بانک‌ها رقیب تولیدکنندگان هستند و بنگاه‌داری می‌کنند

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان گفت: در نشستی که با مدیران عامل بانک‌ها داشتم مشخص شد که بسیاری از سپرده‌های اصفهانی‌ها در تهران است. با توجه به اینکه استان اصفهان پس از جداشدن البرز از تهران، بزرگ‌ترین استان صنعتی کشور است، لازم است سرمایه‌های بیشتری در این استان هزینه شود.

سیدناصر موسوی لارگانی امروز _پنجشنبه پنجم آبان‌ماه ۱۴۰۱_ در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان اصفهان که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، اظهار کرد: از نظر جذب درآمد بانکی استان اصفهان در رتبه دوم کشور قرار گرفته است. در نشستی که با مدیران عامل بانک‌ها داشتم مشخص شد که بسیاری از سپرده‌های اصفهانی‌ها در تهران است.

وی افزود: فولاد مبارکه بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان چرخش اعتبار دارد اما این مقدار برای استان اصفهان برآیند چندانی ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان گفت: با توجه به اینکه استان اصفهان پس از جدا شدن البرز از تهران، بزرگترین استان صنعتی کشور است، لازم است سرمایه‌های بیشتری در این استان هزینه شده و میزان تسهیلات پرداختی افزایش یابد.

موسوی لارگانی افزود: رفع موانع تولید و بنگاه‌داری نکردن بانک‌ها پیش از این تصویب شده است اما امروز بانک‌ها همچنان رقیب تولیدکنندگان بوده و بنگاه‌داری می‌کنند.

وی تصریح کرد: برخی از گیرندگان تسهیلات ارزی در حوزه خدمات فعال بوده و همان زمانی که تسهیلات ارزی دریافت کرده‌اند آن را هزینه کرده‌اند. بازگشت این ارز با قیمت روز امکان پذیر نیست. بانک‌ها پذیرای قانون درخصوص بازپرداخت تسهیلات ارزی با حداکثر ۱۰ درصد افزایش، نیستند.

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان گفت: برخی از کارمندان بانک‌ها به ما رجوع کرده و از حقوق و مزایای پایین خود شکایت می‌کنند که لازم است به آن رسیدگی شود.

موسوی لارگانی اضافه کرد: بانک‌ها برای وام‌های خرد ۱۰ تا ۲۰ میلیون‌تومانی هم طلب سپرده‌های سنگین دارند که این موضوع مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: وثایقی که بانک‌ها دریافت می‌کنند با سخت‌گیری زیادی مقبول می‌شود، به ویژه درخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان که این مشکل آسیب‌زاتر است.

کد خبر 615037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.