آشنایی با تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ کشور فرانسه

تیم ملی فوتبال فرانسه با هدایت دیدیه دشان، در جایگاه چهارم فیفا قرار دارد. این تیم در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قهرمان جهان شد و درحال‌حاضر شانس اول قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فرانسه سال ۱۹۰۴ تأسیس شد و نخستین بازی ملی خود را در سال ۱۹۰۴ انجام داد. این تیم با هدایت «دیدیه دشان» در جایگاه چهارم فیفا قرار دارد. فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قهرمان جهان شد و درحال‌حاضر شانس اول قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شمار می‌رود.

تیم ملی فرانسه دو مرتبه قهرمان جام جهانی، دو مرتبه قهرمان جام ملت‌های اروپا و یک مرتبه قهرمان المپیک، دو بار هم قهرمان جام کنفدراسیون‌ها و یک مرتبه نیز قهرمان لیگ ملت‌ها اروپا شده‌است.

کشور فرانسه | درباره فرانسه | مفهوم پرچم، نقشه، مردم، اقتصاد، پاریس و جاذبه  های گردشگری |

معرفی کشور فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای اروپای‌غربی و یکی از سه کشوری است که هم در دریای مدیترانه و هم در اقیانوس اطلس سواحلی دارد. فرانسه از جنوب با آندورا و اسپانیا، از شرق با ایتالیا، سوئیس، آلمان، لوکزامبورگ و بلژیک و از جنوب با موناکو مرز زمینی دارد، همچنین از طریق کانال مانش با بریتانیا هم‌مرز است.

پایتخت فرانسه شهر پاریس و واحد پول آن یورو است؛ با برآورد کلی در سال ۲۰۲۰ جمعیتی نزدیک ۶۵٫۲ میلیون نفر دارد. فرانسه بیست‌ودومین کشور پرجمعیت جهان و سومین کشور پرجمعیت اروپا است، میانگین سنی مردم آن ۴۲٫۳ سال است و ۸۱٫۵ درصد مردم این کشور در مناطق شهری سکونت دارند. مسیحیت کاتولیک، دین بیشتر جمعیت فرانسه است اما پروتستان‌ها، یهودی‌ها و مسلمانان نیز در این کشور زندگی می‌کنند.

تیم ملی فوتبال فرانسه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تاریخچه فوتبال

تیم ملی فرانسه در سال ۱۹۰۴ تأسیس شده و عضو یوفا است. این تیم اولین بازی ملی خود را در سال ۱۹۰۴ انجام داد. فرانسه در بازی‌های المپیک ۱۹۰۰ شرکت داشت و مدال نقره این بازی‌ها را به‌دست آورد. در سال ۱۹۳۰ تیم این کشور برای نخستین‌بار در جام جهانی در کشور اروگوئه حضور داشت.

اولین بازی رسمی تیم فرانسه مقابل بلژیک با تساوی سه بر سه به پایان رسید و بدترین شکست تاریخ این کشور مقابل انگلیس با نتیجه ۱۵ بر صفر است. استادیوم خانگی تیم فرانسه ورزشگاه استادو فرنس (Stade de France) در شهر سنت‌دنیس است. تیم ملی فوتبال فرانسه بیشترین موفقیت و افتخار خود را در بین نسل‌های طلایی فوتبال خود در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۸۰ و اواخر ۱۹۹۰ و اواخر ۲۰۱۰ تجربه و کسب کرد.

بعد از قهرمانی فرانسه در جام کنفدراسیون‌های سال ۲۰۰۱، این تیم به همراه آرژانتین به عنوان تنها تیم‌هایی شناخته شدند که سه جام معتبر از نظر فیفا در رده مردان را به خود اختصاص داده‌اند. فرانسه با کشورهای ایتالیا، برزیل، انگلیس و آلمان در عرصه جهانی رقابت دارد و ۱۵ مرتبه در جام جهانی فوتبال حضور داشته‌است.

تیم ملی فوتبال فرانسه در سال ۱۹۹۸ با نتیجه سه بر صفر برزیل را شکست دارد و برای اولین بار به قهرمانی در جام جهانی رسید. در این بازی زیدان بازیکن برجسته تیم فرانسه درخشید و رونالدو که نقطه امید برزیلی‌ها بود بازی خوبی از خود به نمایش نگذاشت. در جام جهانی ۲۰۱۸ که به میزبانی روسیه برگزار شد فرانسه در دیدار نهایی توانست تیم ملی کرواسی را شکست دهد. تیم ملی فرانسه مدعی عنوان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ است.

