پدافند غیرعامل نیاز فوری کشور است

معاون حقوقی سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه ایران نیازمند پدافند غیرعامل و آموزش‌های پیشگیرانه است، گفت: پدافند غیر عامل فقط مورد استفاده در ایران نیست، بلکه در کشورهای جهان که هیچ خطری آنها را تهدید نمی‌کند، نیز مشهود است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار منصور سعد امروز_ پنجشنبه پنجم آبان ماه_ در همایش پنج‌شنبه‌های فناور که با موضوع «پدافند غیرعامل و ایمنی شهری، چالش‌ها و راهکارها» برگزار شد، اظهار کرد: کشور ایران میراث همه نیاکان، اجداد و خاصه شهیدان است که به عنوان یک امانت به دست ما سپرده شده است.

وی افزود: کشور ایران به دلایلی چون اثرگذاری، موقعیت ژئوپلیتیک، حلقه وصل شرق و غرب دنیا و انبوه نعمت‌های خدادادی، برای همگان حائز اهمیت و از این بابت مورد تهدید دشمنان است.

معاون حقوقی سازمان پدافند غیر عامل کشور خاطرنشان کرد: در قبال کشور خود مسئول هستیم، در واقع مردم نباید نسبت به سرنوشت این کشور بی تفاوت باشند، چون ایران فصل مشترک همه است.

وی با بیان اینکه نباید کشورمان در برابر تهدیدها آسیب ببیند، تصریح کرد: از گذشته تاکنون یک سرباز برای جنگیدن در برابر تهدیدات دشمنان به سلاح تهاجمی همچون شمشیر و زره برای محافظت از خود به عنوان سلاح دفاعی نیاز داشته است.

سعد اظهار کرد: امروزه به شمشیر در دست سرباز گذشته «دفاع عامل» و به زره، «پدافند غیرعامل» می‌گوئیم، نیروهای مسلح، انواع موشک‌ها، قدرت بی نظیر پهپادی، نیروهای دریایی و پدافند هوایی، شمشیر برنده این نظام و کشور در برابر دشمنان است.

وی با بیان اینکه زره ایران همان پدافند غیرعامل در برابر دشمنان است که باید برای محافظت از کشور ایجاد شود، گفت: برای هر تهدید در هر بخش، یک نوع پدافند غیرعامل لازم است که فقط مورد استفاده در ایران نیست، بلکه ضرورت آن، در کشورهای جهان که حتی هیچ خطری آنها را تهدید نمی‌کند نیز مشهود است.

معاون حقوقی سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: کشور سوئد با جمعیت ۱۰ میلیون نفری در حالی که در ۲۰۰ سال اخیر با هیچ تهدید و جنگی مواجه نبوده است، رتبه اول در زمینه پدافند غیرعامل را دارد.

سعد با بیان اینکه پدافند غیرعامل برای حراست و حفاظت از جان و مال مردم کشور ایجاد شده است، تاکید کرد: ایران با حجم زیادی از تهدیدات، بیش از دیگران نیازمند پدافند غیرعامل و آموزش‌های پیشگیرانه است؛ در واقع پدافند غیرعامل در زندگی روزمره ما اثرگذار و نیاز فوری کشور است.

کد خبر 615135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.