هزینه ساخت هر سلول پارکینگ در شهر قم ۱۸۰ میلیون تومان است

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم هزینه ساخت هر سلول پارکینگ در شهر را ۱۸۰ میلیون تومان دانست و گفت: این در حالی است که شهرداری به ازای هر حذف پارکینگ ۱۵ میلیون تومان دریافت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح‌الله امراللهی امروز _پنج‌شنبه پنجم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران به موضوع احداث پارکینگ در شهر قم پرداخت و اظهار کرد: امروز با نگاهی به گذشته و با توجه به چالش‌های این حوزه نمی‌توانیم بگوییم اقدامات مناسبی در تأمین پارکینگ انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی شهر در زمینه تعداد پارکینگ مطلوب نیست، ادامه داد: در هسته مرکزی شهر از نظر پارکینگ شرایط نامطلوب‌تری داریم و این موضوع به دلایل مختلفی از جمله نداشتن بند ویژه برای احداث پارکینگ در قانون بازمی‌گردد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: قوانین موضوعی برای ورود شهرداری جهت تملک زمین و ساخت پارکینگ وجود نداشته و باید با توافق مالکان اقدام به تملک برای پارکینگ انجام دهیم که مورد استقبال شهروندان واقع نشده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برای ساخت هر جای پارک بتنی به زمینی با مساحت ۱۵ متر جهت جای پارک و ۱۰ متر برای مشاعات و گردش خودرو نیاز است، این در حالی است که هزینه ساخت آن متری چهار تا شش میلیون تومان بوده که حدود ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود.

امراللهی قیمت زمین در شهر قم را حدود هشت میلیون تومان دانست و خاطرنشان کرد: با احتساب قیمت زمین و ساخت، هر جای پارک برای شهرداری حدود ۱۸۰ میلیون تومان هزینه دارد در صورتی که شهرداری به ازای هر حذف پارکینگ ۱۵ میلیون تومان دریافت می‌کند.

وی شرایط اقتصادی را دلیل نبود افزایش حذف پارکینگ دانست و افزود: تفاوت قیمت ساخت پارکینگ و جریمه حذف پارکینگ باعث شده شهرداری نتواند پارکینگ به تعداد مناسب بسازد که در این حوزه موفق نبوده‌ایم.

کد خبر 615090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.