خروس‌های فرانسوی در جام جهانی 2022

تیم ملی فوتبال فرانسه

«خروس‌ها» لقب تیم ملی فوتبال فرانسه است که با هدایت «دیدیه دشان» در جایگاه چهارم فیفا قرار دارند. این تیم با لباس آبی و سفید وارد مستطیل سبز می‌شود. تیم ملی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قهرمان جهان شد و درحال‌حاضر شانس اول قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

تیم فرانسه به ارزش ۸۸۶ میلیون یورو یکی از گران‌قیمت‌ترین تیم‌های حال حاضر بوده و کیلیان ام‌باپه بازیکن تیم پاری سن ژرمن با ۱۶۰ میلیون یورو باارزش‌ترین بازیکن این تیم است. تیم ملی فوتبال فرانسه با میانگین سنی ۲۵.۶ و میانگین قدی ۵/‏۱۷۶‬ و ستاره‌های تازه‌واردی همچون ادواردو کامینگا، هاوسم اویار در کنار کریم بنزما و امبایه آماده حضور در جام ۲۰۲۲ است.

تیم ملی فرانسه دو مرتبه قهرمان جام جهانی، دو مرتبه قهرمان جام ملت‌های اروپا و یک مرتبه قهرمان المپیک، دو بار هم قهرمان جام کنفدراسیون‌ها و یک مرتبه نیز قهرمان لیگ ملت‌ها اروپا شده‌است. آخرین توپ طلا تاریخ فرانسه مطلق به «کریم بنزما» است.

دیدیه دشان بهترین مربی ملی سال ۲۰۱۸ فوتبال جهان شد/ کارلوس کی‌روش در رده  دوازدهم

بهترین سر مربی‌های تیم ملی فرانسه

تیم ملی فرانسه مربیان افتخارآفرین زیادی را در تاریخ خود ثبت کرده است، ریموند کوپا یکی از معروف‌ترین مربی‌های این تیم است. هدایت تیم فرانسه در جام جهانی ۱۹۵۸ بره عهده کوپا و جاست فونتین بود.

فرانسوی‌ها در سال ۱۹۸۴ به کمک اسطوره تکرار نشدنی تاریخ تیم فوتبال فرانسه، یعنی میشل پلاتینی، قهرمانی جام ملت‌های اروپا را به دست آوردند. در جام جهانی سال ۱۹۹۸ تیم ملی فوتبال فرانسه با شکست برزیل، در حالی که میزبان رقابت‌ها بود، عنوان قهرمانی جام جهانی را برای اولین بار با سرمربی گری امه ژاکه از آن خود کرد. رهبری تیم در داخل زمین توسط دیدیه دشام صورت می‌گرفت و زین الدین زیدان چهره شاخص تیم ملی فرانسه بود که در نهایت موفق به کسب عنوان برترین بازیکن جام جهانی ۱۹۹۸ نیز شد.

در جام ملت‌های اروپای سال ۲۰۰۰ فرانسه با سرمربیگری روژه لومر، فرانسه قهرمان شد و برای اولین بار در تاریخ فوتبال، کشور فرانسه در رنکینگ فیفا در جایگاه اول قرار گرفت و موفق شد که دو جام کنفدراسیون‌ها را در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ کسب کند.

در حال حاضر هدایت تیم ملی فرانسه در دستان دیدیه دشان است. دشان کاپیتان تیم قهرمان فرانسه در جام جهانی ۱۹۹۸ بود و از سال ۲۰۱۲ به عنوان سرمربی تیم ملی فرانسه انتخاب شده‌است. وی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، به عنوان مربی، توانست فرانسه را قهرمان کند.

ستاره های تیم ملی فرانسه در جام جهانی 98 بار دیگر گردهم آمدند + عکس- اخبار  ورزشی تسنیم | Tasnim

افتخارات تیم ملی فرانسه

جام جهانی

  • قهرمان (۲): جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸, جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸
  • نایب قهرمان: جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶
  • مقام سوم: جام جهانی فوتبال ۱۹۵۸, جام جهانی فوتبال ۱۹۸۶
  • مقام چهارم: جام جهانی فوتبال ۱۹۸۲

یورو

  • قهرمان (۲): جام ملت‌های اروپا ۱۹۸۴, جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۰
  • نایب قهرمان: جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶
  • مقام چهارم: جام ملت‌های اروپا ۱۹۶۰
  • نیمه نهایی: جام ملت‌های اروپا ۱۹۹۶

