سیستم پرداخت پرفکت مانی یکی از سرویسهای محبوب نقل و انتقال بینالمللی پول در بین کاربران کشورهای مختلف است، اما با این وجود در سایت پرفکت مانی مستندات دقیقی برای حل مساله مسدود شدن موقتی حسابها یا حتی دلایل وقوع این اتفاق وجود ندارد!
کاربران ایرانی هم چند سالی است که از خدمات آنلاین پرفکت مانی استفاده میکنند، اما متأسفانه اغلب آنها نمیدانند که دلایل بروز این اتفاق چیست. بدترین قسمت این مشکل زمانی است که حساب آنها مسدود میشود و برای حل این مشکل به سراغ آموزشهای سایتهای غیرمعتبر میروند؛ آموزشهایی که نه تنها مشکلی را حل نمیکند، بلکه ممکن است به از دست رفتن دارایی آنها نیز منجر شود. با توجه به اهمیت این موضوع، تصمیم گرفتیم در مطلب پیشرو به بررسی دلایل مسدود شدن حسابهای پرفکت مانی بپردازیم و روشهای صحیح و امن بازگشایی حسابها را به شما آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.
با انواع حسابهای پرفکت مانی آشنا شوید
پرفکت مانی یکی از معتبرترین سرویسهای بینالمللی دریافت و پرداخت پول است. این سرویس حسابهای خود را در سطوح مختلفی طبقهبندی کرده است. در هر سطحی، امکاناتی که به کاربران ارائه میشود و همچنین نرخ کارمزدها متفاوت است. پیش از اینکه به سراغ معرفی دلایل مسدود شدن این حسابها برویم، لازم است با انواع این حسابها آشنا شویم:
✔ حساب عادی (Normal Account)
اولین سطح حسابهای پرفکت مانی، حسابهای عادی هستند. به همه کاربران جدید پرفکت مانی، حساب عادی تعلق میگیرد. کاربران این حسابها میتوانند از سرویسهای مختلف پرفکت مانی استفاده کنند. کارمزد تراکنشهای مالی حسابهای عادی ۱.۵ درصد است.
✔ حساب ممتاز (Premium Account)
سطح بعدی، حسابهای ممتاز یا ویژه هستند. این حسابها به کاربرانی تعلق میگیرد که حداقل یک سال از افتتاح حساب عادی آنها گذشته باشد و در این مدت گردش مالی قابل قبولی (در حدود حداقل ۱۰۰ هزار دلار آمریکا) داشته باشند. داشتن حساب ممتاز مزایای متعددی دارد که یکی از آنها کاهش مبلغ کارمزد تراکنشها تا نرخ ۰.۵ درصد است.
✔ حساب همکار (Partner Account)
بالاترین سطح حسابهای پرفکت مانی، حساب همکار است. این حسابها فقط به فعالان حوزه تجارت الکترونیک و اشخاص حقوقی تعلق میگیرد. استفاده از حساب همکار، پرداختهای بین شرکتی را تسهیل میکند. نرخ کارمزد تراکنشهای مالی در این حسابها حدود ۰.۵ درصد است و به موجودی حسابها سود سالانه ۸ درصد تعلق میگیرد.
کدام حسابهای پرفکت مانی بیشتر مسدود میشوند؟
همان طور که در بخش قبلی توضیح دادیم، حسابهای پرفکت مانی در سه سطح عادی ممتاز و همکار طبقهبندی میشوند. حساب همکار برای کاربران ایرانی کارایی ندارد، چون اغلب سرمایه گذاران و افرادی که در حوزه تجارت خارجی فعالیت میکنند با تحریم بانکهای خارجی روبهرو هستند. تعداد کاربران حسابهای ممتاز نیز در کشور ما بسیار محدود و انگشت شمار است. در واقع اغلب کاربران ایرانی پرفکت مانی از حسابهای عادی استفاده میکنند.
وقتی تقریباً اغلب کاربران ایرانی حساب عادی دارند، بدیهی است که تجربه مسدود شدن حسابها فقط محدود به این حسابها باشد. در حالت عادی کاربران از خدمات صرافیهای آنلاین استفاده میکنند. به عنوان مثال شارژ حساب پرفکت مانی در ایکس پی اکسچنج که یکی از همین صرافیهای معتبر است، آسانترین روش برای افزایش موجودی حسابهای PM است. ولی برخی از کاربران که حسابهای وریفای شده دارند، ترجیح میدهند این کار را بدون واسطه و از طریق پنل مدیریت حساب پرفکت مانی انجام دهند که در همین مرحله با مشکل مسدود شدن حساب مواجه میشوند.
