فرزندپروری صحیح قربانی فرهنگ اشتباه گذشته

یک مدرس و مشاور حوزه‌های تحول فردی و کارآفرینی گفت:فرزند پروری صحیح امروز قربانی فرهنگ غلط گذشته شده است فرهنگی که در آن پدر با فرزندان خود دوست نبود و اقتدار و ترس از پدر یک ارزش برای خانواده بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امین ابوعطا امروز_پنجشنبه پنجم آبان‌ماه_ در دومین رویداد کار آفرینی نوجوان «کارآ» اظهار کرد: سبک‌های مختلفی در فرزند پروری وجود دارد که مطلوب‌ترین سبک، مدل والد بالغ است. در مدال والد بالغ، والدین نه رفتار کودکانه و تحکمی دارند بلکه به عنوان یک فرد بالغ همراه کودک خود هستند.

وی افزود: در مدل تربیتی والد بالغ، والدین به‌عنوان مربی در کنار کودکان حضور دارند، مربی به این منظور نیست که والدین نقش معلم، روانشناس و مشاور را ایفا کنند، بلکه به‌عنوان یک مربی نقش تسهیل گر را برای کودک خود ایفا می‌کند.

این مدرس و مشاور حوزه‌های تحول فردی و کارآفرینی تصریح کرد: اشتباهی که والدین در تربیت فرزند خود انجام می‌دهند، این است که مدلی تربیتی که خود بر اساس آن در دوران کودکی تربیت شده‌اند را برای تربیت فرزندان خود انتخاب می‌کنند، در صورتیکه این مدل تربیتی دیگر موفق نیست زیرا شرایط جامعه نسبت به گذشته عوض شده و می‌طلبد مدل‌های تربیتی دیگر در پیش گرفته شد.

وی تاکید کرد: فرزند پروری مفید امروز قربانی فرهنگ غلط گذشته شده است فرهنگی که در آن پدر با فرزندان خود دوست نبود و اقتدار و ترس از پدر یک ارزش برای خانواده بود. باید قبول کنیم این سبک فرزندی امروز منسوخ شده و نیازمند این است که والدین با فرزندان خود دوست و همراه باشند.

ابوعطا اضافه کرد: اگر به دنبال این هستیم که فرزند پروری صحیحی داشته باشیم باید یک اصل مهم را فرا بگیریم که این سه اصل مهم شامل احترام، خوب گوش کردن و صمیمی بودن با فرزندان است، متأسفانه معضل تربیتی فرزندان که والدین دچار آن شده‌اند، نبود مهارت ارتباطی والدین است و به همین خاطر است که فرزندان نمی‌توانند حرف‌های والدین خود را درک کنند.

وی افزود: یکی از جنایاتی که والدین در حق فرزندان خود انجام می‌دهند، گرفتن اعتماد نفس از فرزندان خود است به همین خاطر تاکید می‌کنم تا می‌توانید اعتماد به نفس فرزندان خود را تقویت کنید.

به گزارش ایمنا، دومین رویداد کار آفرینی نوجوان «کارآ» به همت خانه جوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در سالن کتابخانه مرکزی برگزار شد.

کد خبر 615161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.