سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال، وزیر ورزش کشور صربستان شد!

در بسته خبری این هفته ورزش ایران و جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* فرانک ریبری با انتشار یک ویدئو، در سن ۳۹ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. یکی از بزرگترین بازیکنان قرن ۲۱ پس از ۷۱۳ بازی و کسب ۲۴ جام با مستطیل سبز وداع کرد. ریبری که یکی از ارکان موفقیت بایرن‌مونیخ و قهرمانی در سال ۲۰۱۳ بود، ۷۱۳ بازی به ثبت رساند و آمار ۱۶۷ گل و ۲۴۹ پاس گل را از خود به جای گذاشت.

* باشگاه تگیواگارو میازاکی اعلام کرد که مهاجم این تیم ماساتو کودو که سابقه بازی در تیم‌های ملی ژاپن، کاشیوا ریسول، ونکوور وایتکپس و بریزبن رور را نیز در کارنامه داشت، پس از انجام عمل جراحی مغز در سن ۳۲ سالگی درگذشت.

* در دهمین روز از مسابقات جهانی تیراندازی در مصر، هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر زنان به عنوان نخستین ورزشکار ایرانی موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.

* با اعلام فدراسیون ناشنوایان، جزیره کیش به عنوان میزبان پنجمین دوره بازی‌های آسیایی ناشنوایان انتخاب شده است.

* با حکم سجاد انوشیروانی، سرپرست فدراسیون وزنه برداری، حسین رضازاده به عنوان رئیس کمیته فنی فدراسیون منصوب شد. رضازاده همچنین مشاور عالی سرپرست فدراسیون نیز هست.

* در آستانه آغاز مسابقات جام جهانی، ارزش مادی تیم ملی کشورمان از سوی رسانه اسپانیایی بررسی شد تا مخاطبانش ارزش تیم کی روش و گران قیمت‌ترین بازیکن ایران را در جام جهانی بشناسند. ارزش تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی معادل ۷۰.۶۳ میلیون یورو است

* حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی پس از گذشت حدود سه سال از پست نایب رئیسی فدراسیون کشتی استعفا کرد. سوریان دلیل استعفایش را موضوعات شخصی عنوان کرده است.

* مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران اظهار داشت: زمان نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر از روز شنبه هفدهم دی آغاز می‌شود و تا روز پنجشنبه مورخ ششم بهمن ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت

* زوران گاییچ، سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران که به مدال طلای المپیک ۲۰۰۰ سیدنی را با تیم ملی یوگسلاوی در کارنامه دارد، وزیر ورزش صربستان شد.

* مسابقه سوپرجام فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بین دو تیم استقلال قهرمان لیگ برتر و نساجی مازندران قهرمان جام حذفی روز چهارشنبه یازدهم آبان ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهید باهنر کرمان برگزار خواهد شد

* بارسلونا در بازی هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه خانگی‌اش نوکمپ میزبان بایرن مونیخ بود. این بازی که در چارچوب گروه C برگزار می‌شد، در نهایت با شکست سه بر صفر کاتالان‌ها به پایان رسید تا پس از حتمی شدن حذف بارسا در پی پیروزی اینتر مقابل ویکتوریا پلژن، پازل ناکامی ژاوی و شاگردانش کامل شود.

*فهرست پردرآمدترین سرمربیان تیم‌های ملی حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام شد.

*درچارچوب هفته یازدهم لیگ برتر روز گذشته تیم‌های تراکتور، پرسپولیس، صنعت نفت آبادان و فولاد در خانه خود به مصاف حریفان رفتند. تی‌تی‌ها برابر ملوان به تساوی یک بر یک رسیدند. شاگردان یحیی گل محمدی با تک گل شیخ دیاباته برابر مس کرمان به پیروزی رسیدند. در دیگر دیدار نیز صنعت نفت آبادان در ورزشگاه تختی این شهر مقابل پیکان نتیجه‌ای بهتر از تساوی کسب نکرد و درنهایت تیم فولاد برابر گل گهر سیرجان متحل شکست با نتیجه دو بر یک شد. ادامه رقابت‌ها امروز پیگیری خواهد شد.

*در این فهرست هانسی دیتر فلیک با دستمزد سالانه ۶.۵ میلیون یورو، بالاتر از گرت ساوت گیت، سرمربی انگلیس با حدود ۵.۸ میلیون یورو در صدر جدول قرار دارد. زمانی که دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران بود او با دستمزد سالی ۶۵۰ هزار یورو در رده بیست و سوم بود. حالا بر اساس گزارش سایت گل کارلوس کی‌روش در رده نوزدهم مربیان با بیش‌ترین دستمزد قرار دارد.

کد خبر 615056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.