مهمترین دلایل مسدود شدن حسابهای پرفکت مانی
حسابهای پرفکت مانی بنا به دلایل مختلفی ممکن است که از دسترس کاربر یا مالک حساب خارج شده یا به اصطلاح مسدود شوند. وقتی حساب شما مسدود میشود، اجازه ورود به پنل مدیریت حساب را ندارید، چه رسد به اینکه بخواهید پرداخت یا برداشت انجام دهید. این اتفاق معمولاً به دلایل زیر رخ میدهد:
✘ هک شدن حساب کاربری
در صورتی که پرفکت مانی تشخیص دهد حساب شما توسط فرد یا افرادی هک شده یا خطری آن را تهدید میکند، به صورت موقت دسترسی به حساب را مسدود میکند. در چنین مواقعی تا رمز عبور حساب خود را تغییر ندهید، امکان ورود به حساب وجود نخواهد داشت.
✘ ورود مکرر نام کاربری یا رمز عبور اشتباه
گاهی اوقات ممکن است نام کاربری یا رمز عبور حساب خود را اشتباه وارد کنید. در چنین مواقعی اگر بیش از ۳ بار رمز حساب یا نام کاربری خود را اشتباه وارد کنید، حساب از دسترس خارج و مسدود میشود.
✘ اتصال به پنل از طریق دستگاهها و آی پیهای مختلف
اگر برای ورود به حساب خود از دستگاهها یا آی پیهای مختلف استفاده کنید، احتمال مسدود شدن اکانت پرفکت مانی شما وجود دارد. این مشکل بیشتر برای کاربرانی به وجود میآید که از VPN برای ورود به حساب خود استفاده میکنند.
چطور حساب پرفکت مانی مسدود شده را بازگشایی کنیم؟
اگر در هنگام ورود به حساب پرفکت مانی خود با پیغام مسدود شدن حساب مواجه شدید، بهترین اقدامی که میتوانید انجام دهید، گزارش مشکل به بخش پشتیبانی پرفکت مانی است. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:
✔ ورود به بخش ارسال تیکت
از طریق صفحه اصلی وبسایت پرفکت مانی به سربرگ «Contact us» بروید. در انتهای صفحه و بخش Secure Ticket System روی گزینه «Click here to submit a ticket to Perfect Money Customer Support» کلیک کنید تا وارد صفحه ارسال تیکت شوید.
✔ پر کردن فرم تیکت
در بخش «Submit a new ticket» یک فرم کوتاه وجود دارد که باید نام کاربری، ایمیل و شناسه پرفکت مانی (Member ID) خود را وارد کنید. در بخش «Department» باید گزینه «Problem with my account» را انتخاب کنید. در بخش «Subject»، موضوع درخواست یا تیکت خود را عبارت « My account has been blocked» قرار دهید.
در بخش «Memo» نیز درخواست خود را برای رفع مسدود حساب پرفکت مانی به طور مفصل شرح دهید. پس از ارسال تیکت یک پین کد برای شما ارسال میشود که کد رهگیری پیگیری تیکت شماست.
✔ پیگیری تیکت
در همان صفحه بخشی با عنوان «View an existing ticket» وجود دارد که با کلیک بر روی گزینه «View a previously submitted ticket, and Customer Support answer (if available) » شما را به صفحه پیگیری هدایت میکند. در این بخش با وارد کردن پین کد میتوانید از پاسخ تیم پشتیبانی پرفکت مانی مطلع شوید. معمولاً اغلب تیکتها در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ داده میشوند.
در پایان برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی توصیه میکنیم که شارژ موجودی پرفکت مانی خود را فقط از طریق صرافیهای آنلاین انجام دهید که بستری امن و مطمئن هستند. در این مورد پیشنهاد ما صرافی آنلاین ایکس پی اکسچنج به نشانی http://xpayex.com/ است که خدمات خرید و فروش پرفکت مانی را با احراز هویت کاملاً اتوماتیک (بدون نیاز به عکس سلفی و تایید تلفن ثابت) ارائه میکند.
نظر شما