حل بن‌بست‌های مدیریت شهری در تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان

در میز پرسش و پاسخ همایش پنجشنبه‌های فناور بر ضرورت تعامل و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور رفع نیازهای مدیریت شهری تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همایش پنج‌شنبه‌های فناور با موضوع «پدافند غیرعامل و ایمنی شهری، چالش‌ها و راهکارها» امروز_ پنج‌شنبه پنجم آبان‌ماه_ به همت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان برگزار شد.

در این همایش که با حضور شرکت‌های مختلف دانش‌بنیان در محل فضای اشتراکی کارهای نوپای دانشگاه آزاد اسلامی در مجتمع اداری ۲۲ بهمن برگزار شد، نمایشگاهی از تجهیزات فناور مورد نیاز آتش‌نشانی در حوزه ایمنی برپا شده بود.

توجه به خرید تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان در بودجه شهرداری

امیر سامع، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در میز پرسش و پاسخ شرکت‌های دانش‌بنیان با مدیران شهری که به منظور تقویت ارتباط و تعامل با مدیریت شهری در انتهای این همایش برگزار شد، اظهار کرد: یکی از شاخصه‌هایی که در بودجه شهرداری اصفهان نیز مورد توجه بوده، خرید تجهیزات و تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان برای شهرداری و شرکت‌های زیر مجموعه آن است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای تقویت این شاخصه در بودجه ۱۴۰۲ نیز خواهیم کرد، ادامه داد: البته شهرداری اصفهان این تجربه موفق را از حدود ۱۵ سال گذشته تا به امروز داشته است که در حوزه‌های مختلف از توانایی شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها و کارآفرینان بهره ببرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: کیفیت اجناس و استاندارد بودن آنها دو مقوله متفاوت از یکدیگر است، البته در بعضی از محصولات توجه و رعایت هر دو امر به صورت همزمان بسیار مهم است، اما چنانچه کیفیت از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه تولید محصول رعایت شود، فرایند دریافت استاندارد آنها کاهش می‌یابد.

حل بن‌بست‌های مدیریت شهری در تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با شناسایی دامنه وسیع نیازهای مدیریت شهری به صورت جدی در عرصه تعامل و همکاری ورود کنند، تصریح کرد: در این راستا امکان ارائه پیش پرداخت از سوی شهرداری برای شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور خرید محصولات و خدمات یا مدل سفارش تولید محصول متناسب با نیازهای مدیریت شهری و تضمین خرید محصول تولید شده برای این همکاری‌ها پیش‌بینی شده است.

بن‌بست‌های مدیریت شهری در تعامل با دانش‌بنیان‌ها قابل حل است

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان نیز اظهار کرد: رویکرد معاونت خدمات شهری در ارتباط و تعامل مستمر با شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی افزود: بسیاری از بن‌بست‌های مدیریت شهری در این ارتباط و همکاری قابل حل است؛ بنابراین از تشکیل سلسله جلسات پنجشنبه‌های فناور پیرامون نیازهای معاونت خدمات شهری استقبال می‌کنیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه مشکل و مسائل باید شفاف و رودررو با شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح و بهترین راهکار یافت شود، تاکید کرد: درگاه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان و درگاه‌های مرتبط با معاونت خدمات شهری داده‌ها و اطلاعات کافی از نیازهای مدیریت شهری را جهت اطلاع شرکت‌های دانش‌بنیان به نمایش می‌گذارند.

حل بن‌بست‌های مدیریت شهری در تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان

وی هوشمندسازی و پایش شهری را از عرصه‌های همکاری مشترک بین مدیریت شهری و شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و خاطرنشان‌کرد: دست یاری به سمت کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان دراز می‌کنیم.

بقایی اضافه کرد: اگرچه در حال حاضر مدلی تحت عنوان سرمایه‌گذاری شهرداری در شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور تولید محصولات وجود ندارد، اما مدل‌های متعددی در ابعاد مشارکتی برای تحقق این مهم تعریف شده است.

ناگزیر به استفاده از تکنولوژی‌ها و محصولات فناورانه هستیم

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه ناگزیر به استفاده از تکنولوژی‌ها و محصولات فناورانه هستیم، اظهار کرد: یکی از نیازهای سازمان آتش‌نشانی، نیازهای فناورانه در راستای خدمت‌رسانی بهتر، سریع‌تر و با کیفیت‌تر به شهروندان است؛ بر این اساس این مهم در سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال نیز پروژه‌های فناورانه برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان جهت رفع نیازهای سازمان تعریف شده است، تصریح کرد: سامانه و نظام پیشنهادات در سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان نیز مبتنی بر ارائه طرح‌ها و پیشنهاداتی است که مشکل یا نیازی را رفع کند.

حل بن‌بست‌های مدیریت شهری در تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان

وی خاطرنشان کرد: امروز پهپاد آتش‌نشانی از جمله فناوری‌های نوینی است که به شدت در آتش‌نشانی مورد نیاز است و امید داریم با حمایت معاونت برنامه‌ریزی شهرداری و شرکت‌های دانش‌بنیان از این ظرفیت فناورانه در سازمان بهره ببریم.

مطلبی با تاکید بر اینکه نامگذاری امسال به نام سال دانش‌بنیان از سوی رهبری، یک فرمان و دستور برای همگان است، گفت: بیشتر خریدهای مورد نیاز سازمان آتش‌نشانی، محصولات وارداتی است، از این رو امروز با صدای رسا به همه شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام می‌کنیم چنانچه توانایی در اختیار گذاشتن هر فناوری مورد نیاز آتش‌نشانی مطابق با استانداردهای جهانی را داشته باشید، تمام قد برای خرید آن محصول اقدام می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، در پایان مراسم پنجشنبه‌های فناور از خانواده‌های شهدای فناور شهید حسین اعتباری، شهید یوسف فزوه، شهید فرامرز آذری و شهید آتش‌نشانی عزیزالله اکبری تجلیل به عمل آمد.

حل بن‌بست‌های مدیریت شهری در تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان

کد خبر 615154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.