جام کنفدراسیون‌ها

  • قهرمان (۲): جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۱, جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۳

المپیک

  • مدال طلا (۱): فوتبال در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۸۴
  • مدال نقره: فوتبال در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۰۰
  • مقام پنجم: فوتبال در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۲۰
  • نیمه نهایی: فوتبال در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۰۸

آشنایی با تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ کشور فرانسه

اولین نسل طلایی فوتبال هلند

ظهور نخستین نسل طلایی فوتبالیست‌های فرانسه به سالهای ابتدایی دهه ۱۹۵۰ برمی‌گردد. در آن سال‌ها بازیکنانی چون ژوست فونتین، ریموند کوپا، ژان وینسنت، رابرت جانکوئن، ماریان ویسنیسکی، تادی سیسوفسکی و آرماند پنورن وارد دنیای فوتبال شدند و با توانایی فوق‌العاده خود نسل طلایی تیم ملی هلند را شکل دادند.

در جام جهانی ۱۹۵۴ تیم فرانسه تا یک قدمی پیروزی رفت ولی از مکزیک شکست خورد. تیم فوتبال فرانسه در جام جهانی سال ۱۹۵۸ به مرحله نیمه نهایی رسید اما از برزیل شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت و موفق شد مقابل تیم آلمان غربی با نتیجه ۶ بر ۲ به پیروزی برسد و در مکان سومی دنیا قرار بگیرد.

عکس؛ بنزما و امباپه در کنار هم در تمرینات تیم ملی فرانسه | فوتبالی

بهترین بازیکن‌ها تیم ملی فرانسه

  • کیلیان امباپه: کیلیان امباپه لوتان که در پست مهاجم برای باشگاه فوتبال پاری سن-ژرمن و تیم ملی فوتبال فرانسه بازی می‌کند ستاره حاضر تیم ملی فرانسه است. وی گران‌قیمت‌ترین در نقل انتقالات و در حال حاضر باارزش‌ترین بازیکن جهان است. امباپه در سال ۲۰۱۷ به تیم ملی فرانسه دعوت شد و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برای فرانسه به میدان رفت و یکی از بازیکنان تأثیرگذار در قهرمانی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ بود. امپایه در مرحله حذفی یک‌هشتم نهایی مقابل آرژانتین دو مرتبه برای فرانسه گلزنی کرد و در دیدار فینال جام نیز یکی از گل‌های فرانسه به کرواسی را به ثمر رساند. وی پس از پله دومین بازیکن نوجوان تاریخ است که در فینال جام جهانی فوتبال گلزنی کرده‌. امباپه به دلیل درخشش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به عنوان بهترین بازیکن جوان جام جهانی انتخاب شد.
  • زین الدین زیدان: زیدان اسطوره تکرار نشدنی فوتبال است. این ستاره فوتبال در سال‌های ۱۹۹۸، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۳ توانست عنوان بهترین بازیکن سال جهان را به‌دست آورد. زیدان نماد افتخار فوتبال فرانسه، افتخارات زیادی برای این تیم به‌دست آورده و یک بار هم به‌عنوان بهترین بازیکن سال اروپا انتخاب شده است. جایزه بهترین بازیکن جام جهانی و جایزه باارزش‌ترین بازیکن باشگاه‌های اروپا از دیگر افتخارات اوست. این بازیکن در جام جهانی ۲۰۰۶ حضور داشت و نقش بسیار مهمی در نایب قهرمان شدن فرانسه در این تورنمنت ایفا کرد، اما بعد از این بازی‌ها زیدان از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
  • میشل پلاتینی: میشل پلاتینی بازیکن تیم ملی فرانسه بود که در ۷۲ بازی، برای تیم ملی فرانسه به میدان رفت. پلاتینی ۳۵۶ گل به‌نام خود ثبت کرد و توانست عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان قرن ۲۰ را به‌دست آورد. این بازیکن سه‌بار از طرف مجله فرانس فوتبال به‌عنوان بهترین بازیکن دریافت کننده توپ طلا انتخاب شد. پلاتینی سه بار متوالی آقای گل سری A شده است.
  • ژوست فونتن: ژوست فونتن در دوران استعمار مراکش، در کشور مراکش از مادری اسپانیایی و پدری فرانسوی زاده شد. این بازیکن با استعداد تیم ملی فرانسه، ۲۱ بازی ملی و ۳۰ گل به ثمر رسیده برای تیم فرانسه در کارنامه خود ثبت کرده است. از او در لیست ۱۲۵ نفره پله نام برده شده. در جام جهانی ۱۹۵۸ از مجموع ۲۳ گل فرانسه، ۱۳ گل متعلق به فونتن بود که یکی از بهترین رکوردهای این بازیکن به شمار می‌رود.
  • کریم بنزما: کریم مصطفی بنزما به‌عنوان مهاجم برای باشگاه فوتبال رئال مادرید و تیم ملی فوتبال فرانسه بازی می‌کند و از ۱۷ سالگی در تمام رده‌های تیم ملی فرانسه حضور داشته است. وی رکورددار بیشترین پاس گل در تاریخ باشگاه رئال مادرید است. بنزما در فصل ۲۲–۲۰۲۱ عنوان بهترین گلزن لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شد و همچنین توپ طلای ۲۰۲۲ را بالاتر از سادیو مانه و کوین دی بروینه کسب کرد.

