ترین‌های هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال

در هفته یازدهم لیگ برتر تیم‌های گل‌گهر، ذوب‌آهن و آلومینیوم بیش از سایر تیم‌ها در جمع ترین‌ها درخشیدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آخرین هفته لیگ برتر پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، پرسپولیسِ صدرنشین در ورزشگاه آزادی به لطف تک‌گل «شیخ دیاباته» مقابل مس کرمان به پیروزی رسید تا همچنان به صدر جدول تکیه زده باشد. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده این تیم یعنی سپاهان اما در دیداری سخت در رفسنجان نتوانست امتیازات کامل بازی با مس را کسب کند تا با توجه به پیروزی‌های خارج از خانه گل‌گهر و استقلال به ترتیب مقابل فولاد و هوادار، دو رتبه در جدول سقوط کند و با چهارمی وارد تعطیلات طولانی مدت لیگ شود.

نتیجه جالب‌توجه هفته یازدهم مانند هفته گذشته در اصفهان رقم خورد، جایی که ذوب‌آهن در آخرین دیدار هفته موفق به پیروزی پنج بر یک برابر نفت مسجدسلیمانی شد که این هفته‌ها اصلاً شرایط خوبی ندارد و به سرعت در حال سقوط به انتهای جدول است؛ همچنین در اراک نساجی که در دو هفته اخیر مقابل تیم‌های پرمهره گل‌گهر و فولاد پیروز شده بود با سه گل مغلوب آلومینیوم شد تا به نوعی ترمزش کشیده شود.

رقابت‌های لیگ برتر با انجام بازی‌های هفته یازدهم وارد تعطیلات طولانی‌مدت شد و پس از برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ دوباره از سر گرفته می‌شود.

نتایج هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

تراکتور یک- ملوان یک

صنعت نفت آبادان یک- پیکان یک

پرسپولیس یک- مس کرمان صفر

فولاد یک- گل‌گهر دو

هوادار صفر- استقلال یک

مس رفسنجان صفر- سپاهان صفر

آلومینیوم سه- نساجی صفر

ذوب‌آهن پنج- نفت مسجد سلیمان یک

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال از نگاه ایمنا:

بازی هفته: ذوب‌آهن پنج- نفت مسجد سلیمان یک

پرگل‌ترین بازی هفته مانند هفته گذشته در اصفهان رقم خورد. ذوب‌آهن پس از دو شکست متوالی مقابل استقلال و گل‌گهر موفق به پیروزی پرگل برابر نفت مسجد سلیمان شد تا دومین پیروزی فصل خود را در خانه جشن بگیرد. ذوب آهن که در شش هفته نخست لیگ به شش تساوی متوالی رسیده بود، پس از تعطیلات مقابل پیکان پیروز شد و در نهایت بازی‌ها را با پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان به پایان رساند.

تیم هفته: گل‌گهر سیرجان

از لحاظ جدولی شاید حساس‌ترین دیدار هفته دیدار فولاد و گل‌گهر بود، دیداری که در نهایت با پیروزی گل‌گهر در اهواز به پایان رسید تا منجر به صعود یک پله‌ای این تیم شود. گل‌گهر در شرایطی نخستین شکست خانگی فولاد را رقم زد که همراه با سپاهان و استقلال نزدیک‌ترین تعقیب‌کنندگان پرسپولیس در صدر جدول به شمار می‌رود. در این هفته آلومینیوم و ذوب‌آهن نیز نتایج جالب توجهی مقابل رقبای خود کسب کردند و دیگر تیم‌های خوب هفته بودند.

سرمربی هفته: امیر قلعه نویی (گل‌گهر)

دیدار با فولاد در اهواز از جمله بازی‌های سخت هر فصل برای هر تیم لیگ برتری به شمار می‌رود. دیداری که کسب سه امتیاز آن نتیجه فوق العاده‌ای به شمار می‌رود و امیر قلعه‌نویی کسی بود که با گل‌گهر این کار را کرد و تیمش را در جمع مدعیان بالاتر کشید. هرچند فولاد در این هفته‌ها حال و روز خوشی ندارد و تمرکز سرمربی‌اش با مذاکراتی که با فدراسیون داشته است از دست رفته است اما در هر صورت پیروزی در خانه فولاد برای امیر قلعه نویی ارزشمند است.

دروازه‌بان هفته: محسن فروزان (گل‌گهر)

هرچند گل لحظات پایانی علیرضا کوشکی دروازه گل‌گهر را باز کرد و کلین‌شیت فروزان خراب شد اما با این وجود باز هم عملکرد درخشان فروزان در این بازی حساس و گرفتن چند موقعیت خوب از فولاد باعث می‌شود او به عنوان دروازه‌بان برتر هفته انتخاب شود. سیدحسین حسینی و علیرضا بیرانوند دیگر دروازه‌بان‌های برتر هفته بودند.

مدافع هفته: رامتین سلیمان‌زاده (مس رفسنجان)

مدافع وسط مس رفسنجان یکی از تاثیرگذارترین مهره‌های این تیم در جریان تساوی بدون گل مقابل سپاهان بود. او بارها حملات سپاهان را با قطع یا دفع توپ‌های سپاهان خنثی کرد تا تاثیرگذارترین بازیکن تیمش در بسته ماندن دروازه این تیم باشد. در این هفته همه مدعیان مقابل رقبایشان به گل رسیدند جز سپاهان. از دیگر مدافعان خوب هفته می‌توان به مرتضی پورعلی گنجی مدافع ملی‌پوش پرسپولیس و میلاد فخرالدینی، دفاع راست آلومینیوم اشاره کرد که این هفته نمایش چشم‌نوازی داشتند.

هافبک هفته: محمود قائدرحمتی (آلومینیوم)

در برد درخشان سه بر صفر آلومینیوم مقابل نساجی، قائدرحمتی گل اول این تیم را به ثمر رساند و در طول بازی با عملکرد خوبی که در میانه میدان داشت تأثیر زیادی در پیروزی تیمش ایفا کرد. قائدرحمتی از جمله هافبک‌های خوب این فصل بوده است که اگر روند خوب خود را ادامه دهد حتی به تیم ملی هم می‌تواند برسد. در این هفته هافبک خوب کم نبود و از جمله آنها می‌توان به سروش رفیعی که پاس گل سه امتیازی پرسپولیس را برای دیاباته ساخت اشاره کنیم.

مهاجم هفته: محمد حسین اسلامی (ذوب آهن)

مهاجم خوش‌استیل ذوب‌آهن بهترین بازیکن تیمش در پیروزی درخشان مقابل نفت مسجدسلیمان بود. اسلامی در طول بازی بارها خط دفاع نفت را اذیت کرد و در دقیقه ۹۰ بالاخره به آنچه مستحقش بود، یعنی گلزنی رسید. به غیر از اسلامی در این هفته محمد محبی، زننده تک‌گل سه امتیازی استقلال و رضا شکاری، ستاره گل‌گهر در پیروزی ارزشمند اهواز دیگر مهاجمان برتر هفته بودند.

گل هفته: سجاد آقایی (آلومینیوم)

سجاد آقایی، مهاجم آلومینیوم تنها یک دقیقه پس از ورود به زمین در دقیقه ۸۸، موفق شد گلی زیبا با ضربه قیچی برگردان به ثمر برساند تا برتری تیمش به سه گل برسد. این گل را در ادامه مشاهده می‌کنیم:

کد خبر 615353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.