شهر کمک کنند.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری‌ها بر اساس دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات و بخش‌نامه وزارت کشور عوارض سالیانه را دریافت می‌کنند و طبق قانون شهروندان باید آن را به موقع به حساب شهرداری پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها تنها نهادی هستند که به جز پروژه‌های ملی، یک ریال بودجه و اعتبار دولتی دریافت نمی‌کنند و بودجه آنها تنها از محل دریافت عوارض تأمین می‌شود، افزود: عوارض پرداختی شهروندان به شهرداری در خدمات شهری و طرح‌های عمرانی هزینه می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی با بیان اینکه شهروندان در بخش خدمات‌رسانی از شهرداری انتظارات بسیار زیادی دارند، اما عوارض را با تأخیر پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: با وجود اینکه عوارض سالانه هر منزل مسکونی معادل هزینه یک دوره برق یا گاز مصرفی خانوار است، اما در بسیاری از مواقع اگر شهروندان قصد فروش منزل یا نقل و انتقال سند آن را داشته باشند به شهرداری مراجعه و عوارض چندین سال را یک‌جا پرداخت می‌کنند.

وی فرهنگ‌سازی در زمینه پرداخت عوارض شهری را بسیار مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت شهری همواره در طول سال تخفیف پرداخت عوارض را در مناسبت‌های مختلف اعمال می‌کند، بنابراین از شهروندان انتظار داریم با پرداخت به‌موقع عوارض به خدمات‌رسانی بهتر شهرداری و شکوفایی شهر کمک کنند.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 615358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.