فهرست تیم ملی فرانسه؛ بازگشت دمبله، ژیرو و کاماوینگا - ورزش سه

لیست بازیکنان تیم ملی فرانسه در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تیم فرانسه به ارزش ۸۸۶ میلیون یورو یکی از گران‌قیمت‌ترین تیم‌های حال حاضر بوده و کیلیان امباپه بازیکن تیم پاری سن ژرمن با ۱۶۰ میلیون یورو باارزش‌ترین بازیکن این تیم است. تیم ملی فوتبال فرانسه با میانگین سنی ۲۵.۶ و میانگین قدی ۵/‏۱۷۶‬ و ستاره‌های تازه واردی همچون ادواردو کامینگا، هاوسم اویار در کنار کریم بنزما و امبایه آماده حضور در جام ۲۰۲۲ است.

دروازه‌بانان آلفونسه آرئولا، هوگو لوریس، مایک منیان
مدافعان جاناتان کلاوس، لوکاس دینیه، لوکاس هرناندز، تئو هرناندز، پرسنل کیمپمبه، ژول کونده، بنجامین پاوار، ویلیام سالیبا، رافائل واران
هافبک‌ها متئو گوندوزی، بوبکر کامارا، انگولو کانته، آدرین رابیو، اورلین شوامنی
مهاجمان وسام بن یدر، کریم بنزما، کینگزلی کومان، موسی دیابی، آنتوان گریزمان، کیلیان ام باپه، کریستوفر انکونکو

Paris Saint-Germain F.C..png

تیم پاریس سنت ژرمن

باشگاه فوتبال پاری سَن ژِرمن که به اختصار پی‌اس‌جی یا پاریس اس‌جی شناخته شده است، یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال در لیگ فرانسه است و با بیش از ۴۰ قهرمانی رسمی، پرافتخارترین باشگاه فوتبال فرانسه محسوب می‌شود.. این باشگاه در ۱۲ اوت ۱۹۷۰ با ادغام دو تیم «Paris FC» و «Stade Saint-Germain» به وجود آمد. این تیم از سال ۱۹۷۴ تاکنون در لیگ یک فرانسه بازی می‌کند و تاکنون به ۱۰ قهرمانی در این لیگ رسیده است. پاریس سن ژرمن به‌طور سنتی لباس آبی و قرمز بر تن می‌کند. این تیم بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه ۴۷٬۹۲۹ نفری پارک د پرنس برگزار می‌کند.

ستاره ناشناس تیم ملی فرانسه مدال قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۸ را آب کرد - ایمنا

قهرمانی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

در جام جهانی روسیه ۲۰۱۸، تیم ملی فوتبال فرانسه با هدایت دیدیه دشان با حفظ اسکلت‌بندی تیم ملی به جا مانده از یورو ۲۰۱۶ و با اضافه کردن چند جوان، با تلفیقی از جوانی و تجربه با صرف کمترین توان و انرژی و بدون دادن تلفات و مصدومیت، به راحتی از مرحله گروهی گام به مرحله حذفی و تعیین‌کننده گذاشت.

دشان به خوبی به این امر واقف بود که گذر از مرحله گروهی با کمترین صرف نیرو، انرژی و تلفات، حکم کیمیا را برای بازی در مراحل حساس و حیاتی حذفی دارد. اگرچه بیشتر کارشناسان فوتبال جهان برزیل، آلمان، آرژانتین و اسپانیا (پیش از برکناری لوپتگی) را چهار ضلع قهرمانی تصور می‌کردند و پس از آن‌ها، فرانسه و بلژیک را نیز دارای شانس می‌دانستند، اما دشان بی‌سر و صدا و اندک‌اندک، تیمش را با استراحت دادن مطلق به ترکیب اصلی در آخرین بازی مرحله گروهی، با کسب هفت امتیاز، به عنوان صدرنشین گروه D، وارد مرحله‌ای کرد که باید مقابل آلبی سلسته‌ای قرار گیرد که فقط سایه‌ای از آن باقی مانده بود. دشان، قبل از رویارویی با آرژانتین، بدون اینکه برنامه‌های تاکتیکی‌اش را رو کند، به بازی یک‌هشتم مقابل مسی و یارانش رسید و فرانسه از آن دیدار، استارت قهرمانی را روشن کرد.

آن‌ها به‌خوبی با استفاده از مدل ۱-۱-۴-۴ و در ادامه و فراتر از این با استفاده از سیستم تمام دفاعی ۱-۴-۵ تمام روزنه‌ها و شکاف‌ها را روی بازیکنان تکنیکی و سرعتی بلژیک بستند و با یک بازی حساب شده از مسیر بلژیک به فینال رسیدند. تنوع سیستم و تاکتیک در تیم ملی فرانسه، یکی از عوامل مهم موفقیت خروس‌ها در کسب عنوان قهرمانی بود؛ آن‌ها به معنای واقعی کلمه، یک تیم بودند و ستاره‌ها، کاملاً در خدمت کار تیمی بازی می‌کردند.

در بازی فینال جام جهانی ۲۰۱۸ در مقابل کرواسی، برنامه دشان روی الیویه ژیرو وامباپه هدف‌گذاری شده بود؛ به همین منظور مدافعان فرانسه و پوگبا با ارسال‌های بلند، ژیرو مهاجم تنومند را درگیر بازی هوایی با مدافعان کرواسی می‌کردند یا امباپه را در فضای پشت استرینیچ صاحب توپ می‌کردند تا از این طریق گریزمان، صاحب توپ می‌شد تا حمله‌ای را طراحی کند یا از حریف، ضربه ایستگاهی را بگیرد.

این برنامه سریعاً نتیجه داد و فرانسویان از طریق ضربه ایستگاهی به گل نخست خود دست یافتند، سپس در نیمه دوم، با تحلیل قوای جسمانی کروات‌ها، پوگبا و امباپه از عمق دفاع از هم گسیخته کرواسی دو بار دروازه شوباشیچ را فرو ریختند. این مربی با شخصیت و به دور از شومن‌بازی عامیانه که به‌خوبی با بازیکنان خود ارتباط منطقی و عاطفی برقرار کرده بود، توانست با انتخاب استراتژی مناسب و اتخاذ تاکتیک‌های ساده و به دور از پیچیدگی‌های تاکتیکی دهان‌پرکن و روزمرگی کنونی که فوتبال را فقط در بازی مالکانه بدون خلق موقعیت می‌بینند، فرانسه را پس از ۲۰ سال بربام فوتبال جهان قرار دهد.

گروه مرگ جام جهانی 2022 کدام است؟ | بتاکاپ

مسابقات دور گروهی فرانسه در گروه D جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی فوتبال فرانسه در گروه D جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در کنار تیم‌های استرالیا، تونس و دانمارک قرار دارد. فرانسه شانس اول صعود از این گروه محسوب می‌شود. فرانسه یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در این جام است و در صورت قهرمانی به دومین تیم بعد از برزیل تبدیل می‌شود که دو دوره پیاپی به قهرمانی در جام جهانی رسیده است. دانمارک در مسابقات مقدماتی ۹ بازی از ۱۰ بازی خود را برده و یکی از تیم‌هایی است که می‌تواند در جام جهانی ۲۰۲۲ شگفتی‌ساز باشد. تونس تاکنون ۵ دوره در جام جهانی حضور داشته و در هیچ دوره موفق به صعود از گروه نشده است. استرالیا در ضربات پنالتی مقابل پرو به برتری رسید و به جام‌جهانی قطر صعود کرد تا ششمین حضورش در جام جهانی را تجربه کند.

برنامه بازی‌های تیم ملی فرانسه در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲:

سه‌شنبه یکم آذر: فرانسه-استرالیا ساعت ۲۲:۳۰

شنبه ۵ آذر: فرانسه-دانمارک ساعت ۱۹:۳۰

چهارشنبه ۹ آذر: فرانسه-تونس ساعت ۱۸:۳۰

کد خبر 615343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.